Illustratie van:

International 633 - Molcon dubbellucht International 633SA

Beste leden,

Voor onze International 633 SA ben ik aan het kijken naar dubbellucht naast 13.6 r36. In de velgen zijn drie molcon blokjes gelast, alleen deze blokjes verschillen van andere molcon blokjes. Waar de haken in moeten klemmen zijn namelijke kleiner als bij andere bokjes (zie bijgevoegde foto). Op internet kan ik niks vinden over dit soort dubbellucht. Kan iemand mij meer informatie geven over deze blokjes of eventueel dubbellucht te koop heeft wat past.

Alsvast bedankt,
Groetjes Tim

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Geef een passende beschrijving van deze foto!

Reacties

SJB533
Is dat wel een Molcon? Zijn namelijk wel meer leveranciers van een dergelijk systeem geweest.
+1
JD3010
@SJB533 Dit had Molcon eerst, ik heb nog wat oude haken met de punten liggen.
@JD3010 passen deze ook aan 36 inch dubbellucht? En verkoopt u deze?
JD3010
@Tim van de Bakker Ik weet niet welke maat het is en hoeveel er nog liggen. Ze zijn vaak voor andere dingen gebruikt.
Hoeveel heb je er dan nodig, 6?
@JD3010 Heb er dan inderdaad zes stuks van nodig.
+1
JD3010
@Tim van de Bakker Zal morgen eens kijken wat er nog is, je hoort het wel.
stephan-inter
Is geen molcom systeem. Deze dubbellucht zijn stuk moeilijker te vinden.
Ik zou als jou was kiezen voor een ring met een spindel
@stephan-inter Raar, in de blokjes staat wel molcon als ik het zo zie.
RobVolvo
@Tim van de Bakker Is ook gewoon een Molcon systeem, bij mijn vader zijn BM350 zitten deze er ook ingelast en hebben er ook dubbellucht voor. Zowel op de blokjes als op de haken staat Molcon.. 😉
@RobVolvo Dan had ik het goed gezien. Jammer genoeg heeft de vorige eigenaar het dubbellucht weggedaan....
RobVolvo
@Tim van de Bakker Dat is inderdaad jammer!
Wimsumar
Beste Tim van de Bakker

Quote:
Waar de haken in moeten klemmen zijn namelijke kleiner als bij andere blokjes

Als je eventueel dubbellucht met "brede" Molcon-haken koopt, dan kun je deze puntig maken.
Nieuwe blokjes kopen / inlassen kan ook:

techniekwebshop.nl/inlasblokken-type-molcon-t-b-v-…
@Wimsumar Hier zat ik ookal aan te denken, kijken of iemand hier zulke dubbellucht heeft staan anders moet ik dit maar overwegen.
+1
arnoud
Op het werk hebben we nog wel 13.6 36 met haken die daar in passen, zal morgen even kijken of het ook aansluiting is voor 36 of 30
@arnoud Als je dat wil doen graag!
+1
arnoud
@Tim van de Bakker ja is 36 inch met zulke haken, is wel 12.4 36 ipv van 13.6 maar zit maar heel iets hoogte verschil in. Mocht je interesse hebben doe maar pb
+1
Molcon
@Tim van de Bakker , deze blokjes zijn nog steeds verkrijgbaar. Even naar inlasblokjes puntmodel vragen bij je bandenhandel of LMB. Succes!
JD3010
@Molcon Ik heb nu een set velgen met een ring erin, maar die ring buigt open totdat de haken onderin de groef zitten. Gebeurt dat meer? Werd niet extreem zwaar belast, 5ster aan ca 100pk trekker.
Ik denk dat ik de ring er maar uithaal en blokken inlas.
Molcon
@JD3010 Je bedoelt bij montage van het dubbelluchtwiel de ring al uiteen geduwd wordt?
JD3010
@Molcon Ja, ik had de ster aardig strak gedraaid, maar na een tijdje zaten ze los, dus weer vast gedraaid. Ze hebben toen niet meer los gezeten, maar zie wel dat de ring is uitgebogen. De haken zijn wel glad geslepen, zoals het hoort.
Molcon
@JD3010 Dit heb ik zelf nog niet eerder voorgehad, nu zijn deze ringen geschikt voor gebruik tot 102pk, wellicht dat het net op het randje is. Boven de 102pk adviseren we HD ringen en deze zijn een flink stuk dikker.
JD3010
@Molcon Er hing toen geen grote cultivator achter over de vorst. Straks met aardappels poten zal die wel meer te lijden krijgen. Weet je hoe dik die HD ringen zijn? Dan zullen dit wel de standaard ringen zijn, die zaten er al in.
Molcon
@JD3010 Een standaardring heeft een wanddikte van ca. 6 mm, de HD is ongeveer 11 mm.
JD3010
@Molcon Ik meet ca 7mm, dan komt het advies van de HD ringen toch uit. 👍
Ik las er wel blokken in, daar ben ik persoonlijk toch wat gekker van. Kan ik de velgen ook geel laten maken.
Molcon
@JD3010 Dat werkt ook, succes!!
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @JD3010:
die ring buigt open totdat de haken onderin de groef zitten

