Illustratie van:

Ford 7810 - Wat is het verschil

Ik wil mischien een ford 7810 kopen .
Maar wat is het verschil tussen mk2 en mk3 .
Ik weet dat de bouwjaren anders zijn maar wat nog meer.
Gr Toon

Deel dit topic

Reacties

fergusonnetje
Het enige wat ik zou weten is dat de mk3 een klein beetje meer pk heeft en vanaf de fabriek grotere banden.

Het is ook een later model dus ze zullen wel wat dingetjes verbeterd hebben aan de mk3 ten opzichte van de mk2.
dennisbouter
Zit er geen andere vooras onder ?
SJB533
@dennisbouter
7810 niet. Die is in 1988 pas geïntroduceerd, toen hadden ze de Carraro-vooras al.
RobinFord
Ook een digitaal dashboard bij de gen III heeft de II niet volgens mij
willempie7810
Enige verschil tussen gen 2 en 3 is volgens mij de doorlopende achterkant onderaan de cabine en de aftakas keuze hendel tussen 540 en 1000rpm in de cabine, in de gen 2 is dit nog enkel met verwisselbare stomp. Digitaal dachbord heeft de gen 2 ook al.
jammermaarhelaas
@willempie7810

De laatste gen.2's hadden inderdaad al een digitaal dashboard (hadden er hier zelf een).
Davy de Wit
@jammermaarhelaas was dat ook niet een keuze? omdat ze er al waren vanaf 87. en was er in de gen 2 ookal een lezer leverbaar onder de cabine....?
jammermaarhelaas
@Davy de Wit

Dat weet ik zo niet, maar volgens mij werden ze op een gegeven moment alleen nog met digitaal/electronisch dashboard geleverd.

De radars zijn volgens mij geïntroduceerd als prestatiemonitor als optie bij de TW 15, 25 en 35. Aflezen en instellen kon dan via een kastje met display en knoppen boven op het dashboard.

En op de kleinere 6 en de 4 cilinders kwam ie bij mijn weten pas beschikbaar als optie bij het digitaal/electronisch dashboard. Die radar gaf de werkelijke snelheid aan, zonder slip, gemeten direct op de bodem, dus niet aan een aandrijfas in de transmissie.
Davy de Wit
@jammermaarhelaas over die radar: klopt zeker! anders zou het niet zo gouw kloppen als er andere banden onder zouden zitten zou ik zeggen.
op het dashboard zit ook een klopje met slip bij ons. dan rekent hij de werkelijke snelheid om met de omgerekende toeren naar kmh zou ik zeggen.
jammermaarhelaas
@Davy de Wit

Klopt ja, er zit een toerentalsensor op een aandrijfas, en deze berekend aan de hand van de ingevoerde radius van een achterwiel (hart achteras tot de bodem, dus rekening houdend met het inzakken van de band) de theoretische snelheid (dus zonder slip).
De radar meet de werkelijke snelheid, en hieruit volgt het slip-percentage ( (1-radarsnelheid/theoretische snelheid)x100 )
mklok
@Davy de Wit December 1987 waren de eerste 7810 trekkers. In 1988 zijn ze pas in productie gekomen.
selectford
Dus er zit geen verschil in
Davy de Wit
Er zat zover ik weet verschil in de cabine aan de achterkant bij de spatborden maar ik weet niet in hoever dat in de latere gen 2 is ontwikkeld, wel was er verschil dat er gen 2 7810 geleverd zijn zonder keuze hendel van de aftakas van 540 en 1050 wat bij gen 3 een keuze werd. verder zal het wel mee vallen ben ik bang. mischien een paar kleine puntjes zoals het schanier raampje onder het grote raam achter ;))
selectford
David Bakker
De gen 3 had toch ook elektrische hef ? of was dat alleen op de allerlaatste van de gen 3 serie .
Davy de Wit
@David Bakker de 8210 series 3 was de enige met de elektronische hefinrichting.
selectford
Zet er op een gen 2 airco

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0