Beste tf-ers
ik zit er aan te denken om een unimog aan te schaffen!
waar op te letten bij aankoop?
en hoe zit het met de verzekering?
mvg valtrafan!!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
mee naar school jage beetje aanhangerwerk
beetje hobby zegmaar
link.marktplaats.nl/373769357/
wil hem dan ook als lanbouwvoertuig verzekeren
@ casefahrer dat doe ik neit ga niet met die motoren lopen kloten
als dat helemaal onder de roest zit, meot je opletten.
gr. RObin
van me pa moet ik eerst uitzoeken wat ie in onderhoud en de verzekering moet kosten
verzekering ben ik al achter!
wat kost zo'n ding ong in het onderhoud in het jaar ??
-Motor: vlotte starter? Olieverbruik? Ik neem aan dat er een OM314 inligt, de slechte willen olie verbruiken. Kun je niet voorgloeien, moeten zo kunnen starten. Is 'tie een beetje vlot? Als hij lauw is, dan heeft zo'n machientje genoeg aan zijn eigen gewicht.
-Versnellingsbak: Soepel schakelen, alle versnellingen uitproberen of ze bij lastwissel (gasgeven/gas los) in de versnelling blijven. Anders is de bak gauw aan revisie toe: Uiterst duur geintje, en geen standaard bak, dus LMB kan er weinig mee, moet je naar de professional.
-Luchtinstallatie goed? niet alles lek? Als hij z'n lucht niet vasthoudt kun je niks meer.
-Cardanassen geen speling? (Assen en aftakassen)
-Cabine: Roest? Met name de hoeken naast de koplampen, deuren, achterwand.
-Verder standaarddingen die je bij elke trekker goed in de gaten moet houden.
Onderhoud: Meer werk als een gewone trekker: meer oliereservoirs, verschillende oliesoorten. Veel vetnippels. Maar als je een goede hebt, en er zuinig op bent is het betrouwbare techniek.
Als je er een koopt, koop dan meteen een werkplaatshandboek en gebruikshandleiding op www.buchundbild.de Die zijn hun gewicht in goud waard.
Over het exemplaar in de link: Die is zeker overgespoten. Kijk of er niet over de roest is geblust.
Laadbak, achterlichten en achterspatborden, trekhaken zijn niet origineel. Is een nadeel als je hem weer verkopen wilt.
Heeft geen hef of aftakas (moet af fabriek gemonteerd zijn. Dit kunnen instanties nakijken). Theoretisch is het dan geen landbouwtrekker, maar een voertuig met beperkte snelheid. Dit houdt in dat hij eigenlijk op 25 km/h begrensd moet zijn.
Veel succes met je zoektocht, en niet meteen de eerste de beste kopen, maar doorzoeken tot je er een gevonden hebt, die je goed bevalt! Voordeel is dat Mercedes-voertuigen in het algemeen, en MB-tracs en Unimogs in het bijzonder behoorlijk waardevast zijn.
auto-onderdelen.marktplaats.nl/mercedes-benz-onder…