International 744 - Stuurbekrachtiging gaat eigen gang

Wanneer ik vol gas rijd, moet ik constant bijsturen om rechtuit te blijven gaan (met de klok mee) als ik mijn stuur op 1 plek houd, stuurt de trekker vanzelf naar links, wat kan dit zijn? (stuurcilinder wordt dan ingetrokken)
F2L612

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

ford3000case745
Dan is Waarschijnlijk je orbitrol lek, de enige oplossing is een nieuwe orbitrol
F2L612
@ford3000case745 maar ik zie de orbitrol nergens lekken... 😯
+2
stephan-inter
@F2L612 inwendig lek
F2L612
@stephan-inter betrefd een orbitrol met LS, deze is afgedopt, maakt dat nog wat uit?
+1
redeagle14
@F2L612 dat kan niet. Dan kan de olie niet vrij rond stromen. Of je gebruikt de LS om een prioriteit ventiel aan te sturen. De P poort is dicht, dus je pompt de olie door het overdrukventiel.
F2L612
@redeagle14 monteur van de mechanisatie zei dat dit geen probleem was. maar kun jij mij vertellen waar ik dan de LS op aan moet sluiten?
+1
redeagle14
@F2L612 een LS orbitrol kan niet op een open systeem. Alleen als je met 1 pomp werkt en een prioriteit ventiel dan heb je een LS orbitrol nodig.
F2L612
@redeagle14 kun je mij helpen om dit probleem op te lossen? door aan te geven wat ik moet aanschaffen en aansluiten?
+1
redeagle14
@F2L612 tractorfan.nl/picture/1141596/… kijk hier maar eens hoe een LS orbitrol werkt.
redeagle14
@F2L612 en als de trekker naar links stuurt gaat de cilinder uit.
flip1150
Hoogstwaarschijnlijk zit je pitmanarm op het stuurhuis los wat volgens mij echter onmogelijk is.
De fout zit hem denk ik in het stuurhuis.
F2L612
@flip1150 ik heb geen stuurhuis flip1150, ik heb een orbitrol
flip1150
@F2L612 Dan is het niet de 744 op de foto's zoals ik het kan zien heeft die wel een stuurhuis.
Klein Rot
@flip1150
Als er een stuurhuis opzit dan zit de pitmanarm aan de rechter kant. Kan je op de foto niet zien. De armen links zijn van de koppeling.
flip1150
@Klein Rot Als je effe naar de foto's kijkt die hij geplaatst heeft in het verleden, is de pitmanarm aan de rechter kant zeer duidelijk zichtbaar.
Aan een bovenstaande reactie heeft hij zelf een orbitrol opgebouwd. Ik hoop dat hij dan ook de dubbele pomp heeft.
F2L612
@flip1150 heb ik 😉👍

(klik om te vergroten)

redeagle14
@F2L612 daar hoort een open center orbitrol bij. In die einddeksel zit alleen een flowregeling van maximaal 18 liter.
+1
redeagle14
@F2L612 de leidingen zitten verkeerd om. De 15 is normaal de retour die moet onderaan en de pers is 12 mm die hoort boven. De retour gaat inwendig naar de zuig van de pomp.
F2L612
@redeagle14 dus leidingen omwisselen qua diameter is de oplossing?
redeagle14
@F2L612 niet de oplossing. Een andere orbitrol is de oplossing. Jij moet een orbitrol nemen van het model OSPC80OR met een veiligheid van 100 bar en een schokventiel van 140 bar. gp-products.nl/orbitrol-ospc-80-150n1219.html/ en dan de drukken een beetje terug draaien.
F2L612
@redeagle14 en een prioriteitsventiel er tussen? zou dat ook een oplossing zijn?
redeagle14
@F2L612 een beetje onzinnig omdat je 2 pompen hebt. Met een prioriteit ventiel creëer je een tweede circuit. Maar het kan wel. Dan moet de hoofdpoort naar retour stromen. Een OLS40 is groot genoeg.
F2L612
@redeagle14 ik heb 1 pomp, een dubbele. nou ben ik aan het kijken naar een prioriteitsventiel alleen hoe aan te sluiten? ik heb wel een tekening, alleen waar sluit ik de T van de orbitrol op aan en waar de EF van het ventiel?

(klik om te vergroten)

redeagle14
@F2L612 de T en de EF gaan samen naar retour. In dit geval onderste aansluiting achterop de pomp.
ford3000case745
@redeagle14 EF is de 2e oliekring
F2L612
@redeagle14 ik ga het toepassen en replyen 👍
F2L612
@redeagle14 even voor de zekerheid: de onderste aansluiting, achter op de pomp is de retour? dan heb ik de T en P op de orbitrol ook verkeerd om zitten dus! 🤤
+1
redeagle14
@F2L612 je kunt het snel controleren. Als je de bovenste leiding er af neemt en even de motor rondstart met stopknop uit dan zie je de olie wel uit de nippel komen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 en hebben de trefwoorden stuurbekrachtiging en hydroliek geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!