Hallo Leute,
in de jaren 70 is er een International 453 met Allrad (vierwielaandrijving) gebouwd (prototype). Een foto hiervan heb ik (zwart-wit), maar ik zou graag willen vragen of jullie hiervan ook nog foto's hebben of dat iemand heelHEEL toevallig weet waar deze trekker staat. Dit is tot op heden allemaal onbekend. Graag zouden wij deze trekker op de Feldtag Nordhorn 2011 (IHC als thema) hebben staan.
Mvg,
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
forumromanum.de/member/forum/…
Idd, alle andere prototypes werden afgebroken. Neem nu de 423E, hiervan zijn er 19 gemaakt. De man vroeger in de fabriek die al deze 423E heeft gemaakt (dat houd in dat de assen ingekort werden enz.) heeft er 1 gehouden. Vroeger MOESTEN de prototypes weer gesloopt worden, ivm. met het niet voldoen aan de eisen. Maar deze beste man heeft het voor elkaar gekregen 1 423E te bewaren. Deze 423 weet ik nu te staan. De rest van alle prototypes zijn gesloopt en vernietigd. Maar volgens mijn papieren en boekwerken is de 453 Allrad bewaard gebleven. Ook heeft deze nog op een opendag een keer gestaan bij een duitse IHC dealer. Er moet tóch iemand zijn die weet waar deze staat.
Johann Hood?
Over de 453 V (smalspoor) en 453 E (plantage) zijn ook nog maar paar bekend en heb ik ook alle verhalen van.
Nee niet van Johann, daar kom ik vaak zat in de schuur.. Dat is het gekste ook
Laatste foto
Ab 1972 mit Alugrill. Als Allradversion nie gebaut, nur ein Prototyp bekannt.
Herbouwen kan, maar dan is het niet meer origineel
Maar dhr Hood weet niet waar de 453A is gebleven? Matthias Buschmann weet t blijkbaar ook niet, die heeft gewerkt op de fabriek.
Klopt idd wel dat ze er niks van weten. Van de 423 zijn er in principe zat, die zie je vaak genoeg hier in NL. Opvolgers hiervan zijn idd o.a. de 433 (óók met gewone motorkap, de kunstharsvezelmotorkappen zijn gewoon in het duitse Heidelberg gegoten). 423 is ook geen prototype meer van, zijn verder wel gewoon in productie genomen.
Zo heb ik overal wel verhalen van, maar het draait me even om die 453, daar weet ik niks van.
Wellicht is er ook een klein misverstandje ingeslopen: Ik bedoelde natuurlijk niet dat de mototkap op de 433V/E-I en 533V/E-I van Engelse makelei is, maar dat t ontwerp enigszins Engels aandeed. De "74" serie had dit ook
dat klopt helemaal