International 744 - Aansluiten van alternator

Beste mensen

Weet er iemand hoe ik de alternator moet aansluiten want hij laad de batterij nie meer bij

Alvast bedankt
Exell

Reacties

stephan-inter
Gewoon op de zelfde manier als je oude?
Zoveel mogelijkheden zijn er niet....
mauser
B+ naar de accu
D+ naar je controle lampje. (Check even of die nog werkt)
Misschien zit er nog een aansluiting voor het toerental aan??
En soms moet je een massa kabel hebben. Als je dynamo in rubbers hangt ofzo.
Exell
@mauser beste
De B + moet naar ede batterij is dat de dikste kabel ?

Want heb een dikkere kabel en een dunne

Alvast bedankt
Wimsumar
Beste Exell: Je bent bezig een andere alternator op de trekker te monteren?

(Dat kan inderdaad een probleempje geven aangezien de originele alternator waarschijnlijk met een stekkertje aan de bedrading was aangesloten en bij de nieuwe de draden los worden gemonteerd).
Exell
@Wimsumar
Beste ja moet bij losse draden op de moer gezet worden maar weet de juiste plaatsen niet meer 🙈. Bedankt
Wimsumar
Beste Excell:

Quote Reactie van @Exell:
losse draden

Hoeveel losse draden heb je dan?
In principe heb je er maar 2 nodig maar sommige merken trekkers/alternators gebruiken er 3 of 4.
De draad van het laadstroomlampje (dashboard) moet op de D+.
De dikste draad (die de laadstroom naar de accu afvoert) moet op het "dikke boutje/moertje" waar de letter B+ bij staat.

w200.weetjewel.com/w200_tips/dynamo/…
basia
Ja ; klopt de dikste kabel is de B + e de dunnere D+ ( controle lampje )
+1
Exell
Heb het gevonden ondertussen bedankt voor de hulp
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!