Even voorstellen: Mobi's
Ik ben Hannes, voorzitter van onze carnaval groep de Mobi's en opzoek naar hulp voor onze pas aangekochte tractor
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
we hebben met onze carnaval groep een Bautz AS 240c gekocht van een andere carnaval groep. dit met als doel onze praalwagen de komende jaren te gaan trekken.
nu had/heeft de tractor wel wat liefde nodig...
de versnellingsbak was goed beschadigd na dat er een van de kogel lagers was gebroken. alles is nu mooi hersteld en hij deed het ook zeer goed tot op het ene moment vorige week.
ik moest hem even verplaatsen en na 5 weken stilstand was hij direct weg! maar 5 min na het starten kwam er een witte rook pluim uit de uitlaat en viel hij gewoon stil.
de motor draait nog perfect rond maar wil nu gewoonweg niet meer starten. (compressie is er denk ik wel gezien de startmotor toch moeite moet doen voor de aanzet)
ik durf er ook niet zomaar alles aan open te doen omdat ik niet weet hoe alles werkt en of ik nog dichtingen kan vinden of maken zoals deze moeten zijn.
is er iemand die hier een idee kan delen met mij over wat het probleem kan zijn? ik zou hier hard mee geholpen zijn
een service manual zou echt top zijn maar gezien de leeftijd van de tractor is dit niet eenvoudig te vinden heb ik al gemerkt.
Is de brandstoftank gevuld, is er diesel bij de brandstofpomp. Als hier geen diesel is dan filter en leidingwerk en eventueel kraan onder de tank controleren of die niet dicht staat.
Als die dan wel weer even doet weet je dat het daar aan ligt.
Heb je er misschien ook zomerdiesel in en heeft die afgelopen winter ook een keer gelopen tijdens de vorst dan kan het daar ook aanliggen dat de diesel toen bevroren is en er parrafine in de filters zit wat nu de diesel tegen houdt
Enige informatie staat in onderstaande documentatie (Let op: Dit is de manual van de BAUTZ AL 240), maar volgens mij dezelfde motor).
vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Onderdelenboek AL 240:
vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
ik heb hem na het stil vallen gewoon laten staan in de hal en ben er ondertussen niet meer geweest.
ik ga vanavond gaan kijken in de hoop dat ik iets aan de brandstof toevoer vind
kraantje heb ik toen ook wel geprobeerd maar was niet het probleem toen.
wat voor diesel er in is heb ik geen idee van zelf heb ik hem nog niet getankt.
@Wimsumar bedankt voor de link!
blijkbaar hebben ze in het verleden 2 dichtingen boven elkaar geplaatst aan de diesel filter. daarbij hadden ze een lek en dus de dieselkraan dicht gedraaid.
gevolg is dus dat de pot langzaam aan is leeg getrokken tot er lucht in het systeem zat.
gisteren alles goed gestoken en de leidingen ontlucht en hij doet het terug super.
de handleiding is niet 100% gelijk aan de AS 240 maar ik kan er mij zeker mee verder helpen.
alvast allemaal bedankt voor de tips