Illustratie van:

Ford 4000 - Probleem met de remstangrubber

Hallo
Ik heb een probleem met mijn ford 4000. Ik heb overlaats 2 nieuwe remmen gestoken. Maar nu ik er olie in de achterbrug deed zag ik dat er olie aan de stang die naar je remacuator gaat, dat daar olie uitkwam. Daar zit een rubberover de stang maar die is naar binnen getrokken en krijg hem er niet uit. Dus nu kan ik mijn achterbrug niet voorzien van olie. Op deze foto ziet u wat ik bedoel. Heeft iemand een snelle efficiente oplossing? Alvast bedankt!

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+4
jammermaarhelaas
Het rubber heeft een ijzeren ring waarmee het vast zit in de astrompet. Door een mes/beitel/platte schoevendraaier tussen rand en astrompet te zetten kun je het rubber uit de achterbrug wippen. Rondom de remas is het rubber geklemd met een veer (als in een kering), deze kun je nu via de remas naar je toe trekken, even de stelmoer van de rem lossen en uit de vork halen, maar dat wijst zich vanzelf.

Het kan wezen dat misschien alleen het spanveertje eraf is, maar als je al nieuwe remmen heb gemonteerd, zou ik deze 2 manchetten (rubbers dus) ook even vervangen, kun je weer vele jaren vooruit.
yariD
@jammermaarhelaas bedankt voor de info. Ik zal kijken of het werk
kromdiek
De oplossing die @jammermaarhelaas aangeeft is veruit de beste, gewoon nieuwe rubbers inzetten ik denk dat ze nog geen € 10,00 per stuk kosten, de rubbers barsten vaak op het trekstangetje, met het monteren wel even het rubber aan de binnenkant (waar hij over de trekstang glijd) invetten met gewoon vet, om de trekstang zit een randje met een groef, het rubber moet over het randje zodat de stalen klemring die om het rubber zit in de groef ligt.
Het rubber gaat moeilijk in de achterbrug, (hij moet er eijgenlijk recht ingaan in1 keer) eigenlijk is de tip van de vloeibare pakking tweezijdig glijmiddel en afdichting.
Het rubber om de trekstang is het mooiste om die er met een pvc buisje of zo iets over het randje te drukken (met een schroevendraaier prik je er gemakkelijk door heen (kun je weer over nieuw beginnen).
yariD
@kromdiek dankje
+1
supergerben
Je kan ook een stevig trekbandje of een slangklem om het rubber doen om hem extra af te sluiten al noodoplossing
yariD
@supergerben dankje voor een oplossing
+2
jammermaarhelaas
Zo ziet ie er van achteren uit:

kramp.com/shop-nl/nl/…
yariD
simon
Vergeet niet vloeibare pakking tussen het rubber en trompet te doen anders zweet die weer.
+1
yariD
@simon oke bedankt voor de tip
Ralfie
Een kickje op dit forum.
Ik heb de hoes ook vervangen maar twijfel hoe ver ik hem over de remas moet duwen.
Je hebt de remas.
Dan een eerste korte verdikking met een lengte van ongeveer een halve cm.
En daarna weer een lange verdikking die de achterbrug in gaat.

Moet het rubber met veertje op eerste verdikking komen zitten? De hoes blijft dan zichtbaar vanaf de buitenzijde.

Of nog verder doorduwen op de laatste verdikking en verder de achterbrug in?

Alvast bedankt.
nhmonteur
@Ralfie er zit een soort randje in de remstang. Hier moet het rubber met het veertje komen te zitten. Je moet vaak aardig duwen wil het daar op de plek komen
Ralfie
Dan moet ik hem dus op het dikste deel duwen en nog veel dieper de achterbrug in.
Gaan we dat doen.
Bedankt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0