Illustratie van:

International 644 - Aanhaalmoment krukas en drijfstang

Aanhaalmomenten van krukas en drijfstang van een 644

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Andre644: Zie de tabel Anzugsdrehmomente in onderstaande link:

ihace.de/04_techndaten/554_644_744_844/…
stephan-inter
@Wimsumar
Jammer dat ze het voor de 1455 niet online hebben staan
Wimsumar
Beste Stephan-Inter:

Quote Reactie van @stephan-inter:
voor de 1455 niet online

Jawel hoor. Meet de bout(schroefdraad)diameter en lees de boutsterkteklasse af die op de boutkop staat.
Kijk vervolgens in een "boutentabel":

onkenhout.nl/media/useruploads/…
+1
GD tuning Garyp
@Wimsumar Het is bij mij al meer dan eens voorgekomen dat het aanhaalmoment dat de fabrikant van het product opgeeft (veel!!) hoger of lager ligt dan wat er in de 'normale' tabellen aangegeven wordt.
Wimsumar
Beste GD Tuning Garyp:

Quote Reactie van @GD tuning Garyp:
(veel!!) hoger of lager

Dan zal er in kleine letters wel bij staan waarom.

Bijvoorbeeld als bij onderstaande tabel:

technicon.nl/uploads/downloads/…
GD tuning Garyp
@Wimsumar En dan doel je op?
Wimsumar
Beste GD Tuning Garyp:

Quote Reactie van @GD tuning Garyp:
dan doel je op?

Je kunt zelf toch lezen?
(Dunne of dikke olie).
Andre644
@Wimsumar bedankt voor de link naar de aanhaalmomenten maar weet u ook op welk nr of
het tandwiel van de brandstof pomp moet staan want er staan meerdere cijfers op ik heb toen foto s gemaakt maar mijn telefoon is kapot gegaan dus alles kwijt ik denk elf op de 4 omdat het een 4 cilinder is.

mvgr andre.
Wimsumar
Beste Andre644:

Quote Reactie van @Andre644:
telefoon is kapot

Geeft niks. Soms liggen de werkplaatsboeken 'op straat'.

Werkplaatsboek o.a. motor D-206 (I.H.C.-644) vanaf pdf pagina 94:

drive.google.com/file/d/…

Nog een timing-tip:

tractorfan.nl/topic/107589/
+1
Andre644
@Wimsumar Hartelijk dank ik ben eruit

mvgr andre.
chucky5o
Dacht dat het aanhaalmoment van de drijfstangen 66NM was...
+1
ford3000case745
Ik trek nooit bouten na met een moment sleutel (te vaak misgegaan dat de bouten breken). Doe het altijd met de ratel en dan op gevoel. Is tot nu toe nog nooit weer een bout losgelopen, ook niet in inwendig in de trekker
+1
GD tuning Garyp
@ford3000case745 dan doe je toch echt iets compleet fout
+1
GD tuning Garyp
@Wimsumar oh dat stukje, nou, ik vind het verschil tussen 90nm volgens de tabel en 140nm + 90 graden volgens de fabrikant toch wel erg groot.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @GD tuning Garyp:
verschil tussen 90nm volgens de tabel en 140nm + 90 graden volgens de fabrikant toch wel erg groot

Zeker, maar betreft het in beide gevallen een zelfde spoed (hefboomwerking bij aandraaien)? Andere draad dan metrisch heeft van zichzelf al een andere spoed en metrisch kent uiteraard ook diverse spoedjes. En dan komt er bijvoorbeeld nog de samenstelling van het materiaal bij, en omstandigheden waarin het zijn werk doet (temperatuursverschillen).

Tabellen voor standaard werk zijn een mooie richtlijn, ook goed dat er even op de weerstand wordt gewezen (schone nieuwe draad of voorzien van pasta).
GD tuning Garyp
@jammermaarhelaas maar zoals je zelf al zegt, voor standaard werk zijn die tabellen prima, maar bij 'kritische' toepassingen houd ik altijd de gegevens van de leverancier aan
+1
GD tuning Garyp
@jammermaarhelaas jazeker, het betrof gewoon 'normale' spoed. Anders is de vergelijking inderdaad al weg.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0