Illustratie van:

Fendt 611 - Koppeling veert niet terug

Hallo iedereen,

Vanmorgen werkte de koppeling van onze Fendt 611 LSA plost niet meer. Ik was van plan om deze te onluchten via het nippeltje onderaan om zo vloeistof naar bov te pompen. De hefboom waarop de plunjer duwt kan ik echter met de hand op en neer bewegen, terwijl deze normaal gezien de plunjer altijd wenst tegen te werken, dacht ik? Ik kan de hefboom zo’n anderhalve centimeter op en neer bewegen. Het plunjertje zelf, met twee bolle koppen, kan je er dus zo tussenuit halen. Ben ik juist als ik veronderstel dat er dan wel wat meer aan de hand is aan de koppeling zelf?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

appie1967
Aan de onderkant kun in het koppelingshuis kijken door het dunne plaatje er af te halen
Mss dat je het probleem dan kan zien
Groot kans dat hij doormidden moet
Ivm koppeling of druklager problemen
dendeze
Is dat plotseling gebeurd en werkte voordien alles nog normaal?
Of moest je voordien al diep trappen of juist niet?
Als je hem nu in versnelling zet is hij dan wel gekoppeld?
Kan je de zuiger van de mastercilinder op de foto gemakkelijk indrukken of juist niet?
Stevdvyv
@dendeze Het is plots gebeurd. De zuiger van de cilinder kan ik redelijk makkelijk induwen.
dendeze
Zie je ergens lekken van remolie? Ik zie het natuurlijk niet van hier maar je moet wel degelijk tegendruk hebben, ook terug naar mijn vorige bericht, als je hem inschakelt zo gewoon zonder draaiende motor is hij dan gekoppeld?
Als hij gekoppeld is dan zijn er verschillende mogelijkheden, de slave cilinder die lekt, de koppelvork of het druklager. Het oliereservoir van de koppeling is toch niet leeg geweest?
Gijske
@dendeze Inderdaad de cilinder (koppeling) zou het ook kunnen zijn dat was bij onze 309ci ook het geval nadat de koppeling na een paar uur maaien ook steeds minder ver terug veerde.. Gevolg is zware schakelpook en bij onze 309 ci ook de voor en achteruit hendel.
Stevdvyv
Bij deze een filmpje van in het koppelingshuis. Als je hem schakelt wanneer de motor afstaat, is hij gekoppeld en kan je er mee rijden.
Wimsumar
Beste Stevdvyv:

Quote:
De hefboom waarop de plunjer duwt kan ik echter met de hand op en neer bewegen, terwijl deze normaal gezien de plunjer altijd wenst tegen te werken, dacht ik?

Ja, dat hefboompje gaat opvallen licht heen en weer terwijl daar normaal de koppelingsveerdruk weerstand op staat.

Oorzaak:
Afgebroken drukvingers?
Koppelingsplaat plotseling veel dikker geworden door afbrokkelend/ophopend voeringsmateriaal?
Favorit614
Lijkt er op dat het diafragma niet ver genoeg terug veert.
optie om de trekker door midden te halen en spul beter te bekijken
appie1967
Wss een stuk uit de voering van de plaat gebroken die valt er met ontkoppelen tussen en dan wil hij niet meer vrij trappen
SjoerdHylke
@appie1967 Heb ik met de 106 ook gehad, verder was er niks aan de hand met de koppeling. Voering van de plaat was geknapt en lag er dubbel tussen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 611 en hebben de trefwoorden koppeling , ontluchten en defect geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0