Een 33 jarige fendt bestuurder wou links afslaan, maar tijdens dit maneuver werd hij ingehaald door een Mercedes die met hoge snelheid de fendt (926) aan het linker voorwiel raakt, daarbij breekt de fendt in 2 delen en komen beide voortuigen tot stilstand.
Chauffeur van de trekker en auto bestuurder waren 'ongedeerd' de bijzitter van de Mercedes is afgevoerd geweest met de helicopter.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
nw-news.de/owl/…
Site met foto's:
bilder.nw-news.de/willebadessen_schwerer_unfall_in…
hoezo? die sloeg toch af? Als hij netjes riching aangaf is er sowieso niets aan de hand, en zelfs al deed deze dat niet, dan kan ik uit de foto's opmaken dat deze bestuurder al een mooi eind aan het indraaien was.
Maar als dat nu meteen zo hard moet...
De trekker veranderd toch van rij richting...er is hier een paar jaar geleden precies het zelfde gebeurd met een trekker die linksaf wou slaan...komt een motor de hele rij in halen...komt tegen de trekker aan motor rijder overleden...en de trekker bestuurder was fout...hij veranderde van rij richting.
Ondertussen reed die Mercedes hard
Nu maar hopen dat hij richting aangaf.
(Der Autofahrer wurde schwer verletzt mit einem Rettungswagen in ein Krankenhaus gebracht. Die ältere Beifahrerin wurde ebenfalls schwer verletzt und mit einem Rettungshubschrauber in ein Krankenhaus geflogen.)
ik doe het ook niet als hierboven beschreven ik ga meestal van te voren midden op de weg rijden zodat ze niet kunnen inhalen.
Heb het zelf ook al bijna een keer gehad was maar goed dat iemand naast me zat die het in de gaten had. Had me richtingaanwijzer gewoon aan maar die gast haalde me toch gewoon in.
Maargoed, niemand weet hoe het exact gebeurd is dus verzin nou niet allemaal scenario's, heeft niemand wat aan.
maar evenover het bericht als een fendt in de breedte richting breekt dan is er enorm veel kracht op gekomen
De inhaalende bestuurder heeft voorang op degene die hij inhaald
maar een trekker is als je tegen de zijkant dr tegen aan beukt echt niet sterk hoor!!
tenminste, bij zoiets ken die zo doormidden zijn
maar een trekker is als je tegen de zijkant dr tegen aan beukt echt niet sterk hoor!!
tenminste, bij zoiets ken die zo doormidden zijn
mischien deed die dan wel geen richtingaanwijzer aan maar toch
je ziet toch dat die afremt.
Als je het Google-earth kaartje bij het artikel uitvergroot is te zien dat dit een (brede) weg met (onderbroken) middenstreep is. Een mooie weg dus, waar de trekker voluit ( >50 km(?) ) kan rijden. Mogelijk heeft de (al wat oudere) automobilist al geruime tijd achter de tank (uit het zicht van de trekkerbestuurder) gereden en juist op deze plek een inhaalmanoevre aangedurft. Hierbij heeft de trekkerbestuurder de auto waarschijnlijk over het hoofd gezien.
En als jij links afslaat je wordt ingehaald en krijgt een botsing met de persoon die inhaald ben jij fout!! dit is mij verteld door politie stagebedrijf dat hier al eens ervaring mee heeft gehad..
waren ze vergeten wat boutjes aan te draaien in marktoberdorf ofzo?
(ik denk ik maak m zelf maar voordat een ander het doet )
Verwondingen eigen schuld, moet je je maar normaal gedragen op de weg.
Dat betekend dat de trekker dus al geruime tijd bezig was met afslaan. Anders rij je niet tegen het voorwiel aan, dan raak je de trekker op een andere plek. Dus de auto bestuurder heeft genoeg tijd gehad om op te merken dat de trekker bezig was met afslaan.
Jij schrijft:
Beste KHD Deut-FAhr: Tja, wat is geruime tijd?
Gezien de plaatselijke omstandigheden zou de trekker met redelijke (hoge) snelheid af kunnen slaan. Dit betekent dat bij beginnende stuurbeweging in een fractie van seconden het linkervoorwiel van de trekker op de rijbaan van de inhalende auto bevindt.
Maar heb zelfs eens meegemaakt dat ik inhaalde en hij sloeg af maar zijn richtingaanwijzer was kapot, ja en in het donker, ik zat gelukkig in een dikke auto.
de meeste bestuurders van de trekkers doen ook gewoon hun knipperlicht uit hoor.. mja je hebt van die idioten wie er zo hard voorbij willen dat ze dat niet zien ofzo.. of dat ze denken daar zit geen weg om af te slaan???
Het kan me echt geen ene ... schelen wat de wet zegt, rij je op een afslaand voertuig in, dan ben je gewoon een dooie ..., dat heet de wet van realistisch na denken. Inhalen is altijd gevaarlijk, vooral het inhalen van een trekker. Hou je geduld, en blijf lekker achter een trekker, sommige mensen vinden het leven gewoon niks waard.
Sommige mensen zijn blijkbaar banger om een halve minuut tijd te verliezen dan dat ze frontaal op een tegenligger knallen, net als dat massale bumperkleven gaat allemaal helemaal nergens om gewoon domheid. Zien ze hun voorligger inhalen, denken ze dan kan ik ook wel en nog één en nog één, heb heel wat bijna-ongelukken gezien. En even later kom je ze bij het stoplicht gewoon weer tegen.
Ook al heb je ruimte om te passeren, inhalen is gewoon levens gevaarlijk. Daarom zeg ik ook, gebruik je verstand, en blijf er achter.
Dat ik het met mijn reacties op jou voorzien had, heb je helemaal goed. Mijn complimenten
Dat dit komt omdat je vervelende dingen over john deere verteld is niet geheel waar. het valt me op dat je commentaar hebt op alles en iedereen, en daarnaast nog even wat dingentjes over deutz onder onze neus wrijft. Hier heb ik totaal geen behoefte aan, dus vandaar mijn wederzijdse kinderachtige gedrag.
Er is in de "communicatie" tussen auto- en trekkerbestuurder ( d.m.v. spiegelgebruik en de verlichting) iets misgegaan met dit ongeluk als gevolg.
Beste Wim, het kan soms erg irritant zijn om achter een trekker te blijven rijden, maar daar ben je wel het veiligst.
blijf dan uit mijn buurt.
?????????
zeg heren we zijn hier niet op de kleuterschool he jullie lijken wel pubbers :?
Als een automobilist vlak achter een trekker gaat rijden ( eventueel met richting aanwijzer aan) is dat een signaal " Laat mij passeren A.U.B.". Irritant wordt het al spoedig voor de automobilist als de ruimte vervolgens niet wordt gegeven. Als trekkerbestuurder oogst je veel waardering ( "Duimen i.p.v. vingers" omhoog) door tijdig ruimte te geven (uiteraard indien mogelijk) en onnodig hinderen voorkomt.
N.B.: In dit duitse topicverhaal was volop ruimte in te halen.
N.B.: Blijft de automobilist op afstand ( ook zonder richting aan te geven), is dat het signaal
dat deze niet wil passeren ( Of de mesttank lekt).