Hallo, ik heb kort geleden een fiat 1000dt gekocht. Deze tracktor ziet er best goed uit maar hij lekt olie op alle vier wielen.
Er zullen wel nieuwe keerringen in moeten,
maar vooral bij de voorwielen weet ik niet hoe dat in elkaar zit en/of hoe dat moet. Misschien kan iemand mij advies geven.
Alvast bedankt,
Mans
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 1000DT ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Misschien kan dat als de achtereindvertraging een apart reservoir is daar ook.
moet je even op deze site kijken daar heb je alle tekeningen van hoe de trekker in elkaar zit. donders makkelijk
Beste Fiatfan: "Brassen" is zoals Someca zegt dat er na 5 minuten "een behoorlijke plas onderstaat". Anderen geven aan dat na reparatie het binnen een maand weer lekt. Bovendien, alle autowiellagers, alle wagenwiellagers worden (ook) vetgesmeerd!
Met vet in de eindvertragingen zal de trekker een beetje zwaarder draaien maar de F-1000 heeft p.k. zat.
stuur pb naar slegersmichiel@hotmail.com
En als hij aan alle vier de wielen zoveel lekt kan het zijn omdat een slimmerik met de hogedruk tegen de keeringen heeft staan spuiten en zo vuil binnengespoten waardoor de keeringen zijn kapotgedraaid door dat vuil.
Ik zou eens beginnen met één voorwiel en zien hoeveel de as is ingesleten.
Eigenlijk zouden dergelijke dingen beter een dubbele afdichting hebben, één voor de olie binnen te houden en één voor het vuil en water van de hogedrukreiniger buiten te houden.
maar dit is een oude machine dus is het verstandig om ook maar even wat speedysleeves te monteren want de assen zullen ook wel in gelopen zijn en als je de kleine keeringen van de voorwiel naven vervangt check dan ook ff de speling van de bus waar de
aandrijfas van de naaf door draait want daardoor zal de keering waarschijnlijk lekken en stel de lagers van de naven ook ff op makkelijk te checken door de voorwielen iets van de grond te krikken en vervolgens tegen het wiel duwen let op de fusees kunnen ook speling hebben wel even goed kijken steekassen achter pak er ook zo af kan je gelijk de remmen ff checken
wel orginele keeringen gebruiken!
Ja, al die informatie, VET hè?
Het blijft kiezen tussen twee kwaden.
Curieus: Hier ging het ineens heel lekker gesmeerd: K.L.i.C.:
agd.nl/10111038/Nieuws/…