Gister aant ploegen met een 4 schaar zoals altijd in dezelfde versnelling als altijd! en ineens ik hef de ploeg op bij de kopakker en ik zie een witte damp omhoog gaan aan de neus en dan zie ik koelvloeistof lopen! dacht eerst oei is hij warm gelopen maar temperatuur meter stond ietsje hoger als normaal maar zeker niet dicht bij rood!
koelvloeistof kwam er uit gespoten lags het zwarte stopsel met tutje aan en veertje in da open gaat bij overduk! is ooit is vervangen geweest! naar dealer rustig gereden en volgens hem is de joint de culasse kapot!
iemand nog ervaring mee? en wat is het beste wat we nu kunnen doen! (laten vlakken en vernieuwen, moeten we de injecteurs ook laten nazien?, zijn namelijk nog nooit nagezien en trekker heeft 7000 uur!nog iets waar we op moeten letten? olie aflaten? ....?
mvg kristof
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 6600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Aangezien er door het lek in de koppakking de olie en de koelvloeistof bij elkaar kunnen komen, en dus vermengd en/of vervuild raken
@me verstuivers testen viel nog vies tegen bij ons, ze hebben met een heftruck de laatste verstuiver erbij uitgehaald en dat ging nog maar net, trekker ging al de lucht in geloof ik.
Hoe kleiner de cilinderinhoud, hoe groter de compressie verhouding. Bij een 6600 gebeurt het vaker, ligt een 5.9 liter motor in, die best wel aan het eind van zijn kunnen zit.
onze dealer weet wel wat hij moet doen daar hebben jullie gelijk in maar ff de mening en ideeën van andere gebruikers horen kan geen kwaad! we gaan zowiezo ook de verstuivers is laten nazien!
mvg