Hallo,
Het starten met vorstweer gaat slecht.
Accu misschien niet meer top, maar we gloeien 20 seconden [lampje op dashboard zie ik niet branden, maar wel dat de stroom weggetrokken wordt van de brandstof/temperatuurmeter, dus er is wel verbruik.
Dan starten, en duurt lang...accu zwak en geen starten
Toen opgeladen, en nog eens geprobeerd, springt zo aan.
Is dit alleen een zwakke accu of kunnen de gloeispiralen niet meer goed zijn? Heeft het zin deze sowieso een keer te vervangen?
Groeten,
Rob
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 1640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als de motor vlot rond gaat met starten is het altijd dat hij dan makkelijker aan slaat.
Het gloeien zal hoogst waarschijnlijk opwarmen van de inlaatlucht zijn.
Als je een indirect ingespoten motor zou hebben is die met dit weer niet te starten zonder gloeien(voorverwarmen).
Produktadvies (ander merk mag ook ):
kroon-oil.com/nl/productadvies/…
Met een geladen accu slaat hij wel snel aan geef je zelf ook aan.
Niet de olie vervangen of iets anders uit die fabeltjeskrant.
en op de inlaat (rechter kant motor) zit de gloeipit van de vlamboogstart even een tijdje gaan gloeien en dan even voelen of het spruitstuk ook warm word .. dan weet je of ie nog goed is ..
Hoe sneller een diesel rondgaat bij het starten hoe makkelijker hij zal aanslaan, zo simpel is het.
Enne, hierbij moet ik Winsumar bijtreden dat 10w40 inderdaad een betere keuze is.
Met eenvoudige woorden wil dat zeggen dat die olie zich in koude toestand gedraagt als een olie van 10 en in warme toestand als een olie van 40, je begrijpt dus hopelijk wel dat met een olie van 10 bij koudstart de motor inderdaad iets sneller zal rondgaan als met een olie van 15 (15w40)
Kijk eens aan. Geweldig, er komen toch nog constructieve reacties.
(Zelfs Groenedeere schrijft al dat toepassing van dunvloeibare olie weinig uithaalt bij een koude start. Welnu Groenedeere, alle kleine beetjes helpen nietwaar? Het kan voor het zelfde. By the way, als machinist van een hydraulische graafmachine weet jij als geen ander wat koude en dus dikke olie met een systeem doet en zal warmdraaien, lees: de olie dun maken, de reactie van de machine aanzienlijk verbeteren ).
Het is nu echter de hoogste tijd dat de topicvraagsteller aan geeft hoe de recent aangekochte J.D.-1640 trekker gebruikt is / wordt. Ik kan me levendig voorstellen dat de 'nieuwe aankoop' menig proefritjes heeft gemaakt waarbij de verbruikte startstroom niet volledig bijgeladen is met nu de vermeende accuzwakte tot gevolg.
Daarnaast is het erg belangrijk te weten of, zoals de topicopening doet vermoeden, er inderdaad slechts 1 accu op de trekker aanwezig is of toch ook nog een tweede zoals op dit type trekker eigenlijk hoort. (N.B.: een standaardaccu voor zo'n J.D.-1640 heeft ongeveer 70 Ah en een kleine 600 C.C.A., en zal solo ten allen tijde krap bemeten zijn bij koude omstandigheden).
Aangezien topicvraagsteller eerder al heeft aangegeven de hydrauliekolie bij te hebben moeten vullen heb ik het donkerbruine vermoeden dat de motorolie bij de aankoop van de trekker enkele weken geleden ook niet bepaald nieuw meer is geweest. Vandaar is eerstkomende (spoed)verversing met de dunst toegelaten / geadviseerde multigrade (10 W 40) zeer op z'n plaats.
Zoals gezegd, topicvraagsteller moet eerst over bovenstaande met nader informatie komen en aangeven of hij de koudestartprocedure inmiddels goed uit kan voeren.
Dus Rob Hoeben, als de hoofdpijn (van de J.D.-1640-aankoop, en /of dit topic, en/ of de carnaval) het toe laat, graag nader informatie.
Als de dynamo goed is zet je er,
1 of liefst 2 nieuwe accu's er op,en je bent weer jaren van geknooi af.
Ze hebben een nieuwe accu(zwaardere) erin gedaan.
En nu start ie altijd weer perfect
(klik om te vergroten)
-Er zit 15W40 olie in - die zou gewoon goed moeten zijn met dit weer.
-zitten twee accu's op.
-Het zijn waarschijnlijk oude accu's - opladen, en ik kan weer een keertje starten. Inderdaad, we gebruiken hem maar kort -> kan zijn dat ze niet goed bijgeladen worden.
-moet beide accu's dus waarschijnlijk vervangen...250 piek.... [red top / high crank current - iemand een type/merk???]
-Degene @repop repop] die mij meldde dat je even met het stuur moet wiebelen tijdens starten. HEEL VEEL DANK. Wat een truc...starten en wiebelen met stuur: meteen lopen!