Case International 1455 XL - Topic over motor vervangen 1455 met veel foto's update 28 maart

Hallo tf's.

Ik kon nergens iets vinden op dit forum over topics waar iemand steeds met zijn machine bezig is.
Mocht ik dit niet goed geplaatst hebben hoor ik het wel.

Sommigen hebben vorig jaar wel gelezen dat mijn 1455 kapot gelopen is.
Nu ben ik bezig hem aan het klaarmaken.
Zal proberen elke dag een update te doen in dit topic.
Met veel foto's. Wellicht heeft een ander er ook wat aan.
Foto's zullen nu wat door elkaar staan.
Vanaf morgen zal ik proberen elke keer een nette foto reportage met beschrijving te plaatsen.
stephan-inter

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

Klein Rot
Dat is interessant, wat was er kapot gelopen?
stephan-inter
@Klein Rot
Vorig jaar is mij een zuiger naar buiten gekomen
jan-broekate
@stephan-inter dat is bij de 1455 de meest voorkomende probleem door het misbruik van de trekker
stephan-inter
@jan-broekate
Gek dat de case dealer het hier nog nooit meegemaakt heeft.
Zoals je op foto's kunt zien is de zuiger van de pen gebroken
stephan-inter
@jan-broekate
En wat is misbruik met 150 pk
+1
mf 6150
@stephan-inter
Daar heb jij hem op staan ja,maar je zei eerder dat het een deense trekker is. Zegt al genoeg dacht ik zo....
rommert14
@mf 6150 ja onze ford was ook een deen, is nu een roemeen geworden. Weet niet of dat beter is 😂
+1
stephan-inter
@mf 6150
Dat klopt.
Is een ex deen.
Vind alleen jammer dat iedereen zo'n beetje in Nederland vind dat ze afgetrapt worden terwijl er veel liefhebbers zijn.
+3
Sanderford
@stephan-inter terwijl dankzij de trekkertrek er heel veel oudere trekkers worden gered van de sloop of oud ijzer. De meeste trekkertrek rijders die ik ken zijn zuiniger op hun trekker dan de auto
+1
Quote Reactie van @Sanderford:
zuiniger op hun trekker dan de auto

Grappig maar wel juist eigenlijk. 😂
jan-broekate
@stephan-inter Wat denk je dat trek en trek natuurlijk super misbruik van een trekker . Heb al zoveel 1455 van de baan zien slepen allemaal drijfstang geknapt .
stephan-inter
@jan-broekate
Haha laat me niet lachen.
Heb je het hier ook gevonden ja.
Jij bent de enige die vindt dat trekker orgineel moet zijn en blablabla.
jan-broekate
@stephan-inter Ik zeg niet dat een trekker standaard moet zijn . Is vaak wel mooier maar goed ik zeg gewoon dat het vaker voorkomt bij een 1455 dat de drijfstang naar buiten komt daarom kun je ook beter een 1246 of 1255 kopen zitten veel sterkere blokken in
Inter633-SA
@jan-broekate Een 358 sterker als een 402? Denk t niet...
Sanderford
@Inter633-SA wellicht bedoeld hij dat het 358 blok degelijker is uitgevoerd dan de 402 en minder snel stuk loopt??
+1
SJB533
@Sanderford

