International 453 - foto's International 453 Allrad

Hallo Leute,

in de jaren 70 is er een International 453 met Allrad (vierwielaandrijving) gebouwd (prototype). Een foto hiervan heb ik (zwart-wit), maar ik zou graag willen vragen of jullie hiervan ook nog foto's hebben of dat iemand heelHEEL toevallig weet waar deze trekker staat. Dit is tot op heden allemaal onbekend. Graag zouden wij deze trekker op de Feldtag Nordhorn 2011 (IHC als thema) hebben staan.

Mvg,

Deel dit topic

Reacties

SJB533
Ik heb een vermoeden dat de trekker al overleden is. Die zwart-witfoto wil ik wel eens zien, dek namelijk dat ik wel weet welke dat is. Is een van de weinige foto's van die machine.
IHC-power
Kheb tot nu toe ook enkel de zwart-witfoto gezien in het boek van Hood en Buschmann. Kdenk dat dergelijke prototypes werden afgebroken. Van het prototype van de farmall 212 en de nieuwe E-serie zijn ook enkel foto's over. 😄
IHC-power
Ja, E-serie. Zo werd de serie genoemd die na de D-439 uitkwam. Met onder andere de 323, 423, 453 enz.. Ook wel CM serie genoemd.
SJB533
Die ken ik als CM, maar dat geld voor alle Duitsers vanaf 323-1455XL
caseih212
Foto komt er aan (zwart wit).

Idd, alle andere prototypes werden afgebroken. Neem nu de 423E, hiervan zijn er 19 gemaakt. De man vroeger in de fabriek die al deze 423E heeft gemaakt (dat houd in dat de assen ingekort werden enz.) heeft er 1 gehouden. Vroeger MOESTEN de prototypes weer gesloopt worden, ivm. met het niet voldoen aan de eisen. Maar deze beste man heeft het voor elkaar gekregen 1 423E te bewaren. Deze 423 weet ik nu te staan. De rest van alle prototypes zijn gesloopt en vernietigd. Maar volgens mijn papieren en boekwerken is de 453 Allrad bewaard gebleven. Ook heeft deze nog op een opendag een keer gestaan bij een duitse IHC dealer. Er moet tóch iemand zijn die weet waar deze staat.
IHC-power
Zozo, zeer interessant allemaal. Volgens www.ihace.de zijn er 20 423E's gebouwd. Waren dit dan allemaal prototypes? En er blijft er dus maar 1 meer over? Foto van? 😃
SJB533
"Er moet tóch iemand zijn die weet waar deze staat."

Johann Hood?
caseih212
Nee geen 20 stuks, 19 stuks! Idd allemaal prototypes, allemaal vernietigd, slechts 1 overgebleven. Fotos heb ik en weet waar ie staat. maar moet allemaal geheim blijven. Kan ik hier echt niet vertellen...

Over de 453 V (smalspoor) en 453 E (plantage) zijn ook nog maar paar bekend en heb ik ook alle verhalen van.

Nee niet van Johann, daar kom ik vaak zat in de schuur.. Dat is het gekste ook 😃
caseih212
Inderdaad, dat weet ik, dit staat er ook bij:

Ab 1972 mit Alugrill. Als Allradversion nie gebaut, nur ein Prototyp bekannt.
SJB533
Tijd om een ZF-as te zoeken van een 5 of 633, compleet met aanbouwdelen voor de versnellingsbak, en die op een, eveneens gekochte, 453 te bouwen...
ih744-s
Waarom is die trekker niet in productie gaan en het is toch zonde om die proto typs kapotto te maken
DESLAGERURRE
Ik ben absoluut geen inter fan .. maar vin dat wel een mooi trekkertje :lol:
SJB533
Is in productie gegaan als 533 Allrad 😉 En ja dat is zonde. Tijd om m te herbouwen 😛
caseih212
Idd, is juist verder gebouwd als de 533 Allrad. De 453 ging toen al gauw uit de productie en is vervangen door de 533, 633 en 733 enz 😃

Herbouwen kan, maar dan is het niet meer origineel 😄
ih744-s
Ik ken ook iemand die heeft een 633 allrad
SJB533
Tja, je moet wat he, wil je m tonen.

Maar dhr Hood weet niet waar de 453A is gebleven? Matthias Buschmann weet t blijkbaar ook niet, die heeft gewerkt op de fabriek.
DESLAGERURRE
Dat ziet niemand caseih212 😉
ih744-s
Ik denk wil dat je dat ziet wat vlogens mijn is de aandrijving stang anders
SJB533
Wabedoelu?
mc-cormick
Wat weet je over een 423 V??
1046
Dat daar nie veel van gemaakt zijn
SJB533
Is een 423, qua techniek, alleen is hij compacter, met enige gevolgen van dien. Zijn er 572 uit de fabriek in Neuß komen rollen, plus de Fransen. Gebouwd zijn ze tussen 67 en 73, daarna opgevolgd door de 35 pk 433V met plastic motorkap (Engels die zijn) en zelfde soort 533V 😉 Lopen er ook een paar in NL.
1046
Mijn buurman heeft toevallig een 423 v
caseih212
@ SJB533, hoe weet jij dat Hood of Buschmann er waarschijnlijk niets van weten? Ken jij ze persoonlijk?

Klopt idd wel dat ze er niks van weten. Van de 423 zijn er in principe zat, die zie je vaak genoeg hier in NL. Opvolgers hiervan zijn idd o.a. de 433 (óók met gewone motorkap, de kunstharsvezelmotorkappen zijn gewoon in het duitse Heidelberg gegoten). 423 is ook geen prototype meer van, zijn verder wel gewoon in productie genomen.
Zo heb ik overal wel verhalen van, maar het draait me even om die 453, daar weet ik niks van.
SJB533
Dat de heer Hood niks weet kon ik uit jouw bijdrage opmaken, Buschmann heeft dit geschreven in een link die ik postte 😉 De heren ken ik niet persoonlijk.

Wellicht is er ook een klein misverstandje ingeslopen: Ik bedoelde natuurlijk niet dat de mototkap op de 433V/E-I en 533V/E-I van Engelse makelei is, maar dat t ontwerp enigszins Engels aandeed. De "74" serie had dit ook 😉
caseih212
Haha okee 😉 nu snap ik het
dat klopt helemaal 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
2