Massey Ferguson 35 - Startproblemen, de motor krijgt diesel en de batterij is goed, maar de trekker start niet goed, de motor draait met behulp van st

De trekker loopt goed wanneer die start maar slaat niet over zonder startpilot, de motor krijgt diesel, er zit geen lucht in de leidingen en de batterij is goed, ik denk dat het te lage compressie is maar weet niet zeker, het gaat over de 4 cilinder
deutzfan

Reacties

Huuuuub
Doen de gloeiers het?
zo ja, kleppen stellen.
als dit niet geholpen heeft pomptiming controleren en compressie meten.

Deze motoren zijn slechte starters, ook vers gereviseerd in de zomer.
deutzfan
Er is enkel een gloeier in de inlaat en deze werkt,
hooidonk
Maakt de startmotor wel genoeg toeren?
deutzfan
250-300 ongeveer, is dit voldoende?
hooidonk
@deutzfan
Oei, toerental zou ik zo niet weten.
Maar als je het idee hebt dat hij enigszins moeizaam gaat, helpt dat niet met vlot starten
Je kan ook eens op de site van annatefka kijken, daar is dit onderwerp al vaker behandeld, zoals hier (aanklikken)
JarnoMF
Vaak de pomp time die iets verloopt dat verhaal van die slechte starters is volkomen onzin wat ze in de volksmond zeggen... puur de pomp time die iets verloopt vaak opnieuw optijd zetten en klaar.. zorg wel voor een goeie accu en gloeiers mijn 23c starte ook bar en bar slecht.. pomp time opnieuw afgesteld en starte weer als n nieuwe.
Welgerap52
Heeft deze motor geen gloeiers in de cijlinderkop? 4 stuks!
90% heeft ze wel !
Als. Ze er niet opzitten dan gaat de trekker nooit goed starten tenzij je ze erop maakt ( dat werd vroeger veel gedaan)
bas101
Er zijn 2 koppen voor deze motoren , ene met 4 gloeistiften in de kop en de andere met 1 gloeistif in de buis , vooral die laatste staat slecht bekend , ik heb zelf ook een tractor met deze motor en 4 gloeiers in de kop die slecht start maar wel mooi loopt , eerste verdachte zijn de verstuivers , 2e de gloeistiften hoewel deze dr 4 jr terug nog nieuw in zijn gekomen , toen starte die na 5 seconden gloeien meteen.
deutzfan
En hoe kan je de pomptiming afstellen?
ajtr
Lees hier op het forum veel dingen met goede bedoelingen maar mis toch 1iets.Als je kleppen wil stellen of compressie druk wil meten zal je motor inwendig eerst goed schoon moeten zijn.Begin daarom eerst met een diesel cleaner.Halve tank + 1 flacon/potje cleaner er in en dat 2x herhalen en dan is je motor inwendig schoon.Kleppen en compressie druk kun je nooit goed meten als er koolresten op/tussen je kleppen zitten of dat deze kleven want dan kun je de kleppen nooit goed afstellen en de compressie druk niet goed meten. Kleppen afstellen doe ik altijd met draaiende motor (hulp tankje gebruik ik hier bij) en kan je de kleppen tot 0,01 perfect afstellen. Zo stel ik ook de pomptiming in wat perfect wil en werkt.Dat een 4cilinder niet goed zou willen starten lig vaak niet aan de trekker maar a/d persoon die hem wil starten.Je moet gewoon even heel goed gloeien waar velen de tijd niet voor nemen.Wil je toch snel starten zet er dan een startmotor op met versnelde anker.Dan kun je starten zonder eerst te gloeien.Ook wil ik nog even vermelden dat startpiloot gebruiken slecht is een motor ook als je anti nok startpiloot gebruikt.Gebruik dan in plaats van startpiloot gewoon remreiniger dit werkt net zo goed en je spaart je motor.
bas101
@ajtr kleppen stellen met draaiende motor ?? en een sneldraaiende startmotor erop zetten dan start ie zonder gloeien ??
old man jose
@ajtr
Welk sprookjesboek heb je gelezen kerel,
of heb je aan de duim gezogen?????????????????
bas101
@old man jose idd ik heb al wat prietpraat gelezen maar deze spant de kroon
deeremeneer
@ajtr kunt u mij eens uitleggen hoe je kleppen stelt met een lopende motor? Ik ben ook benieuwd waarom je dit met een lopende motor zou doen. Dit ook voor de brandstofpomp timing.
+1
deeremeneer
@ajtr kunt u alstublieft antwoord geven op mijn vraag? Ik leer graag nieuwe dingen. Alvast bedankt.
deeremeneer
@ajtr Erg jammer dat u niet meer reageert.
deeremeneer
@deeremeneer iemand anders dan die ooit de kleppen met draaiende motor heeft gesteld?
bas101
@deeremeneer nee ik nooit en ik denk dat ajtr dan ook met de mond vol tanden staat.
ajtr
Maak uit de opmerkingen op dat jullie weinig kennis hebben van dit type Ferguson.Ben zelf tractor monteur en heb altijd aan Ferguson tractoren gewerkt.Ben er mee opgegroeid en ken en weet dus de kneepje van het vak.Ben ouder dan 70 jr en ben dus geen jong broekje of snotneus meer.
Hoe ze over mij denken of schrijven maakt mij niet uit maar geeft wel aan hoe weinig ze van deze type tractoren afweten dan wel kunnen (goed) kunnen repareren.

