International 844-s

Effe een vraagje, zitten bij alle international 844-s een zware kopeling in?, want die van mij gaat behoorlijk zwaar, komt dat bij meer 844-s voor?

Deel dit topic

Reacties

rickie
Bij die van ons ook.
IHFan
Krijg je spieren van 😃 je raakt er aan gewend als je veel op zulke trekkers rijd. ik ben er wel aangewend 😛
henry case IH
Is bij de 946 ook.
tractorquintentje
Kunt normaal wel bijstellen, onze 553 heeft een veel zwaardere koppeling als onze 744
trinty
Dat wist ik niet dat die zwaardere koppeling hadden. zo kom je toch het een en ander te weten.
henry case IH
Ja altijd handig wat mensen die veel van inter tractoren wete 😄
dus als ik een 553 tot 75 pk wil opschoeve voor trekkertrek kan ik gewoon een zwaardere koppeling kopen en klaas is kees?
Wimsumar
Beste IHC844S e.a.: Ik herinner min of meer hetzelfde bij een Fendt 108 die ik heb gehad. Bij deze trekker kon het stangenstelsel op twee manieren aan het koppelingspedaal. Door eenvoudig de stang om te zetten in een ander gaatje in het pedaal ging bij deze trekker het intrappen aanzienlijk lichter.
Misschien kan het ook bij een IHC, of kan er misschien een verstelmogelijkheid gemaakt worden.
Ergonomisch gezien zit het pedaal bij een 844 verre van optimaal, als het dan ook nog zwaar in laat trappen is dat funest voor de knieën.
tractorquintentje
@henry case IH: daar durf ik niet over oordelen, want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat de trekker kapot is 😛
henry case IH
Ho oke 😄
Joop3
Pas op: hier wordt langs elkaar geschreven!
Wat wordt hier bedoeld?
-Een zwaardere koppeling (dus met grotere diameter) of;
-Een koppelingspedaal dat zich zwaar in laat trappen?
IHC844-s
Een koppelingspedaal dat zich zwaar laat in trappen 😉
schaubagri
Als je de deur open doet zie je een soort luikje pak je die dr uit en daar zit ergens een smeer nippel ff met de vetspuit dr op en hij gaat een stuk lichter
Hoekstraj
Schaubagri daar kan je alleen de druklagers mee smeren en daar kan je de koppeling ook mee afstellen achter het luikje
tractorquintentje
Ik bedoelde met een zwaardere koppeling het induwen, maar Henry Case Ih verstond hieronder een zwaardere koppeling, daarom dat ik er ook niet over durf oordelen of het kan 😉
Hoekstraj
Anders moet je berry kok ff vragen
1246 844-s
Zo zwaar hoeft n 844 koppeling niet te gaan. ik heb geen problemen bij die van mij

ps berry kok heb geen 8ie meer
me
Keer goed smeren van alle scharnierpunten en van je druklager, bij onze 946 zit die vetnippel aan de rechterzijkant vant koppelingshuis! Maakt een wereld van verschil. Tevens zijn er volgens mij modificaties gemaakt voor een lichter gaande koppeling van een 844-s dat ik wel eens heb gehoord!
bertus844s
Ik heb bij het vervangen van de koppeling alle draai en glij vlakken schoongemaakt en ingevet met kopervet. Ik kan de koppeling nu met de hand weg drukken en toch een zwaardere koppeling in de trekker.
ford8630power
Inderdaad, bij onze 844 zit er ook een vetnippel op het koppelingshuis rechts.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
7