Illustratie van:

John Deere 3130 - versnellingsbak doormidden

De oliepomp die in de bak zit moet eruit hoe ken je die het beste uit de bak halen?

Deel dit topic

Reacties

minkema
Ten eerst heb je wat technies inzicht om te doen.

de juiste werkplek ervoor en goed gereedschap.
RobinBos
Degene die je verteld heeft dat de pomp uit de bak moet kan je vast wel vertellen hoe dat moet denk ik, en desnoods erbij helpen. Er vanuit gaande dat die types nogal anders zijn als een 1020 kan ik je ook niet verder helpen, maar misschien kun je Tom VB eens vragen.
3130ls
Het gaat mij er meer om of dat je m bij de koppeling uit mkaar moet halen of eentje verder
minkema
De pomp is zowieso die van de hilo.
dus ik vraag me ook af hoe de hilo nog is.
minkema
1 tje verder
RobinBos
Die pomp kan er naar mijn weten alleen uit door hem tussen de versnellingsbak en het koppelingshuis te splitsen.
minkema
Wat voor 1 is het oude of nieuwe model.

want daar zit verschil in met hilo.
3130ls
Naar mijn weten is de hi lo nog wel goed.
aleen de remmen zijn slecht geweest en zat aardig wat gruis in de bak
minkema
Dan zijn de lammelen ook beschadicht
3130ls
Nieuwe model
3130ls
Maar moet je m eerst bij de koppeling loshalen of kan je m gelijk bij de volgende loshalen wantg weet niet precies hoe t eruit ziet daarzo bij de hi lo
minkema
Ik plaats we even een foto ervan.
3130ls
Is dat asje wat je ziet nou het uiteinde van de pries as?
nee tog .
tot war komt de aftakas daarbinnen ,moet je die er nog uittrekken voordat je m doormidden rijd/
minkema
Onder dat pompje hoort nog een gedeelte te zitten. deze is er op de foto al uitgehaald.

hier zit de hilo as in.
3130ls
O oke zal wel weer een klus worden haha.
heb gelukig een onderdelen boek ervan scheelt ook een berg.
dat is het en\ige wat nog kapot kan zijn want de rest is al los en open geweest:d
minkema
Heb je de olie drukken getest op op het schakeldeksel en bij de aftakas bediening.
3130ls
Nou hij doet helemaal niks meer maar de oliepomp zelf hebben ze niks aan kunnen vinden
minkema
Ho 1 ding.

heb je het goeie olie filter in de brug.

er zijn 2 soorten in.

1 is dicht van boven en de ander is open.
dan kan hij geen olie aanzuigen.
3130ls
Ja filters zijn goed hij heeft het even gedaan maar wed steeds slechter na een uur of 2
minkema
En dan heeft ie helemaal geen druk meer of een bar of 2
3130ls
Nee geen hef stuur de aftakas deed t wel
minkema
Heb je al eens iets losgehad in de buurt van het hydro systeem in de bak.
3130ls
Nee alleen de remmen
ford8630power
Wij hadden precies hetzelfde met onze 3130 ooit, aftakas ed. deed het allemaal wel, maar wilde hydraulisch niks meer als je de aftakas aan had. Heel vervelend was dat.
minkema
Nu kun je het beste eerst boven op schakeldeksel de olie druk meten.
3130ls
Hoe kun je dat meten dan??
minkema
Zit er een jd dealer in de buurt.
daar moet je vragen om een hilo meter.

nu zit naast de rechterschakelpook aan de zijkant van het schakeldeksel een stop volgends mij sleutel 14.

deze los halen en hierop de tester draaien.
3130ls
Oke ja want de pomp heb ik ook bij een jd dealer gebracht,
maar als die nou goed is?ligt t dan niet aan dat pompje
minkema
Hoeft niet kan ook een keering van een leiding los zijn.

maar als de remvoering losgelaten was en er slijpsel in de bak zat heeft de boel wel een opdonder gehad.
Al geprobeerd om er nog een keer nieuwe filters aan te zetten?! Als het 2 uur goed gewerkt heeft na de reparatie, als er inderdaad veel gruis in zat dan kan dit nog ergens ronddwalen in de bak of het oliecircuit, voordat dit er 100% uit is ben je nog wel even bezig. Kan best zijn dat het filter weer dicht zit. Zelf ook al wel eens keer meegemaakt. Voor die 15 euro per filter is dat toch het goedkoopste te proberen.
Tom VB
Overstort ventiel wss vast. Grote stop a.d. rechterkant van de versn.bak boven het oliefilter
eruithalen, zit een plunjer in veerretour. Zal wel vuil inzitten. Zoals minkema zegt dan drukken meten. Indien dit alles niets oplost dan pas trekker uit elkaar, transmissie-oliepomp zorgt voor vulling hydrauliekpomp(sturen hef etc.) interne systeemduk(schakelen hi-low en schakelen PTO) en zorgt ook voor smering in de bak. Deze systeemdruk op het schakeldeksel te meten, ca. 8 tot 10 bar nom.toerental. Trekker niet bij kopp.huis uitelkaar, een scheiding verder naar achter. Denk om de twee bouten ONDER het schakeldeksel.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 3130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
5