Illustratie van:

MB Trac 1000 - Brandstofpomp verder open zetten

Ik ben opzoek naar de stelschroef van de brandstofpomp om de moter meer brandstof te geven.

Deel dit topic

Reacties

selten
Achterop de brandstofpomp zit een kapje met 4 M6 boutjes.
Deze moet je eraf pakken. Dan maak je met dezelfde sleutel 10 de stelbout los, en draai je met de schroevendraaier het boutje rustig aan in. Dan geef je hem meer, niet verder draaien dan de stelbout. Na het verstellen de stelbout weer vastzetten en het kapje terug monteren.
Mb trac driver
@selten oke dankje voor de reactie.
+3
zuid-limburger
Ik zou het niet doen, mocht je er toch aan willen draaien dan moet je zeker even bij houden in welke stand dat hij nu staat....
Mb trac driver
@zuid-limburger ja dat zal ik doen bedankt voor de reactie.
selten
@zuid-limburger
Waarom niet?
+1
zuid-limburger
@selten het is toch zonde om van zn mooie bez motor een rook machine te maken. De levensduur van de motor word gegarandeerd korter, hoewel ik niet denk dat je deze turbo loze variant snel pijn doet.
+1
selten
@zuid-limburger
Motor slijt van beetje rook niet echt... Klein beetje extra slijtage kont niet door iets meer brandstof...
Mb trac 1100
@selten weet een john deere 3040 te staan die is bij 200 uur opgeschroefd en heeft nu 20000 uur en de moter is nog nooit open geweest tot op heden
zuid-limburger
@Mb trac 1100 de levens duur word korter, maar hoeveel dat dan in uren is, is onmogelijk te voorspellen
Reinbier2000
@zuid-limburger levensduur maakt niet alteveel uit, gewoon goed onderhouden, het is niet alsof meer rook gelijk staat aan meer slijtage, zolang je het maar een beetje bescheiden houd
+2
zuid-limburger
@selten meer rook betekend meer koolstof die in de olie komt, dit hoeft geen probleem te zijn als men de olie gewoon op tijd ververst. de kortere levensduur zit meer in de hogere (plaatselijke) temperatuur en de hogere druk, het spul word wat meer belast. hoe hoger de krachten hoe meer slijtage dat is onvermijdelijk....
selten
@zuid-limburger
Je laat t wel erger klinken dan t is. Van 1 slag aan de pomp merk je niet zoveel... Ik weet wat ik bij mijn 1090 heb bijgeven aan diesel, en welke uitlaattemperatuur ik draai... De rook kijkt erger dan het is...
zuid-limburger
@selten zeg ook niet dat alles meteen kapot draait, ik hou zelf ook wel van een beetje opschroeven 😁
selten
@zuid-limburger
Daarnaast zolang je niet teveel opdraait, zal je regelaar alsnog bepalen in hoeverre er diesel het blok in komt. Dus met de retour verder dicht krijgt hij alleen onder belasting wat meer...
zuid-limburger
@seltenjuist
geertyb0y
@selten Dus regelaar aanpassen, en retour dicht lijkt me niet zo'n goed plan.
selten
@geertyb0y
Tuurlijk wel... Retour is voor mietjes, alle diesel het blok in 🙃🙃
geertyb0y
@selten Geen retour, dan krijg je geen 100 meter gereden of je plunjers lopen vast

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de MB Trac 1000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN