International 624 - Moet de brandstofpomp gevuld worden met olie?

Moet ik in de brandstofpomp van mijn international 624 olie toevoegen?
Ik las dit namelijk ergens alleen heb er nog nooit van gehoord.
De pomp is een Bosch met verstuiverleidingen onder een hoek.
Zo ja waar en hoeveel vul ik dan bij en met welke olie?

Alvast bedankt voor de reactie.
henkvdstege

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
Oldtimer-fan
Volgensmij hoeft daar geen olie in. In de brandstofpompen van de McCormick D-serie moest wel olie in de dieselpomp. Maar bij deze niet.
Corne S
@Oldtimer-fan

Klopt, behalve de 2 cilinders van de D-serie. De 323 van de cm serie had als laatste een pomp. Te herkennen aan de kleine tankdop op de brandstofpomp zelf.
unipower
Dit pomphuis is gevuld met diesel en zal daarvan ook de “smering” krijgen 😉
jvc760
Rotatieve pompen (zoals deze) worden enkel en alleen gesmeerd door de brandstof.
De (oudere) lijnpompen & regelaar hadden wel een oliecarter (al waren daar ook weer bepaalde modellen bij die hun smering rechtstreeks door een olieleiding van de motor kregen).
Daarom is het belangrijk om bij Rotatieve pompen goede brandstof te gebruiken, bij gebruik van rode diesel best smering aan toe voegen (2 takt olie 1:100) of additief zoals Desolite etc.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 en hebben de trefwoorden olie en brandstofpomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!