Trekker inschrijven zonder papieren in belgie.

Ik heb een mooie trekker te koop zien staan& ik heb er interesse in, maar hij heeft geen papieren, is het dan nog mogelijk om hem te laten inschrijven, of nieuwe papieren aan te vragen? De tractor komt uit belgie& ik woon daar ook.
Mvg.

Deel dit topic

Reacties

Hallo
ja hoor woon zelf ook in belgie .je vraagt aan de persoon die de tractor bezit om een papieren op te maken waarvoor hij deze verkoop .dan als je hem gekocht heb en hij staat thuis dan laat je politie komen voor een bewwijs om te maken dat de papieren verloren .als datr attest heb ga je naar de keuring zonder je tractor dan deze maken een deel van de paieren op voor je nummerplaat aan te vragen .daarna ga je met de tractor naar de keuring om te keuren.
MF698
@MF698 of de persoon die de tractor verkoop kan de papieren aan de politie ook aanvragen
@jens-vanderpoorten kwa attest om daarna de keuring bedoel ik wel
erik9831
Dat keuring gedoe, dat noemt men een administratieve keuring. Kost je ook geld, prijs de laatste keer bij mij was een 11€ dacht ik.
Pauls
@erik9831 @MF698 ik heb in juli 2020 12.5 € betaald voor administratieve keuring en 71.3€ voor echte keuring, en voor de herkeuring 13.1€ voor een ruiterwisser darmpje dat lek was. Oh zie nu pas dat dit topic 2 jaar geleden gestart is.
erik9831
@Pauls dat is niks, zo blijft het up-to-date 😄
+1
eicher4048driver
Zo kom je er toch nog niet? je moet eerst bij je dealer langsgaan voor een gelijkvormigheidsattest. Die vraagt je dealer aan bij de invoerder van dat merk als dat type tractor destijds verkocht werd in België. Als dat niet zo is kan je kwasie onmogelijk je tractor hier in België gekeurd krijgen.
bas101
@eicher4048driver dit kan volgens mij voor oudere tractoren.nooit gelden daar dit attest vanaf een bepaalde datum verplicht werd precieze datum weet ik niet maar voor auto s was dit bj 2006 , voor tractoren zal deze datum er niet ver naast liggen dus is dit attest voor zover verplicht altijd wel op te vragen voor een tractor bij de fabrikant , een tractorzonder papieren kun je wel degelijk inschrijven en er zijn nog een aantal andere constructie s buiten de politie om .
+1
erik9831
@bas101 een gelijkvormigheidsattest is nooit ingevoerd in 2006. Dat is ook al van beginjaren 70. Wel is het in 1999 europees geworden en niet langer belgisch.

Als de trekker ooit al ingeschreven geweest is, zou hij terug te vinden moeten zijn bij de div. Anders de website bfov contacteren, zij kunnen jou het beste helpen ... daar kennen ze met 100% zekerheid wat te doen.
bas101
@erik9831 dat weet ik zeker van wel daar ik een paar jaar terug een citroen c3 uit 2003 ingeschreven heb zonder dit coc formulier .
@eicher4048driver je moet kijken met de datum wanneer de tractor gemaakt is voor 1970 heb je geen attest nodig daarna moet je deze wel aanvragen
+1
Frederick
@jens-vanderpoorten Het is voor 1964, dan is de gelijkvormigheid ingevoerd.
@Frederick ik verleden jaar een fordson dexta laten inschrijven van 1966.en dan hadden ze mij gezegd dat ik geen attest nodig beb.moet wel zeggen dat ik in de walen woon en ben naar waals keuring station geweest.en zoals iederen vlanderen en de walen andere regels.
Gust Daneels
@Frederick Het gelijkvormingsattest is ingevoerd voor personenwagens de 15 juli 1968 misschien is dat voor tractoren ook zo?
Frederick
@Gust Daneels Kan zijn dat ik me een paar jaar vergis, weet het niet zeker.
Pauls
Quote Reactie van @Gust Daneels:
Het gelijkvormingsattest is ingevoerd voor personenwagens de 15 juli 1968 misschien is dat voor tractoren ook zo?
Is toen ook voor tractoren zo geworden.
eicher4048driver
Wij hadden vroeger een eicher 4048. Daar deze nooit is verkocht/ingevoerd geweest in België en dus ook geen gelijkvormigheidsattest voor was konden wij deze dus onmogelijk laten keuren om er wettelijk de baan mee op te kunnen. Deze 4048 was 1978 schat ik en was destijds door mijn grootvader gekocht in Nederland en naar hier gehaald naar België.
bas101
Bij voertuiginschrijven wordt in België met 3 verschillende maten gemeten : de vlaamse de waalse en de duitse , als je de maat maar weet dan .is t mogelijk een voertuig in te schrijven , kun je dit zelf niet dan kun je t beste bij de BVOF of alias big moustache in Luik langsgaan , ikzelf heb ook al mensen aan papieren geholpen er zijn.meerdere wegen die naar Brussel leiden .
Bert353
@bas101 en dan blijven hangen op de ringweg in de file? :-)))
+1
erik9831
@bas101 ik ken ook een little moustache, extreem big moustache, Ali B, C en E ... Maar de officiële kanalen volgen is goedkoper en zonder groteske praat.
bas101
@erik9831 big moustach
bas101
@erik9831 big moustache is gewoon een tussenpersoon in dienst van een overheidsorgaan die de mensen op een legale manier aan documenten helpt maar zo te lezen wil jij graag zonder documenten bij die tractoren , ik als nederlander rijdt al 5 jaar in België met tractoren wat mij welgeteld t invullen van 1 a4 tje en €39 gekost heeft .
+1
erik9831
@bas101 proficiat, dat verdiend een stickertje ...

