Beste tfers, ik moet dit jaar een gip (eindwerk) maken voor school en ik wou een oude motor nemen en deze grondig reviseren. En dan zo de oude en "nieuwe" motor vergelijking. Het gaat om een ford motor uit een tw10. Deze word dus opengeboord en nieuwe bussen, nieuwe injectoren, brandstofpomp laten nakijken, enz. Ik had zelf al het idee om het verbruik, uitstoot, temperaturen, drukken te meten.
Nu wou ik vragen of jullie nog ideeen hebben wat ik kan meten of berekenen. Ik zou graag het vermogen meten maar hoe doe ik dat met een losse motor? Ook heb ik het probleem dat ze in school geen sensoren hebben die rond de 1000graden zitten voor de uitlaat. Hebbebn jullie hier ook advies voor?
mvg jonas
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het geld is niet echt een probleem, de motor moest sowieso nieuwe bussen krijgen en de injectoren zijn nooit verloren.
@frendtrissixfan, ik ben niet van plan de motor terug in te bouwen omdat dit alleen maar extra werk is een geen betekenis heeft voor mijn gip, ik wou in mooi statief maken voor motor en radiator enz zodat ik ook mijn vak lassen erin heb en deze mooi in de gang op school kan staan.