Graag ervaringen met fendt Xylon betreffende wendbaarheid, zichtbaarheid, werken met frontlader, gebreken...
alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
onderhoud is moeilijker vanwege de motor onder de cabine
Verder is een Xylon opgebouwd uit componenten van de 500 serie, bewezen techniek dus.
t.b.v. Voorlader: Overzicht optimaal, gewichtsverdeling is 3x niks, ga ik van uit. Hier refereer ik naar de MB-Trac, waar ik wel ervaring mee heb. Die hebben standaard ongeveer 60% van het gewicht op de vooras, zonder achtergewicht kun je de voorlader dan wel thuislaten... MB-Trac is wel stabieler met de frontlader, omdat deze geen pendelvooras heeft, maar een geveerde, die met 2 schroefveren aan het frame zit. Hierdoor kiept hij zijdelings minder snel. Ik weet niet hoe de geveerde vooras van een Xylon er uit ziet.
Wat je TOV de MB-Trac vergeet is dat de MB de motor boven de vooras heeft. De Xylon mist hier heel wat procenten gewicht, omdat daar de motor middenin ligt, en de achteras dus een redelijk aandeel van het gewicht van de motor meepakt.
Dat geld niet voor de Xylon! Dat zijn juist voorladertrekkers.
Alvast bedankt
De wendbaarheid van een 410 is veel groter als die van een Xylon.