Plaats chassisnummer en typeplaatje Case 845 XL ???

Voor de Duitse (verplichte) trekkerkeuring moet het ingeslagen chassisnummer en typeplaatje bij de keuring leesbaar zijn. We kunnen het ingeslagen chassisnummer echter niet vinden, en het zichtbare typeplaatje is niet volledig ingevuld. De Case 845 XL Plus 4wd is in NL gekocht en heeft een fronthef + pto (Zuidberg). Waarschijnlijk is die later aangebouwd, en zitten het originele typeplaatje en het ingeslagen chassisnummer achter het ijzerwerk van de fronthef. Dan zou voor de keuring dit allemaal gedemonteerd moeten worden. Wie weet WAAR aan de 845 deze info normaal te vinden is?
Terpstra-Locht

Reacties

Mdbm
Bij mijn 695 was er ook geen chassisnr te vinden. Ik heb ook een fronthef. De mijne is gekeurd met een kleefbriefje dat ik bij cnh heb opgevraagd.
Terpstra-Locht
@Mdbm Heb je dat kleefbriefje zelf opgevraagd (zo ja, hoe en waar precies) of is dat via een dealer gegaan? Ik word al enige tijd van kastje naar muur en weer terug gestuurd...
Mdbm
@Terpstra-Locht Bij de dealer in nederland hebben we een papier meegekregen (waarschijnlijk een papier waar de chassisnr. op vermeld stond). Met dat papier hebben we bij een cnh-dealer in Belgie dat plakbriefje kunnen aanvragen. Dat plakbriefje moet op een vast paneel gekleeft worden.
Mdbm
@Terpstra-Locht

(klik om te vergroten)

Terpstra-Locht
@Mdbm Aha, dus gewoon een stickertje. Dat gaat de tuev hier niet accepteren. Ik heb nl de instructie gekregen dat ik via de dealer een nieuw geslagen typeplaatje moet bestellen. Maar even zo goed: hartelijk dank voor het meedenken en reageren!
SJB533
@Terpstra-Locht
Het origineel kan toch gewoon uitgebreid worden?
Wimsumar
Beste Terpstra-Locht: Werp je licht op:

ihace.de/02_motor/ihcmotoren_seriennummern.htm/
SJB533
@Wimsumar
Alleen zul je m daar bij een 845XL (origineel) niet vinden...
fergusonnetje
Staat dat niet gewoon op de zijkant van het dashboard?
fergusonnetje
Of het staat als je voor de trekker staat aan de linkerkant van de cabine aan de onderkant.
fergusonnetje
Hierzo:

(klik om te vergroten)

Saeghershof
Ik heb ook al geweten dat het op het linker achterspatbord staat naast het kleine achterraampje. Chassisnummer staat aan de rechterzijde boven de vooras
echte844
Het chassisnummer staat ook vaak boven de vooras aan de rechterkant net onder rode of witte afdek plaat.
SJB533
@echte844
Klopt, maar ik vermoed, dat je m daar niet zien kunt, omdat daar een stuk fronthef zit. Enige serienummer, dat dus wel zichtbaar is, is die op het typeplaatje.
SJB533
Quote @Terpstra-Locht:
het zichtbare typeplaatje is niet volledig ingevuld.

Wat mankeert er aan? Nummer zal moeten beginnen met JJE of JJF, uit mijn hoofd.
Terpstra-Locht
@SJB533 O.a. gewicht is niet ingevuld.
Nummer op typeplaatje rechtsonder op cabine begint inderdaad met JJE.
SJB533
@Terpstra-Locht
Gewichten zijn voor een Fahrzeugbrief wel op te zoeken. Is het eigenlijk een 844-S of 845 (typeplaatje, niet de sticker)?
Terpstra-Locht
@SJB533 Case 845AXL Plus. Volgens de keurmeester moet ik het technisch datenblatt met de vermelding van het Fahrgestellnummer (dus chassisnummer) aanleveren, dat rechtstreeks hij Case opgevraagd moet worden. Maar dan moet je dus wel precies weten wat het goede chassisnummer is!
SJB533
@Terpstra-Locht
Juiste chassisnummer is dat JJE-nummer. Trekker komt niet uit Saint Dizier of Neuss , maar Doncaster en hij was niet voor Duitsland bestemd. Wellicht dat daar het probleem van de ontbrekende gegevens zit?
Terpstra-Locht
@SJB533 Chassisnummer gevonden op ijzerwerk frame bij de vooras rechts, nadat deel fronthef gedemonteerd is. Dank voor aanwijzingen etc.
SJB533
@Terpstra-Locht
Heeft de TÜV-Beamter je overigens nog wat kunnen vertellen over dat nummer? Lijkt me namelijk niet reëel, om dat nummer constant weer los te sleutelen (lees fronthef demonteren) voor je Prüfung
Terpstra-Locht
@SJB533 Tip gekregen om op andere plek op chassis die wel altijd zichtbaar is het nummer extra te laten slaan. En dat is waarschijnlijk ook wel de moeite waard, want tot nu toe zijn keuringen en vooral de formaliteiten eromheen alleen maar strenger geworden de laatste jaren.
SJB533
@Terpstra-Locht
Mooiste zou zijn, dat je m wel dicht bij de originele kwijt kunt.
+1
Terpstra-Locht
Op typeplaatje staat inderdaad Doncaster. Maar er zijn wel meer 845-en tuv-gekeurd hier in Duitsland (volgens Tuev keurmeester) dus het kan niet onmoglijk zijn om dit klaar te krijgen.
Maar goed, het komt er dan waarschijnlijk wel op neer dat eerst een deel van het ijzerwerk van de fronthef gedemonteerd moet worden...
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!