Voorbeeld: Er van uitgaande dat alles goed is maar de motor v/d trekker wil niet aanslaan als je deze start ook niet met lang voorgloeien.Nu ga je deze aanslepen en ja hoor je krijgt hem aan de praat.Ra,ra,ra… waarom wil het met starten niet lukken en met aanslepen wel..?? Ik stel deze vraag naar aanleiding van mijn voorbeeld en ben benieuwd wie er een goed antwoord op geeft???… Zal mij benieuwen….
old man jose
@ajtr
Daar dan de motor meer toeren maakt en de ontbrandings-temperatuur hoger word, en het aanslaan vanzelf makkelijker gaat.
ajtr
@old man jose
Het door jou gegeven antwoord:"Daar dan de motor meer toeren maakt en de ontbrandings-temperatuur hoger word, en het aanslaan vanzelf makkelijker gaat." Ben ik het helemaal mee eens met jou gegeven antwoord want dit effect komt in principe overeen met het al omstreden en afgekraakte startmotor.
"Het sprookjes is uit ..en ze leefden nog lang en gelukkig.. "al dan niet met duimzuigen."
joop-same
@ajtr Je hebt weinig "Goudbuikjes"gereviseerd vroeger anders wist je ook wel dat er van die modellen bijna geen één was die normaal wou aanpakken met dat gloeispiraaltje in de aanzuig buis, ik heb bij meerdere gloeispiralen in de kop laten boren en dan deden ze het wel goed ook zonder de zuigers en bussen en kleppen te vernieuwen. Punt.
ajtr
Bas101 en old man jose hebben jullie het wel eens op deze manier geprobeerd /gedaan dan....gezien jullie berichtjes niet dus.Dan vraag ik mij af waarom zo negatief reageren als je er geen kennis/ ervaring of verstand van hebt.
+1
Sojaboontje
@ajtr bas101 en Old man Jose hebben wel degelijk verstand van zaken alleen vinden wij het gek dat je met draaiende motor de kleppen stelt
bas101
@ajtr dat aanslepen werd mij als 10 jarig jongetje al geleerd , ik zat toen op t slepende voertuig , je krijgt hiermee idd slecht startende motoren makkelijk mee aan de praat , ik heb t dan wel over benzine en direkt ingespoten dieselmotoren , voor- en wervelkamermotoren moeten tijdens t aanslepen alsnog gegloeid worden, heel leuk allemaal vooral s s of t weekeinde wanneer je tijd over hebt maar ik denk dat er weinig mensen zin hebben ieder morgen hun buurman of wie dan ook te moeten aanspreken om zijn tractor weer te moeten aanslepen , en zoals jij schrijft dat een sneldraaiende startmotor een motor kunt starten zonder te gloeien ( we hebben t dan over motoren met voor- of wervelkamers) en dus feitelijk de gloeispiralen overbodig zijn , moet jij mij eens uitleggen waarom de fabrikant dat dan niet zo gemaakt heeft
bas101
Ajtr ik ken je verder niet en gezien je leeftijd met alle respect maar ik lees geen 1 zinnig woord in je bijdrage : slecht starten ligt vaak aan de persoon dan aan de motor , ze moeten veel langer gloeien en met een snelle startmotor kan t in 1 keer zonder gloeien ? , met een flacon dieselreiniger in de tank maak je de hele motor schoon ? kleppen stellen met draaiende motor ? anti nok startpilot slecht voor de motor en remmenreiniger niet ?
mfrijder
Ik zou heel graag het onderdeelnummer vaan dat snelle anker willen hebben!
ik weet wel dat er ooit voor case ih 4 cilinders een snel anker is gemaakt voor dan enkel de bosch startmotoren maar verder heb ik er nog nooit een tegen gekomen.