PS: wat bedoel je met 'wil jij graag zonder documenten bij die tractoren' over welke tractoren heb je het waar ik bij zou willen en dat zonder documenten ?

Moest je nu nog zeggen op welke overheidsdienst meneer moustache zou werken he , zou een absolute meerwaarde zijn ... en moest je nu ook nog het a4tje noemen wat je hebt ingevuld, dan was het verhaal helemaal compleet.

Maar tot op heden, buiten de bfov, is er niks van meerwaarde
bas101
@erik9831 die vraag van tractor inschrijven zonder papieren wordt hier gemiddeld 1 x per maand gesteld en ik ga dat niet iedere keer weer opnieuw uitleggen bovendien komt deze discussie buiten dit forum om.ook al met enige regelmaat ter sprake .
+1
erik9831
Quote Reactie van @bas101:
ik ga dat niet iedere keer weer opnieuw uitleggen

Je kan ook altijd een link plaatsen dan, van waar je het ooit wel hebt uitgelegd op dit forum ...

Maar ondertussen zijn we nog altijd aan het wachten op de overheidsdienst waar meneer moustache werkt, welk A4tje je ooit hebt ingevuld ... Nog steeds op zoek naar de meerwaarde.
bas101
@erik9831 ik heb geen link van deze mensen en ik kan geen linken plaatsen voorzover deze mensen al met een link te bereiken zijn ....
+1
Wimsumar
Beste Bas101:

Quote Reactie van @bas101:
ik heb geen link

Erik 9831 bedoelt een simpele en snelle link naar jouw uitleg in onderstaande topic:

tractorfan.nl/topic/112070/
bas101
@erik9831 meneer moustache moet gevonden worden door gewoonoveral te vragen net als destijds het A-team gevonden moest worden als je in moeilijkheden zat ( if you are in troubles and maybe you can find him ) , het A-4tje geld alleen voor de Nederlanders hun wel bekend en de link van mijn uitleg is nu door Wimsumar geplaats , hopelijk ben je nu tevreden .
bas101
@Wimsumar dank je wel Wimsumar , hiermee zal Eric8931 en eventuele ander papierloze Belgische tractorbezitters met de prangende vraag hoe de voertuigdocumenten te bekomen zijn dan mee gediend zijn , voor de goede orde dient men in Belgie met een verkoopsovereenkomst en de evt aanwezige buitenlandse voertuigdocumenten langs de douane te gaan om t roze 705 vignet te halen dan langs de keuring en dan naar de DIV ( Dienst Inschrijving Voertuigen ) om uiteindelijk de Belgische documenten met nummerplaat te bekomen . verder is het zo dat de ooit door Belgische ambtenaren bedachte constructie en later bij wet geregelde uitvoering betreft tractorkentekens averechts werkt , zoals in het door Frederick geschreven antwoord wordt dit soort praktijken dagelijks danwel wekelijks in praktijk gebracht.
+2
Bison
Voor iemand die vanaf 1 januari 2020 achter deze info zoekt: de regelgeving is gewijzigd. Je kan dit vinden via Google: "Vlaanderen tractor inschrijven". (als nieuw lid mag ik nog geen link plaatsen)

Elke tractor die nieuw of 2dehands aangekocht wordt moet beschikken over een PVG of indien een nieuw model, een COC, als je ze op de openbare weg wil brengen.

Een manier om de "papierlozen" te bannen zeker...

Blijf je op je eigen grond, disregard. 😄
eicher4048driver
Kan je met de duitse papieren (TUV) zo een tractor hier in België op de baan krijgen?
wotan2
@eicher4048driver Hij mag in ieder geval niet harder dan 40 km lopen volgens de papieren.
Pauls
Quote Reactie van @eicher4048driver:
Kan je met de duitse papieren (TUV) zo een tractor hier in België op de baan krijgen?
tegenwoordig mag dat geen probleem vormen, als ze in (west)europa gelopen hebben op de weg. Daar dient het COC voor. Bij oudere trekkers kan het wel een probleem geven omdat die geen COC papier hadden.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0