Meer 'spek' lees ik ook. Zou, gezien de wielbasis, best wel eens kunnen.
stephan-inter
@Inter633-SA
Dat denk ik ook idd van niet.
+2
mf 6150
@jan-broekate
Stephan geeft toch aan dat zijn 14 standaard stond? Neem dat dan aan..... en er is zat werk waarbij (standaard) trekkers worden verkr****.
rommert14
@mf 6150 ja onze ford ging ook gewoon aan gort terwijl die net niet stationair draaide.
stephan-inter
Hierbij de oude schade
DennisZ
Nu heb je een ruilblok gevonden? Wij hebben een aantal jaren geleden ook 1 gerepareerd. Hadden hem met kapotte motor gekocht. Ze hadden de voor as eronder vandaan getrokken dus blok en carter waren net achter distributie gescheurd. Nieuw blok en carter gevonden en alles overgezet en hij reed weer👍
stephan-inter
@DennisZ
Had vorig jaar al een andere motor gekocht.
Alleen nog geen tijd gevonden om het te wisselen.
Inter633-SA
Lekker bezig 😉
stephan-inter
@Inter633-SA
Dankjewel
+1
rommert14
@stephan-inter blijft knap dat mensen dit zelf ondernemen ipv naar een lmb
stephan-inter
@rommert14
Ik mag graag zelf knooien.
Ruimte heb ik er voor dus dat scheelt.
En zo blijft het financieel nog een beetje leuk
+1
rommert14
@stephan-inter ja als je geen fouten maakt, heb hier nog een oude deutz daar denk ik wel eens over na om daar mee om te prutsen maar toch bang dat ik iets verkeerd doe 😂
+1
stephan-inter
@rommert14
Haha.
Ik sleutel aan jaren aan auto's voor de hobby. En daarvoor was het brommers.
Dit is ook de eerste dat ik zoiets groots doe bij een trekker.
Gewoon alles goed merken veel foto's maken. En dan kan het eigenlijk niet mis gaan.
stephan-inter
Vanmorgen weer even verder gegaan aan de uitbouw.
Morgen is het plan om zoveel mogelijk over te zetten naar de andere motor.
En dan hopelijk donderdag a vrijdag hem er weer in te hangen.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
mf 6150
@stephan-inter
Leuk project! Ga het zeker volgen. Wat zet je allemaal over? Meeste zit al aan het nieuwe blok toch?
+1
stephan-inter
@mf 6150
Meer dan je denkt eigenlijk.
Oliefilter houder.
Waterpomp
Dynamo steun
Alle leidingen.
Carterpan.
Koppelingshuis
Vliegwiel
Koppeling.
Enz.
mf 6150
@stephan-inter
Ah oke! Nu je toch bezig bent gelijk maar een 40 bal erin? 😁
+1
stephan-inter
@mf 6150
Die bakken Zijn niet te vinden voor leuk geld.
Scheelt dat hij op 710 al wat harder loopt.
En heb sinds kort ook een vrachtwagen voor wat verder weg.
+2
boegie
Leuk topic om te volgen, mooi voorzetje voor anderen om zoiets ook te doen!
+4
stephan-inter
@boegie
Dat is ook mijn bedoeling.
Op andere fora heb je echt meer van dit soort topics. Complete verhalen wat mensen aan hun auto doen.
Hier kon ik zo iets niet vinden dus dan maar zo.
+1
Inter633-SA
@stephan-inter IHC - International Hobby Hoek op facebook 😀
+1
stephan-inter
@Inter633-SA
Daar is het al op te volgen 😁
stephan-inter
Vandaag niet echt veel kunnen doen jammer genoeg.
Wel de vloeistof koppeling verwijderd en het huis.
En carterpan gewisseld van de kapotte motor.
Deze zat nog aardig vol brokstukken.
De zwarte pan komt straks weer onder het rode blok.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

timotje112
Blokken zijn meestal toch niet kapot te krijgen tenminste bij ons niet. maar kan atlijd keertie misgaan eh
stephan-inter
@timotje112
Dat klopt.
Geen idee wat er gebeurd is. Kom je ook nooit meer achter.
Bij het blok wat er straks inkomt was er ook al er lager voor de helft weg......
+1
rommert14
@timotje112 haha was bij ons ook zo, ik weet nog dat ik bij een boer werkte die zei dat een ford niet kapot gaat, eerste de beste ford die we hadden binnen twee maanden de motor aan gord 😂 hier nooit weer ford of newholland
+2
stephan-inter
Vandaag w
Weinig tijd gevonden om wat te doen.
Nieuwe koppakking geplaatst.
Kop zit er op. Alleen op moment vastzetten kan pas als hij in de trekker hangt.
Carterpan schoongemaakt.
Morgen is de planning om de motor weer aan de trekker te bevestigen.
Hopelijk gaat dat vrij vlot zodat misschien de vooras er ook weer aan kan.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
stephan-inter
Vandaag weer lekker bezig geweest al zeg ik het zelf.
Koppelingshuis over gezet samen met de vloeistof Koppeling.
Al wat delen aan de cilinderkop geschroefd
Motor aan de trekker bevestigd.
Vooras er onder.
En de banden terug geplaatst.
Nu staat hij weer op alle wielen.
Hopelijk vind ik morgen weer wat tijd zodat ik weer een stapje bij het eindresultaat kom😁😎

