Hallo
Ik had een vraag
Wat kan ik we aan dat dat mijn kloopelig op het laatste stukje was aan pakt
International 744 - Hoe kan het dat mijn koppeling op het laatste stukje aan pakt van mijn international 744
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Zorg eerst dat de speling goed is , daarna kun je desnoods de platen testen .
Bedoel je dat het koppelingspedaal het laatste stukje bovenin, of onderin de koppeling ontkoppelt / aan laat grijpen?
Indien onderin: Dan is de vrije slag op het pedaal veel te groot.
Indien bovenin: Dan is de vrije slag te klein, of geheel niet aanwezig.
Koppeling testen:
Zet de trekker in een hoge versnelling, geef flink toeren (handgas), trap de rempedalen stevig in en laat dan het koppelingspedaal opkomen. Slaat de trekker vervolgens af, dan is de plaat goed. Blijft de motor draaien en rijdt de trekker niet/nauwelijks, dan slipt de plaat door (versleten, of te strakke afstelling zonder vrije slag).
Je kunt bij het stangetje wat beweegt als je de koppeling intrapt hem strakker zetten. Je ziet daar schroefdraad op zitten als het goed is.
Als hij al op z'n strakst staat en het is nog niet goed, dan zullen er op den duur toch nieuwe koppelingsplaten in moeten komen.