John Deere 6600 - kopcylinderpakking kapot

Gister aant ploegen met een 4 schaar zoals altijd in dezelfde versnelling als altijd! en ineens ik hef de ploeg op bij de kopakker en ik zie een witte damp omhoog gaan aan de neus en dan zie ik koelvloeistof lopen! dacht eerst oei is hij warm gelopen maar temperatuur meter stond ietsje hoger als normaal maar zeker niet dicht bij rood!
koelvloeistof kwam er uit gespoten lags het zwarte stopsel met tutje aan en veertje in da open gaat bij overduk! is ooit is vervangen geweest! naar dealer rustig gereden en volgens hem is de joint de culasse kapot!
iemand nog ervaring mee? en wat is het beste wat we nu kunnen doen! (laten vlakken en vernieuwen, moeten we de injecteurs ook laten nazien?, zijn namelijk nog nooit nagezien en trekker heeft 7000 uur!nog iets waar we op moeten letten? olie aflaten? ....?

mvg kristof
kristof31081983

Reacties

Tom VB
Je dealer weet echt wel wat hij moet doen.
fiat8294
Nog redelijk vroeg zeker aan 7000uur of is dit normaal?
Tom VB
Kan gebeuren
Fokke
Olie en koelvloeistof vervangen, zou ik zeggen.
Aangezien er door het lek in de koppakking de olie en de koelvloeistof bij elkaar kunnen komen, en dus vermengd en/of vervuild raken 😉
IH-Jansen
Inruilen voor een case?
me
Koppakking is zoiezo klein jd kwaaltje .. onze is ook iets lek waarschijnlijk .. kop eraf en laten vlakken en als de trekker mooi liep niets aan doen .. als de boel toch los is kunnen ze wel effe de verstuivers testen dat is dan ook in uurtje gepiept!
jd6620
Ik zou hem gewoon even voor de waterrem zettenen en na laten kijken, ken nooit geen kwaad bij 7000 uur. onze heeft dan 8000 gedraaid, deze hebben wij voor de waterrem gehad en toen bleek dat ie maar 88pk gaf terwijl dit 110 moet zijn! bleken aantal pissers in te zitten dus verbrande hij de brandstof niet goed genoeg. gelukkig geeft ie nu weer 125pk.

@me verstuivers testen viel nog vies tegen bij ons, ze hebben met een heftruck de laatste verstuiver erbij uitgehaald en dat ging nog maar net, trekker ging al de lucht in geloof ik.
RobinBos
7000 uur is niet vroeg ofzo hoor. ik heb er wel eens eentje uitgeblazen bij 150 uur al.
Hoe kleiner de cilinderinhoud, hoe groter de compressie verhouding. Bij een 6600 gebeurt het vaker, ligt een 5.9 liter motor in, die best wel aan het eind van zijn kunnen zit.
kristof31081983
Oké alvast bedankt voor de reacties!

onze dealer weet wel wat hij moet doen daar hebben jullie gelijk in maar ff de mening en ideeën van andere gebruikers horen kan geen kwaad! we gaan zowiezo ook de verstuivers is laten nazien!

mvg
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!