ook zou ik graag willen weten hoe je de kleppen afstelt met draaiende motor.
old man jose
@mfrijder
Gewoon naar de Boscdienst daar kunnen ze die ankers gewoon maken
bas101
Vragen naar een 9v anker , je.kunt daarmee een motor met slechte compressie wat sneller starten maar t is geen vervanger voor defecte gloeibougies
+1
mfrijder
Een 9 volt anker bestaat niet voor lucas en motoroli starters
bas101
Vroeg t mij ook al of t bestond voor die Lucas M45G startmotoren , wellicht overschakelen op Bosch voor zover die er 1 hebben , lijkt me toch t beste de eerst de verstuivers pomp en gloeisysteem na te kijken da pak je t probleem bij de bron aan .
ajtr
"Eindelijk een startmotor die voldoende omwentelingen geeft voor een normale koude start aan de toch al moeilijk te starten MF35. Met deze startmotor kunt u uw MF35 nu zonder problemen gewoon koud starten.!!!!!!

Zoals je bovenstaand kunt lezen kun je wel terdege gewoon koud starten.

(klik om te vergroten)

Dit type starmotor heb ik zelf nooit gebruikt!!!.Ik liet er altijd een nieuwe wikkeling in zetten.Was goedkoper dan een complete nieuwe kopen.
+1
bas101
@ajtr als je dan hier de link naar de advertentie erbij wilt plaatsen zodat de mensen kunnen zien waar deze te koop is dan kun je veel MF35 bezitters een plezier mee doen , op deze manier lijkt t erop dat je zelf de tekst heb geschreven en er simpelweg een foto bijplaatst .
ajtr
@bas101 het schuin geschreven gedeelte en de startmotor heb ik v/d site van die gene gekopieerd en hier geplaatst die deze starmotoren verkoopt.Heb bewust geen link gelegd daar ik het bedrijf niet ken en ook niet weet hoe de kwaliteit van deze starmotor is en daar ikzelf deze nog nooit heb gebruikt.Het art. nr. en de link heb ik maar wil eerst meer gegevens over en van het bedrijf weten.Wat jij er bij schrijft van "op deze manier" en "simpelweg" schrijf ,schrijf dat maar onder jou schoenzolen want dat is een onjuiste suggestie van jou kant.
bas101
@ajtr als jij nou gewoon de informatie verstrekt welk type startmotor dit is en waar deze te koop is , en de eerste gebruiker hiervan mij bevestigt dat t nu mogelijk is een Standard 4 cilinder diesel smorgens met koude motor direct te starten zonder te gloeien dan zal ik mijn bijdrage onder mijn schoenzolen schrijven , leg je ons ook nog even uit hoe je de kleppen op 0,01mm nauwkeurig stelt met draaiende motor? daar zijn meerder forumgebruikers erg nieuwsgierig naar .
Wimsumar
Beste Bas101:

