Deutz-Fahr DX 6.31 - Trekt door 4 wd

Hallo
Vorig jaar hadden we het probleem dat onze 6.31 door de 4wd trok met zware belastig aan de woeler. Toen is ons gezegt van een nieuwe pomp te steken en de druk op de lamellenkoppeling af te stellen op bepaalde druk (dacht 18bar). Lange tijd goed gegaan nu ook nog met diezelfde woeler.
Echter hebben we nu een graslandwoeler op demo en water voor in de banden met frontblok van 900kg en heeft die het weer voor.
Kan toch niet de bedoeling zijn dat ie met 135-140pk (wat die door het gewicht volledig op de grond krijgt) door de 4wd trekt?
Misschien weten er hier een oplossing of is het gewoon de druk nog wat verhogen?

Mvg
deutz dx 470

Reacties

mdoornekamp
Heb je woeler wel op gewicht a overdracht staan aan de trekker. Zodat de achterwielen ook trekken. Of komen de achterwielen van de grond. Zodat je 140 pk op de vooras hebt.
deutz dx 470
@mdoornekamp loopt op de rol maar trekt toch genoeg aan de trekker om pks achter over te brengen denk ik. Moet ook op de rol lope btw en in principe zou t dan nog niet mogen is mijn gedacht

(klik om te vergroten)

Fendt926Driver
Lamellen pakket versleten?

Had het bij de xylon ook. Het buitenpakket had de haken eraf liggen.
Van 2 platen zaten er nog haken aan.
De platen met binnen vertanding waren allemaal nog wel heel.
Was half uurtje werk om ze te vervangen bij de xylon. Weet niet hoe het bij deutz zit
deutz dx 470
@Fendt926Driver vorige keer was het niet versleten dus deze keer ook niet denk ik maar is nog wel eens te checken
Fendt926Driver
@deutz dx 470 bij mij was de voering ook niet versleten maar de buiten vertanding waarmee de ene helft van de platen om en om in de buiten behuizing vast zat.
Dus alle platen klemden wel maar er waren er nog maar 2 die ook in de buiten behuizing vast zaten en daardoor draaide die van ons door
Wimsumar
Beste Deutz DX 470:

Quote:
water voor in de banden met frontblok van 900kg

Bij deze vooras/voorwielbelasting zitten de banden dusdanig aan de grond 'vastgedrukt' dat de voorloop via de 4-wd-koppeling weggeslipt wordt.
MulderDeutz1
@Wimsumar Dat klinkt als een logische verklaring
AVA
@MulderDeutz1 wat een onzinverhaal
Fendt926Driver
@AVA weet niet of het onzin is. hier hebben de loonwerkers wel last van achterwaarts de opraapwagens de kuil op drukken als de achterbanden graven in het gras en de voorwielen nog op de beton dat de voorwielen niet blijven mee trekken maar door het pakket slippen.
heeft van 1jd na 2 jaar oud het hele pakket gekost
dus het gebeurd wel dat de voorwiel belasting zo hoog wordt dat het pakket doorslipt
+1
AVA
@Fendt926Driver dat is weer een ander verhaal, en dat geloof ik weer wel, dat zijn piekkrachten, deze Agrostar kan gewoon met 2 ton in de front zijn 4wd aan hebben en de voorloop moet dan ook gewoon kloppen,hij moet dus trekken, doet hij dat niet is of de druk te laag of de lamellen zijn versleten. Optitrac heeft het ook
niets mee te maken want dan zou er 1 kant sowieso slip hebben.
deutz dx 470
@AVA heeft ook wel optitrac ja maar mijn redenering is hetzelfde als de jouwe. Als onze op de klei bv zou ploegen zou er voor toch ook minstens 1,5 ton in hangen
Weet je ook tot hoever de druk mag opgevoerd?
AVA
@deutz dx 470 zou eerst exact de druk opmeten, het hoeft niet perse zo te zijn dat de lamellen versleten zijn: de afdichtingen kunnen ook lekken..... meten is weten 😉 En ga nou niet die druk gigantisch omhoog schroeven: fabriekswaardes zijn er niet voor niets.
deutz dx 470
@AVA ja weet ik maar klopt die druk van 18 bar want ik weet het nimeer exact
+1
AVA
@deutz dx 470 zal aardig in de buurt zitten Idd vraag anders @casejxu
casejxu
@deutz dx 470 zal woensdag even kijken in t boek. Ben morgen nog even dagje thuis
+1
casejxu
Quote Reactie van @deutz dx 470:
zal woensdag even kijken in t boek.

jup 18 bar systeem druk staat er
deutz dx 470
@casejxu ok zullen het nog eens controleren bedankt!
mdoornekamp
@Fendt926Driver Jd heeft daar inderdaad last van . Je moet als chauffeur dan wel stoppen. Wij hebben er ook wel eens last van, maar dan gaat het wel extreem stijl omhoog. Mijn 6155R vond ik wel iets te snel door slippen. Die hebben ze net verzwaard door er een extra plaat in te zetten.
deutz dx 470
@Fendt926Driver als wij met de volle tank achteruit rijden op geploegt land dan gebeurt dit ook wel eens inderdaan omdat alles dan richting de vooras wordt geduwd
Welgerap52
Een vooras is beveiligt tegen overbelasting !
Bij een bepaald koppel slipt deze door!
En als ik je verhaal lees dan denk ik dat je behoorlijk aan die grens zit
Normaal wordt er gewicht vooropgehangen bij trekkers omdat deze licht van voren worden door trekken zoals bv bij trekkertrek
Maar jouw woeler heeft er een rol achter waardoor dit niet gebeurt
Verplaats gewicht van voor naar achter
Misschien kun je ook kijken of er gewicht overdracht mogelijk is tussen woeler en trekker ( bv hef iets omhoog)
deutz dx 470
@Welgerap52 weet niet als de grens al bereikt mag zijn met pak 1500 kg op de vooras, en zoals te lezen in een van de eerste reacties moet de graslandwoeler op de rol lopen maar heeft denk ik ook genoeg gewichtoverdracht naar de achterwielen
deutz7006
Das normaal ge bent uwe tractor aant verkrachte me zo'n gewicht en dan bande nog gevuld met water. Komt der nogs bij da ge een bandemaat groter hebt dan orgineel. Kzou maar oppassen met wa ge doed van die koppelinge en koppelinge van aftakas zijn nie te betale van nen agrostar
+1
armpie
Ik weet niet of dat voor deze trekker ook geld, maar over het algemeen is het toch zo dat de 4wd ontkoppeld op oliedruk, en dat er gekoppeld veerdruk op het pakket staat. Dat zou dus betekenen dat als je die 18 bar zou opschroeven naar 20 bar, je er geen lor mee opschiet omdat je de ontkoppeldruk dus opschroeft.
deutz7006
@armpie kan allebij bij een agrostar ligt er juist aan van welk bouwjaar hij is
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 6.31 en hebben de trefwoorden belasting en vierwielaandrijving geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!