Ford 6640 rijdt niet met koude olie

Bij koude olie wil niet rijden
Als de olie warm is, rijdt hij wel
Wat kan dit zijn?

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Paulusmahandel: Hiermee bedoel je dat hydraulisch bekrachtigde lamellenkoppelingen in de versnellingsbak bij koude olie niet werken, neem ik aan?
Of, functioneert een mogelijk hydraulisch werkende (voetbediende) rijkoppeling niet?
Niet starten van de motor (= niet rijden) als gevolg van koude olie zullen we momenteel maar bij voorbaat uitsluiten. 😛
jammermaarhelaas
Het is een SLE neem ik aan? Voor de zekerheid, het oliepijl zal wel goed wezen? Hoe lang zitten de oliefilters voor de hydrauliek er al op?

De CCLS pomp, dus de hoofdpomp, levert olie voor de hef, externe hydrauliek en voor de lamellenkoppelingen van de versnellingsbak (voor de pto, smering en stuurinrichting is er een andere pomp, een tandwielpomp, in dezelfde behuizing).

Misschien een bijna verstopping van een hydrauliek-oliefilter, waar bij dunnere, warme, olie nog net genoeg stroming door heen kan ? (het grote hangende dichtst bij de accumulator en het verticaal gemonteerde filter zijn respectievelijk voor de ccls pomp en het lagedruk-schakelcircuit zover ik weet, de achterste, kleine hangende is dan voor de stuurinrichting en smering van de transmissie).

Brand er ook een rode lamp rechts in de bovenste kolom op het dashboard bij koude olie of tijdens schakelen? Dit duidt op te weinig oliedruk, pictogram spreekt voor zich.
DANOONTJE POWERR
Te dikke olie?
jd4050
Heb ooit een keer een vergelijkbare storing gehad, volgens mij lag dit toen aan het rode/roze relais in de zekeringskast. Maar is wat te lang geleden om het nog zeker te weten.

De klacht begon toen met eerst een paar minuten moeten wachten voor het rijden tot later wel 3 kwartier.
Zuiger in gelopen van c2 kopeling.sluit ie het olie kanaal af probleem komt alleen voor bij koud start .daarna zit er weer olie onder en heeft ie weer verbinding met het kanaal .oplosing .twee banen er in vreezen aan ond kant zuiger
+1
nhmonteur
@diedrik-van-slooten en waarom alleen bij de c2 koppeling dan. Als dit zo zou zijn dan moet de trekker wel in bepaalde versnellingen rijden waarbij de c2 koppeling niet word gebruikt.
Naa de trekker is gestart word de c2 altijd bekrachtig .En het probleem doet zich altijd voor bij c1 en c2 .waarom om dat die motor toeren draait die harder en slijt sneller dan c3 c4 die draaien normaal weer langzaam er

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0