David Brown 990 - Hoe achterste kruks keerring david brown 990 vervangen

Hallo, ik heb geprobeerd de achterste krukaskeerring van een david brown 990 te vervangen maar ik krijg deze er niet goed in en hij blijft pakweg een halve cm uisteken.. ik had eens iets gelezen van hem eerst in de olie te leggen een par nachten maar dat helpt ook niet, hoe hebben jullie dit al eens gedaan en hoe hebben jullie hem er mooi ingekregen? Alvast bedankt
Hannes.

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
856xlih
Je moet de veter in die naat drukken
Beetje vet aan de veter doen
Dan Met un pijpje druk en rollen krijg je m er wel in
Als ie er goed in zit knip je de veter af
Vervolgens doen je aan de houder en de boutjes kit of vlakafdichtings locite
Wel voorzichtig met aandraaien !!!
De houder wil nog weleens breken
Beetje rommelen en bewegen met aan draaien
Als de houder goed aansluit op het blok kun je de bouten en inbus bouten goed aandraaien

Succes
+1
Huuuuub
@856xlih
inderdaad het vetkoord zo monteren, ik laat altijd het vetkoord 1mm boven de kap uit steken.
en snijd daarvan de zijkanten schuin af.

Een vetkoord monteren is een vak apart. ik en collega's hebben er wel vaker problemen mee.
Ik geef je daarom ook de tip, laat de motor eerst eens goed warm lopen eer je hem weer tegen de transmissie schroeft en af bouwt. het zou jammer zijn als de lekkage niet meteen opgelost is.
856xlih
@Huuuuub idd het blijft een vak apart die krukaskeering bij een david brown
Je moet het eigenlijk een keer gezien voor het mooie
Ik snap niet hoe ze ooit op dit idee zijn gekomen
Bij de 6 cilinders heb je gewoon een keering
Veel beter!!!

Ik heb het 1 keer mee gemaakt bij een 780
Die kregen we niet dicht
Vervolgens het blok van het chasis getild
Toen bleek dat de o-ringen tussen het blok en de motor vergaan waren
Effe jammer als je m al 2 keer over midde heb gehad vanwege olie lekkage

Maar idd effe warm laten draaien is het beste👍
Huuuuub
@856xlih
Dit is gewoon een ouderwets systeem, vroeger had zowat elke motor aan de vliegwielzijde een vetkoord.
Heeft te maken met de hoofdtappen en de vliegwielflens.
Waarschijnlijk is de motorconstructie van een 6 cilinder veel nieuwer?
856xlih
@Huuuuub oke ik wis niet dat oudere trekkers hetzelfde systeem hebben
Weer wat geleerd
Uhm volgensmij zijn de 6 cyilinders van eind 70
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!