Illustratie van:

International 383 - Ik heb moeite met opschakelen

Hallo, ik heb een International 383. Klopt het dat dat schakelen flink wennen is, als je een 633 gewend bent? Heb moeite met opschakelen zonder te kraken. Herkent iemand dit het? Is trouwens een International met handkoppeling voor de aftakas is dit bijzonder? Zie ze wel veel met Agriomatic bak

Deel dit topic

Reacties

SJB533
Handkoppeling voor de aftakas is niet bijzonder, als je de 8+2/16+4 transmissie hebt. (Die heb jij, begrijp ik uit de inleiding?) Die hoort er namelijk bij, om de aftakas door te kunnen laten draaien, maar wel de rijaandrijving te kunnen onderbreken, bijvoorbeeld vanwege een prop bij de invoer van de hooipers

Kraken 🤔 Is het Leichtschaltgetriebe (deels) gesynchroniseerd, of ongesynchroniseerd? ( @1046?)
jirmo850
Ongesynchroniseerd, kwestie van aanvoelen naarmate je het vaker doet lukt het wel beter
radium45
Deze trekker heeft inderdaad zijn nukken bij het schakelen. Trouwens, de handkoppeling is voor de rij-aandrijving en niet voor de pto koppeling. Tenminste, zo ben ik ze gewend.
@radium45 deze heeft een handkoppeling voor de aftakas en geen agromatic zoals jij bedoelt
chiel-donkers
Ik had het zelfde probleem maar na 2 rondjes gereden te hebben is het volges mij een kwestie van heel snel en bij vol gas pas overteschakelen
@chiel-donkers oowja of met weinig toeren over schakelen of met volgas ?
radium45
Vooral de 2 naar 3 was altijd een lastige 3 naar 4 ging weer goed omdat dit een vrij korte overbrenging is.
SJB533
@radium45
Qua techniek is een 33 weinig anders, maar 2-3 was niet zo'n probleem, andersom moet je echt kennen 😬 Wet ow noaber ok wa
+1
radium45
@SJB533 Bij de 383 was 2 naar 3 een lastige, vooral bij flink doortrekken.
Oldtimer-fan
Ik heb zelf een 423 met 8x2 bak met agriomatik. Daarmee was het schakelen in het begin ook even wennen. Naarmate je er meer mee rijdt, krijg je zelf wel door bij welke motortoeren je kunt overschakelen. Bij mijn 423 schakelt hij rond de 1500 toeren het soepelste op. Dan valt ie zo in de versnelling. Maar dat zal bij iedere tractor verschillend zijn denk ik. En terugschakelen moet je met dubbel koppelen doen.
Sojaboontje
Ik vindt de inter toch niet gek schakelen maar heb alleen ervaring met een 453
schluterman
Gewoon dubbel klutsen die trekkers schakelen perfect
Sojaboontje
@schluterman perfect nog wel? het is geen ZF he 😁
+1
schluterman
@Sojaboontje maar voor een inter wel hahaha
schluterman
Nee dat niet

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 383 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0