Volgens mij horen de beitels voor een ring ook anders van vorm te zijn.
Klopt dat @Molcon ?
De beitels voor de blokjes zijn namelijk altijd dikker in het midden, een beetje ruitvormig.
Ik heb vroeger bij de overstap naar ringen de beitels vlak geslepen.

Overigens lijkt het me niet normaal dat de ring ervan open gaat staan, beetje pisbakkenstaal dan...
Molcon
@DANOONTJE POWERR De voetjes van de hefbomen/beitels die nu gebruikt worden zijn hetzelfde, de hefbomen puntmodel worden nog wel op verzoek geleverd.
DANOONTJE POWERR
@Molcon
Ik heb het niet over puntbeitels maar over de brede.
Die vorm daarvan paste toendertijd niet lekker in de ringen.
+1
JD3010
@DANOONTJE POWERR Bij een ring moeten de stansnaden op de haken gladgeslepen worden. Dat zijn die bij mij ook.
Bij een ring dragen de haken op de lange zijden, bij de blokken meer op de korte kant. Ik haal de ring eruit en las er blokken in, dat heb ik bij de andere wielen ook.
Heb het net met iemand over de kleinere haken/blokjes gehad. Hij meende dat deze sneller knapte bij een hoge druk als de grote blokjes die je tegenwoordig ziet. Kan iemand dit bevestigen of dit klopt of niet?
DANOONTJE POWERR
@Tim van de Bakker
Driester Molcon ben ik sowieso niet zo van gecharmeerd, die knapten allemaal vrij makkelijk af.
Ik zou gaan voor een ring en een vijfster erin.
MulderDeutz1
@DANOONTJE POWERR Dat is toch afhankelijk van de belasting en het vermogen van de trekker? Wij hebben 3 ster op een 50 en een 60 pk trekker. Wil ook nog een dubbellucht op de 125 pk trekker, dan is 3 ster natuurlijk niet toereikend.
Molcon
@MulderDeutz1 Driester is geschikt tot max. 68pk, ga je naar 125 pk dan moet je minimaal een vanadium 5-ster nemen met zware ringen
Molcon
@DANOONTJE POWERR Vijfster is altijd sterker dan een driester echter wordt vaak in functie van de prijs gekozen voor een driester als de wielen voor een lichte toepassing ingezet worden. Worden deze later voor een zwaardere toepassing ingezet dan is er kans dat de keuze voor een vijfster toch beter was geweest.
walker1
@Tim van de Bakker heb je al een set dubbellucht? Ik heb nog 2 sets staan van 36 inch.
DANOONTJE POWERR
@MulderDeutz1
Dat klopt maar de belasting heb je niet altijd in de hand, pk’s wel.
Ik heb altijd 5 ster gehad en nooit problemen gehad.
Één keer driester gehad en met 60 pk met de frees omhoog door een hobbeltje en krak.
Gerard61
Heb nog 2 sets staan. te koop voor 200 euro.
stephan-inter
Iemand toevallig ook nog 16.9 R28 staan dubbellucht
Bakker S
@stephan-inter Ik heb nog 2 losse 3 sterren 28 inch molcon staan. Moet je zelf een velg en band bij zoeken.
stephan-inter
@Bakker S
Wat vraag je hier voor?
Bakker S
@stephan-inter Ik heb je een pb gestuurd

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 en hebben de trefwoorden dubbellucht en molcon geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
41
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN