Zo was ik lekker aan het toeren, valt de trekker ineens still.
Starten was niet meer mogelijk. Af laten koelen, zelfde resultaat: start motor gaat rond maar start niet.
Pas diesel erbij gegooit, zat 3/4 vol.
Het lijkt er nog het meest op of de stop knop uitgetrokken is terwijl je start, maar dat is niet het geval.
Wat wel raar is dat er een soort ijzertje rond de kabel zit, deze is te verschuiven, maar ik heb geen idee wat de functie daarvan is of dat hey daar hoort.
Wie Kan me helpen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Met name als je het mechaniek van de stopknop niet vertrouwt, zou ik eerst kijken of de pomp wel brandstof krijgt. Even de leiding vanaf het filter volgen en die op de pomp losdraaien. Als je vervolgens met de hand de opvoerpomp aan de andere kant van de motor (lekker handige plek) bedient, zou er diesel uit die losse leiding moeten komen. (vergeet er geen emmer onder te zetten)
Als daar wel diesel uit komt, zou het inderdaad iets met de pomp kunnen zijn. Als er geen diesel uit komt, zit het voor de pomp. Dan kan er een filter dicht zitten of het membraan van de opvoerpomp is kapot. Soms zit er nog een zeefje in de tank, die willen nog wel eens dicht gaan zitten. Maar dat laatste merk je vaak al eerder, dat hij onregelmatig begint te lopen.
Succes er mee en hou ons op de hoogte!
Nooit met diesel gooien A.U.B.! De tankvulopening is doorgaans te klein om de brandstof erin te gooien waarbij het zal knoeien als de ziekte en diesel stinkt veel te veel om er spatten van in de kleren, of op de handen te krijgen.
Maar,... weet je wel zeker dat je niet de jerrycan benzine van de grasmaaier (of welke andere vloeistof dan ook) in de trekker leeg hebt gegooid?
Ondertussen heb ik:
Tankkraan losgehaald, zat verstopt, schoongemaakt, nieuw filtertje erop.
Tank schoon gemaakt.
Nieuw mechanisme voor brandstof meter geplaatst.
Nieuwe leiding van tank naar opvoerpomp.
Nieuwe opvoerpomp.
Filters vervangen.
Tank gevuld (met Diesel).
Daarna ontlucht , procedure gevolgt uit het boekje. En tot en met verstuivers komt er weer brandstof.
Alleen de laatste stap, bij 3 nog een keer losmaken lukt niet, moer is dol, maar aangezien er brandstof komt en blijft komen lijkt me dat geen probleem.......
Maar starten ho maar.
Betekend dit een probleem met start knop? Hoe Kan het dan dat er toch brandstof bij verstuivers komt?
Ook inmiddels de laatste stap kunnen doen. Nog steeds geen startende motor.
Wie weet of ik stop knop Kan uitsluiten als er overal diesel uit komt bij ontluchten, dus ook bij verstuivers