Ik heb tijdens het lassen aan de cabine de accu polen niet los gehad.
Nu wil de trekker slecht starten of helemaal niet,licht eraan hoe lang er niet mee gereden is.
Kan het zijn dat de dynamo of de accu kapot/beschadigt is??
Mvg guus
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Van groot belang voor al of niet schade is waar je de massaklem van het lasapparaat op gezet had. Was dat op het te lassen cabinedeel, of, ergens anders aan de trekker. In laatste geval is de massaverbinding van de trekkercabine naar trekker overbelast geweest of doorgebrand. De overige bedrading staat er in principe los van tenzij de trekker op contact stond. Het slechtere starten zal in beginsel een koud weer-verschijnsel zijn.
Koppel de dynamo los en laat hem testen op een testbank en je weet het
Als de batterij volledig opgeladen is koppel ze dan af en meet de spanning, je moet nu 13,2 volt hebben.
Deze zal langzaam zakken naar 12,6 volt vermits elke cel 2,1 volt is.
Hij zou dan ook weer goed moeten starten, uiteraard tot ze weer ontladen is moest ze niet goed bijladen, laat je ook niet beinvloeden als het laadcontolelampje toch uitgaat want dat wil per definitie nog niet zeggen dat hij ook genoeg laad.
Ik vermoed dat er diodes doorgebrand zijn in je alternator of hoe jullie in Nederland dit noemen dynamo.