Quote Reactie van @bas101:
welk type startmotor dit is en waar deze te koop is

Nou, 'gewoon' bij:

histoparts.com/nl/webshop/…
bas101
@Wimsumar ok nu nog afwachten of t werkt
hooidonk
@bas101
Volgens mij is een koude motor starten iets anders dan een motor starten zonder te gloeien.
bas101
@hooidonk de omschrijving bij histoparts is : u kunt nu de motor koud starten zonder al te veel problemen .... m.a.w. er blijven nog enkele kleine problemen of lees ik dat nu verkeerd .. ?
bas101
Foto is niet te openen
old man jose
@bas101
Dat ligt aan jouw systeem.
bas101
@old man jose met niet te openen bedoelde ik een link naar de advertentie , excuseer mij voor de onduidelijke explicatie .
Welgerap52
Een snelle startmotor is niets meer dan een sterkere startmotor.

Bv van 3 naar 4 kw
bas101
@Welgerap52 zonder hier de leraar uit te willen hangen moet ik dit antwoord helaas integraal fout rekenen , een snellere startmotor heeft een anker met lager voltage , een sterke startmotor met meer Kw is in staat een zwaardere motor starten maar hoeft automatisch zeker geen snellere startmotor te zijn , ik kan zelfs voorbeelden aanhalen dat deze juist langzamer zijn .
Welgerap52
@bas101 zou kunnen! Maar startmotoren zijn altijd serrie motoren
Het karakter van serrie motoren is dat hoe lichter het gaat hoe sneller ze draaien! Daarom mag je een startmotor nooi loos laten draaien
Praktisch komt het er op neer dat dat je met een 9 volt anker even veel bereikt dan met een zwaardere strartmotor . En als je een 9 volt anker gebruikt dan gaat het amperage omhoog dus ook het vermogen.
bas101
@Welgerap52 wat zijn serrie motoren ? waarschijnlijk bedoel je serie-geschakelde startmotoren , startmotoren heb ik tijdens revisie al hoe vaak onbelast op de bankschroef ofwel loos laten draaien nog nooit wat mee gebeurd ..
ajtr
@Welgerap52 ik wil even kort reageren op jou berichtje.Ga er van uit dat je serie motoren bedoeld in plaats van sessie motoren.Zal kort omschrijven hoe een serie motor werkt.

We kunnen permanente magneten gebruiken
maar we kunnen ook elektromagneten nemen.
Deze elektromagneten gebruikt men bij seriemotoren.!
De stoom word toegevoerd en doorloopt de wikkeling
van de beide elektromagneten.
Deze wikkelingen noemen we weer
de veldwikkelingen. Er ontstaat weer een
magnetisch veld. Als de stroom de veldwikkelingen
heeft doorlopen, gaat ze door de ankerwikkelingen.
Het anker gaat draaien.De stroom doorloopt de
beide wikkelingen achter elkaar. De veldwikkelingen
en de ankerwikkelingen zijn dus in serie geschakeld.
Deze motor heet daarom “ SERIEMOTOR .
Een startmotor onbelast laten draaien ben ik ook geen voorstander van maar hier hebben sommige anderen een andere mening over.
Welgerap52
@bas101 bedoelde inderdaad serie motoren, in theorie mag je serie motoren niet onbelast laten draaien omdat ze dan uit elkaar zouden kunnen spatten ,in de praktijk valt het wel mee
Ik heb zelf ook een 4 cil alleen dan een mf25 bij ons startte hij ook niet en hebben we bij gewoon weer een hele startaccu leeggestart. Toen heb ik een heteluchtföhn die 600 graden blaast boven de luchtinlaat gezet en startte hij zo misschien werkt dit bij jouw ook
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 35 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!