Probleem met versnellingsbak Case 485

Beste,
mijne kameraad heeft hem een Case 485 gekocht, hij heeft hier problemen met zijn versnellingsbak. Als de motor draait krijgt hij deze niet in versnelling. indien hij hem in versnelling plaats en dan start , kan hij gewoon rijden in de versnelling die hij gekozen had.
op of afschakelen gaat niet. weet ook iemand welke olie in de versnellingsbak moet ?
alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

+1
SJB533
Ligt de koppeling er niet gewoon uit?
+1
Fast Eddy
@SJB533

Dat lijkt mij ook.
+1
MF65
Kan ook zijn dat de koppelingsplaten blijven kleven door olie lekkage, hoe dan ook, hij zal waarschijnlijk even doormidden moeten.
SJB533
@MF65
Dan zou hij toch al wel los moeten zijn, na even proberen?

Heb trouwens wel eens gehoord, dat een trekker te weinig olie lekte, dat is het andere uiterste 😂
MF65
@SJB533 Heb een 585XL gehad die lekte. Daar bleef de plaat ook van plakken, die kreeg je ook niet meer droog door te laten slippen o.i.d..
+1
SJB533
@MF65
Mindere kwaliteit van de motoren ging naar Wheatley Hall Rd? 😂
Wimsumar
Beste Jan Foubert: Ja, het schakelprobleem is het typerende verschijnsel van een vastklevende koppeling(splaat).
Deze is (vaak) weer los te krijgen door de trekker in de versnelling te starten (kies een veilige omgeving omdat stoppen "lastig" is) en al rijdend met ingetrapte koppeling krachtig af te remmen. De koppelingsplaat kan hierbij weer losschieten.

P.S.: Overtuig je zelf wel eerst of er voldoende olie in het hydraulische koppelingsbedieningsmechanisme zit. Als dit lek / leeg is dan komt de koppeling ook niet ver genoeg vrij om 'normaal' te kunnen schakelen.

Olie advies voor koppeling en versnellingsbak: "gewone" hydrauliek- en transmissiegeschikte olie.

Oliebron:

kroon-oil.com/nl/productadvies/…
Jan Foubert
@Wimsumar alvast bedankt, hij heeft er een nieuwe koppeling ingestoken, du die kan normaal niet blijven plakken. echter heb ik er zelf geweest en zag wel dat de peilstok te kort is 😃 dus olie vullen en bekijken.
Fendt926Driver
@Jan Foubert er zit ergens een potje koppelings olie (denk ik) die moet gevuld zijn en de leiding moet ontlucht zijn.
Wimsumar
Beste Jan Foubert:

Quote Reactie van @Jan Foubert:
die kan normaal niet blijven plakken.

Zeg nooit nooit.
Hoe voelt het koppelingspedaal aan bij betreden? ("Sponzig" door lucht in het hydraulisch bedieningssysteem. Voldoende krachtig door de weerstand van de drukgroep?).
Is de koppelingsvervanging met voldoende deskundigheid gedaan of "op goed geluk"? (Montagefout, plaat verkeerd om gemonteerd? ).
SJB533
Quote Reactie van @Wimsumar:
Sponzig" door lucht in het hydraulisch bedieningssysteem

Zou mij niet verbazen, dat dat mechanisch (met een bowdenkabel)is...
SJB533
Quote Reactie van @Jan Foubert:
hij heeft er een nieuwe koppeling ingestoken, du die kan normaal niet blijven plakken.

@Fast Eddy @MF65
Lezen jullie mee?
Fast Eddy
@Jan Foubert

Welke peilstok is te kort? En lekt hij nu niet meer bij de koppeling?
Wimsumar
Beste Jan Foubert: In onderstaande link de afstelgegevens voor het koppelingspedaal / koppelingsbedieningsmechanisme:

tractorgearbox.com/clutch_laycock_rockford_case_tr…

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN