New Holland Intelliview 4. Positie fronthef klopt niet.

Het percentage van de “positie voorhaak” in het Intelliview 4 scherm van onze T7.170 A-C komt niet overeen met de werkelijke stand. Met de cilinders helemaal in staat hij op 74%, voorheen was dit 100. In de laagste stand geeft hij wel 0 aan.
De tractor heeft geen “fronthefmanagnent”, je kunt de fronthef alleen bedienen met de groene hydrauliek-flipper. Hij heeft wel een instelknop voor de maximale hefhoogte, deze staat uiteraard op maximaal.
Weet iemand of ik dit op één of andere manier kan resetten of kalibreren of wordt dit een klusje voor de dealer?
Het venster “positie voorhaak” heeft sowieso af en toe kuren; Soms is het ineens verdwenen, ook in het opmaak-menu. Als je dan een uur later weer in het opmaak-menu kijkt is het meestal wel weer terug, maar je moet het dan wel weer opnieuw selecteren.

Deel dit topic

Reacties

+1
nhmonteur
Onderaan je fronthef zit een potmeter die je hefhoogte meet. Deze kan inderdaad gecalibreerd worden. Kijk eens of de stekker wel goed vast zit op de pot meter omdat je zegt dat af en toe de hefhoogte weg is. Daarom kan het ook zijn dat hij de juiste waarde nu kwijt is.
Ja kan hem inderdaad calibreren maar weet zo ff niet meer hoe precies en weet ook niet of je dit zelf kan. Bij de achterweg kan je het wel zelf.
Als ik er morgen aan toe kom zal ik eens ff zoeken hoe de hoogte meter overnieuw ingesteld kan worden.
Sjoske2
@nhmonteur
Klopt helemaal! Heb het stekkertje losgemaakt, met lucht alles schoongeblazen (hier kom je met normaal schoonspuiten niet bij kom ik nu achter), stekker weer teruggeplaatst en nu kloppen de waardes weer. 10 min. werk. Bedankt 👍🏻👍🏻

Weet je ook hoe je de handrem moet calibreren, onze T6.160 A-C geeft een oranje waarschuwingslampje met code 12188. Heb de dealer aan de lijn gehad, hij zei dat dit niet urgent was maar dat de handrem gecalibreerd moet worden, kun je zoiets zelf doen of moet ie dan aan de laptop?
+3
fastrac3155
@Sjoske2 als het die elektrische handrem is dan kun je dat zelf, mr dan moet je ff creatief zijn met een paperclip of iets dergelijks, moet 2 Pennen van de diagnose stekker verbinden om in dat menu te komen, uiteraard kan onze NH Wikipedia genaamd @nhmonteur je daar meer over vertellen 😉
+1
nhmonteur
@Sjoske2 Mooi dat het gelukt is met de fronthef.
De foutcode van de T6 betekend: Buitensporige remblok slijtage.
Het kan inderdaad zijn dat overnieuw calibreren zou helpen maar het kan ook zijn dat de bedieningshevel onderaan de kabel niet goed staat afgesteld of dat de remblokken echt versleten zijn.
Dit is te controleren door in een menu te komen via de diagnose stekker. Je kan inderdaad zelf in de menu komen door 2 pennen in de stekker door te verbinden zoals @fastrac3155 zegt. maar doet maar niet. Heb helaas al verschillende keren meegemaakt dat klanten denken zelf iets te kunnen instellen maar dat heeft al een aantal computer gekost. Ze hadden per ongeluk net de verkeerde pennetjes aan elkaar verbonden.
Laat dit dus door je dealer doen. Is hooguit een 1 a 2 uur werk. Als het alleen het calibreren en evt de hendel afstellen is dan is het met een half uur zeker wel gepiept.
Sjoske2
@nhmonteur
Zoiets zei onze dealer ook al, maar omdat hij het onderhoud doet, weet hoeveel uren de trekker heeft gemaakt en dat hij de afgelopen jaren bijna alleen maar “verplegingswerk” en nauwelijks zwaar transport heeft gedaan gaat hij er vanuit dat de remblokken nog in orde zijn.
Binnenkort dan toch maar een afspraak maken, ben in ieder geval blij dat we er nu maar met één traktor heen hoeven...😉
nhmonteur
@Sjoske2 ja vaak is het een afstelling. De remblokken van de handrem slijten wel maar zijn vaak pas op bij hoge uren standen. Ze zijn wel vrij makkelijk te vervangen. Dus als ze echt versleten zouden zijn dan is er nog geen sprake van een grote operatie.
fastrac3155
@nhmonteur ik heb zelf ook gewoon een originele stekker besteld voor in h menu's te komen, bij tm was het nog vrij makkelijk welke pinnen je moest verbinden, mr met die nieuwere ronde stekker durf ik het ook niet meer aan🙈
T6040
@nhmonteur Van onze t6040 met fronthef en aftakas af fabriek lekt de aftakaskoppeling. Hoe is deze te bereiken. Langst de voorzijde door de tandwielbak te verwijderen? Of moet de intercooler er af?
+1
nhmonteur
@T6040 je intercooler moet er inderdaad af. Dan moet je geloof ik het complete inschakelmechanisme demonteren om de keerring te kunnen vervangen. Kijk wel goed of de as niet is ingelopen. Heb dit een keer eerder gezien en dat kwam uiteindelijk op een nieuwe koppeling uit.
T6040
@nhmonteur Koppeling rammelt altijd als je de trekker start. Een keer een beetje gas geven en het is weg. Is daar wat aan te doen?

Door de intercooler er af te halen kun je bij het inschakelmechanisme komen. Maar hoe kun je dit er uit halen? Zit een lange as door die vanaf de motor komt en door het inschakelmechanisme loopt naar de koppeling.
+1
nhmonteur
@T6040 het rammelen is niks aan te doen. Als je van hey lawaai af wil dan is er maar 1 mogelijkheid en dat is de boel ombouwen naar een Zuidberg frontaftakas.

Om het inschakelmechanisme te kunnen verwijderen moet je aan de voorkant van de front pto de dop boven de aftakas verwijderen. Hier zit een segering in die je verwijderd. Door nu de as die naar de motor loopt te verschuiven naar voren komt er een dop uit en kun je de gehele as eruit halen.
Dan kun je als het goed is de koppeling verwijderen.
De as zou je ook kunnen verwijderen om het rammelen tegen te gaan.

De originele front aftakassen van New Holland zijn eerlijk gezegd niet de beste en daarom word er vaak ook een Zuidberg front aftakas gemonteerd. Het enige nadeel daarbij is dat je meer moet loshalen om de multiriem te kunnen vervangen.
T6040
@nhmonteur kan een zuidenberg aftakas in combinatie met een nh fronthef? of moet je dan ook een zuidenberg fronthef.
nhmonteur
@T6040 nee dat kan zeker. Dat is ook een veel gekozen optie tegenwoordig.
Demo trekkers worden vaak ook besteld met alleen fronthef. Wil je met de koop dan toch een aftakas dan word er eigenlijk altijd een zuidberg op gezet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0