Illustratie van:

Fiat 640 - hydraulic

Hallo , ik ben nieuw op deze site.
Ik gebruik mijn fiat 640 al jaren met een hefmast
De dichting van de mast was stuk ,die is nu hersteld. de lepels gaan vlot op en neer maar de mast zelf gaat nog amper 5cm van de grond. Olie is er genoeg op en werd volgens mijn vriend bijgevuld langs de opening onder de stoel. Kan iemand mij vertellen hoe het eruit ziet onder die moer ?
Ik heb een dop en een veer .Ik vrees dat er misschien iets niet terug op zijn plaats zit.
Niets anders is opengedraaid geweest en de aftakpunten marcheren perfect. Een raadsel dus
wat er schort . iemand een idee ?
groeten,
Ludo

Deel dit topic

Reacties

fiat 666
Van een 450 moet je toch olie bijvullen naast de versnellingspoken denk van een 640 ook daar ,zit er misschien lucht in je hydraulyk circuit dan gaat de hef ook niet
old man jose
Het kan zijn dat buiten bij de aansluitingen een knevel oftewel een knijper z[t deze openzetten mischien helpt het SUC6
steyrdriver
Inderdaag fiat 666.
er zit ook een olie pijl stok, die zit naast de handrem.
de bout zit voor de 2 versnellings poken deze moet je los draaien met sleutel 17 of 19.
Ludo
Het niveau staat 2cm boven het maximum op de peilstok. de hydraulic werkt wel op de aftakpunten ( de vorken van de mast zijn daar op aangesloten ) maar de achterbrug zelf ( waar
je dus de hefmast of de maaimachine aan ophangt) die verroert amper 5 cm . Voor die 5cm moet ik de hendel helemaal naar boven doen en pas wanneer ik hem terug naar beneden duw komt er beweging in ( dus omgekeerd eigenlijk )
jouwstra
Die dop en veer die je hebt, zijn die niet van een overdruk ventiel???
Ludo
Nee , die dop zit vooraan onder de stoel
als je die opendraait zit er eerst een veer en die veer zit in een cilindervormige huls .
maar er is geen ventiel te zien. er zitten wel 2 groeven ( gleufjes) in de huls én in de buis waarin de huls geschoven zit.
Ik zou graag eens zien of horen hoe dit juist in mekaar zit.Ik kan me niet ontdoen van het idee dat er iets niet juist zit of verdwenen is toen ze via dat gat de olie bijgoten toen ze de dichting van de hefmast hadden hersteld.
Voordien werkte hij prima en enkel die bout is opengedraaid geweest.
fiat 666
Ludo ,guy fiatfan zal je daar zeker raad bij weten
Ludo
Leest guy fiatfan mee?
fendtinterfan
Misschien datr hij dit vanavond wel ziet en leest. ik ga er wel vanuit 😛 alles wat over fiat gaat is hij te vinden 😛
guy
Euhm, zoiets heb ik nog zelden gehoord, en zelf nog nooit tegen gekomen. Fiafan zal daar meer over weten, hij heeft sinds kort nog maar zn hefblok open gedaan van zn 550. He Ludo, jij bent van Gavere?
Ludo
Ja , van gavere.niet zover van wortegem petegem dus. En inderdaad , niemand schijnt dat ooit meegemaakt te hebben. Dat is nu net het probleem.
guy
Ik heb dat nog niet mee gemaakt nee, wil je vlug geholpen zijn? rij bij moeykens, daar werkt er een echte fiat mecanieker 😛 Ik kan u niet direct verder helpen
Ludo
Tractor is bij meykens , nu is het wachten op het verdict
Ijzerklopper
En wat was het verdict?
Denk ook dat het pilootventiel was.
Kan al bij al weinig aan mankeren als alles juist terug gemonteerd wordt.
Beter en gemakkelijker is om olie bij te vullen langs peilstok aan handrem.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
4