Lees ook
Fendt 411 - Opvoeren / chippen,
cabine voor fendt 411
Fendt 411 - aansluitschema zwaailamp
Fendt 411 - Valtra 6850
Fendt 411 - B stijl loshalen cabine
Tweedehands Fendt 411 : waar op letten?
Fendt 411 - hoeveelheid koudemiddel in aircosysteem
Gezocht: Cabine unimog 411 bj 1962
Unimog 411 - Informatie
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 411 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@Robinbos niet alleeen op de Fendt Stand kijk eens naar de 626
Kostprijs: Aanschafprijs+kosten-restwaarde/aantal uur. Dus wat dat betreft weet ik niet of je een trekker 10.000 uur moet laten draaien of bijvoorbeeld na 5000 uur weer moet inruilen voor iets anders
Bovendien is fendt totaal niet populair in Engeland, waardoor die grijze import er niet is, iets wat je van andere merken, die wel heel populair zijn in Engeland, wel veel ziet
Je hebt hier al veel klinklare onzin uitgekraamd maar dit slaat werkelijk nergens op, bij ons wordt dagelijks het tegendeel bewezen:
RobinBos - 15 minuten geleden
@shrek, niet alleen die fendt stand nee, er zijn ook dealer bedrijven die in dit fabeltje geloven. is het je nooit opgevallen dat er buiten dealers en importeurs in nederland maar weinig handel zit in fendt tractoren
Bij andere merken is die concurrentie een probleem, omdat die goedkoper aan kunnen bieden (dus ook inkopen) als de dealers zelf.
Bij fendt komen die handelaren gewoon niet goedkoop aan een trekker.
Op mijn beurt zou ik ook kunnen zeggen dat jij nog nooit wat zinnigs hebt uitgekraamd, en dat je vorige berichten het niveau nog verder hebben laten dalen.
En het ligt niet aan de prijs dat er geen concurrentie is maar je verdraait het, het is de kwaliteit en betrouwbaarheid die klanten zoeken. Dit vinden ze niet in de goedkopere merken. Nog steeds een lulverhaal. Dit keer zit je wel heel erg mis met je reactie. Met deze reactie begon het al:
RobinBos - 30 minuten geleden
de fendt stand zeg je? dat is dan ook de enigste plek waar ze in die hoge restwaarde geloven.
RobinBos - 30 minuten geleden
de fendt stand zeg je? dat is dan ook de enigste plek waar ze in die hoge restwaarde geloven.
Maar deze discussie ga ik geen energie meer insteken. Het heeft in dit geval geen zin, alsof je tegen een muur praat
Vandaar dat er minder in/export handel in zit dan grote internationale merken als JD en NH.
Maar Fendts zijn zeker wel waardevaste trekkers en ook 2ehands behoorlijk aan de prijs. Daarom denk ik ook dt een Fendt alleen uit kan als je er genoeg uren mee draait.
tractorfan.nl/picture/397773/
Die markt is helemaal verzadigt...allemaal inruil.
edit: OWzo ja dat zal wel
Geen optie er wordt met het mes door het gras geslagen als men daar zin in heeft dat is met een loonwerker andere koek. En helemaal voor een loonwerker kan het ook nog wel eens passen en meten worden. Als je in 1 keer 140 hectare er af gaat klappen bij een boer moet je veel nee verkopen of later op tijdstip vna de dag komen wat de tevredenheid laat afnemen. EN met zo veel hectares is eigen machine;s zo gek nog niet
Maar da's goedkoop maaien hoor.
Liever 15.000 betalen en goeie maaiers op de koop toe als een hele dikke dure trekker kopen die je het hele jaar door half belast......
Nouja, behoorlijk wat maaien en de mesttank, zitten wel wat uurtjes in dus of het dan zo gek is...
Maar bij dobbe pakken ze het wel goed aan. Ze kopen eerst grote machines en dan pas een grotere trekker
Geen grijze import uit egeland ??
Ken een handelaar die heeft er vorig jaar 60 fendts gehaalt.
Shrekkie
626 ? goud kun je ook te duur betalen ,als ze zo goed waren waren er wel meer van gebouwd.
Een aannemer uit de buurt hier had er ook een maar heeft hem weg gedaan omdat de billen telkens afbraken.
Zoek je er trouwens nog een ?
ligt natuurlijk wel aan de prijs of je hem koopt ofniet, maar ik zou het je aanraden
In 2000 een 411 gekocht. reparaties in de eerste twee jaar:
elektrische stelmotor van de variobak (garantie), scherm van de terminal( onder garantie, omgewisseld voor kleurenscherm).
Daarna nog een keer de schakelaar van de hef, en bij 8000 draaiuren de verbindingsschijf tussen de motor en de vario.
Bij 11.500 draaiuren hebben we hem ingeruild, restwaarde : 55% van de aanschafprijs !!!
We hebben hem gewoon ingeruild op een nieuwe 411, we zouden gek zijn als we het niet zouden doen denk ik !
@ robinbos, wat zit je nou te zeiken over de hoge inruilprijzen van de dealer, als je een nieuwe wil aanschaffen is dat toch net een voordeel ?! En wees gerust, de dealers raken er in no time weer vanaf, Fendt is net 1 van de weinige merken die niet met een bult inruiltrekkers blijft zitten waar ze niet vanaf kunnen ! Kijk naar NH, daar gaan de verdelers kopje onder omdat de export van oude trekkers was stilgevallen...
Inruilprijs is gewoon erg hoog als het spul nog een beetje jong is, eerste keer doet het pijn maar dan krijg je er later wel weer veel voor terug. Maarja, een neiwue kost ook weer veel dus of het verschil uiteindelijk zoveel uitmaakt?
Bovendien, wat je nu niet uit hoeft te geven hou je weer over voor aflossingen/andere investeringen...
Dat lijkt me je reinste onzin; Wat wil je, dat fendt opnieuw op de markt komt met een 300 serie met techniek van 30 jaar geleden ? komaan ! Wij rijden een 514 en een 412 en hebben er bijzonder weinig problemen mee. Komen van NH en man man dat was elk jaar prijs met grote kosten. das bagger
P.S.: Ik denk dat meerdere merken goed zouden scoren met (her)introduktie van 'afgedankte' series als 'budgettrekker'.
en daar de afschrijving op calculeren, dan vergeet je toch 1 groot punt. de inflatie..ik wil niet zeggen dat die de laatste 2 jaar enorm is geweest. maar die jaren ervoor?
ik kan me niet voorstellen dat als je een profesionele boer bent van beroep je bereid bent om zoveel geld voor een gebruikte trekker neer te tellen met die uren.
de risico's dat er wat kapot gaat met een bepaalde urenstand is gewoon vergelijkbaar met de andere merken tractoren. natuurlijk zijn er mensen die er altijd in geloven dat een mercedes 400.000km kan draaien zonder problemen, maar dat zou een Volkswagen ook kunnen. de risico's die je daarin loopt zijn nagenoeg hetzelfde
en mocht het misgaan gooi ik liever de VW bij de sloop dan de mercedes, omdat het je aardig meer wat geld kan kosten om dan op de mercedes afteschrijven omdat je daar tenslotte wat meer geld voor hebt betaald.
Maarja, dat is mijn mening.
Heeft Fendt een omkeerschakeling gehad in de 500 serie? Volgens mij is het gewoon een voorkeuze schakeling, want de koppeling moet nog steeds gebruikt worden.
Klopt idd. Geldt ook vor de 800 zeker?
Die ken ik niet zo goed, maar dat is wel aannemelijk
Heb je wel eens zo'n bak losgehaald/ gezien?