John Deere 3130 - versnellingsbak doormidden
De oliepomp die in de bak zit moet eruit hoe ken je die het beste uit de bak halen?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de juiste werkplek ervoor en goed gereedschap.
dus ik vraag me ook af hoe de hilo nog is.
want daar zit verschil in met hilo.
aleen de remmen zijn slecht geweest en zat aardig wat gruis in de bak
nee tog .
tot war komt de aftakas daarbinnen ,moet je die er nog uittrekken voordat je m doormidden rijd/
hier zit de hilo as in.
heb gelukig een onderdelen boek ervan scheelt ook een berg.
dat is het en\ige wat nog kapot kan zijn want de rest is al los en open geweest:d
heb je het goeie olie filter in de brug.
er zijn 2 soorten in.
1 is dicht van boven en de ander is open.
dan kan hij geen olie aanzuigen.
daar moet je vragen om een hilo meter.
nu zit naast de rechterschakelpook aan de zijkant van het schakeldeksel een stop volgends mij sleutel 14.
deze los halen en hierop de tester draaien.
maar als die nou goed is?ligt t dan niet aan dat pompje
maar als de remvoering losgelaten was en er slijpsel in de bak zat heeft de boel wel een opdonder gehad.
eruithalen, zit een plunjer in veerretour. Zal wel vuil inzitten. Zoals minkema zegt dan drukken meten. Indien dit alles niets oplost dan pas trekker uit elkaar, transmissie-oliepomp zorgt voor vulling hydrauliekpomp(sturen hef etc.) interne systeemduk(schakelen hi-low en schakelen PTO) en zorgt ook voor smering in de bak. Deze systeemdruk op het schakeldeksel te meten, ca. 8 tot 10 bar nom.toerental. Trekker niet bij kopp.huis uitelkaar, een scheiding verder naar achter. Denk om de twee bouten ONDER het schakeldeksel.