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

DennisZ
Gaat lekker👍
Doe je alles in je eentje?
Je had het blok gelijk even mooi zwart kunnen spuiten voordat je hem er aan hing
stephan-inter
@DennisZ
Ik doe eigenlijk alles alleen ja.
Af en toe even een kameraad die even helpt.
Blok wordt gespoten als hij even gedraaid heeft.
Zo kan ik makkelijker zien of hij ergens lekt.
+1
marco steyr
Leuk topic idd! Zouden er meer van moeten zijn 😃
stephan-inter
@marco steyr
Dankjewel.
Ik vind dit wel beetje een gemis hier inderdaad.
Daarom ben ik begonnen zo.
Er zijn genoeg die constant met zelfde machine bezig zijn. En van alles meemaken of juist niet.
Zo kan een ander zien wat er gebeurd aan onderhoud of wat hij zelf kan verwachten.
En ik wil zo laten zien dat je makkelijk zelf dingen kunt zonder een lmb.
+3
marco steyr
@stephan-inter idd ja, ben zelf met een magnum bezig, misschien een idee om ook zo'n topic te starten... 🤔
stephan-inter
@marco steyr
Ik zou het zeker lezen.
Blijf dat mooi vinden.
rommert14
@stephan-inter hebben wij bij onze ford ook gedaan toen, met z'n tweeën hadden we hem binnen een dag uit elkaar 😂
stephan-inter
@rommert14
Wat voor Ford?
Door midden of motor los op een pallet?
rommert14
@stephan-inter tw10, we hebben toen de kop van de motor eraf gehad
stephan-inter
@rommert14
Oh dat is een klein klusje vergeleken met dit.
rommert14
@stephan-inter ja klopt, maar diesel tank en alles zat er bovenop dus alles moest eraf, uiteindelijk het probleem gevonden toen trekker snel weer in elkaar gehangen en in de bosjes geparkeerd, is later naar Roemenië gegaan.
stephan-inter
@rommert14
Oké. Niet meer te redden?
rommert14
@stephan-inter tractorfan.nl/picture/1178858/…
Dan moest er een ander blok in en mn pa wou dat niet, gelukkig maar want er is nu een 1056xl voor gekomen die rijdt sneller en schakelt veel beter
stephan-inter
@rommert14
Andere zuigers en bussen kwam je al ver denk ik.
Wel zonde als zoiets gebeurd
rommert14
@stephan-inter ja was net twee weken nadat er voor 2000 euro een nieuwe hydrauliek op gekomen was.
stephan-inter
@rommert14
Pff extra balen dan.
+1
rommert14
@stephan-inter ja zonde geld maar nu een mooie 7624 erbij met nog maar 1700 uur 💪 die ford had 8000 maar die is wel eens klokje rond geweest denk ik
mf 6150
@rommert14
Hoeft niet bij een verrot ford blok hoor..... heb er enkelen gezien met +/- 9000 uur die kats verrot waren. Slecht onderhoud gehad en water ipv koelvloeistof in het systeem gehad.
+2
rommert14
@mf 6150 oke, hier nooit geen ford of newholland meer
DualPower
@stephan-inter Hebben wij wel gedaan. Met zijn tweeën van twee Fords de motoren omgewisseld. Hele werkplaats vol met stukken trekker en inderdaad twee motoren op de tafel, prachtige winterproject!

De ene trekker was een oude 7610 met nieuwe motor, de andere trekker was een nieuwere 5610 met slechte motor. Toen de nieuwe 7610 motor aan de 5610 trekker gebouwd en 7610 stickers opgeplakt, die trekker hebben we nog steeds.

De oude 7610 is met slechte 5610 motor weggegaan, die zal wel bij een sloper zijn beland.
stephan-inter
Vandaag eindelijk weer tijd gevonden om verder te gaan.
Bijna alle leidingen gemonteerd
Waterpomp
Uitlaat
Turbo motorkap
Begint weer ergens op te lijken 😁

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
GerbertXL
Mooi man, ik volg je ook!
+1
schluterman
En ik ook super project
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!