Meld je aan als lid, of log in!
Alle (re)acties Home
Bedrijven
Merken / Types
Foto's
Video's
Forum
Leden
Polls
Agenda
Contact
Topic starten
Zoek naar:
Home / Forum / Het werken met een tractor / hydrauliek 856xl
Naar laatste reactie
Reageer
hydrauliek 856xl het probleem van mijn 856xl is dat alle oliedruk soms tegelijk uitvalt, of schokkerig werkt. Dus hef, externe aansluitingen en stuurinrichting. Zet ik de motor uit en start deze dan weer, dan is het even goed. Dit probleem heb ik al eens eerder hier gemeld, en toen werd geadviseerd olie en filters vervangen. welnu dat is gebeurd en het probleem is er nog steeds. Zelf denk ik dat het in de stuurdruk zit, dus het stuurdruk regelventiel. Wie heeft hier ervaring mee, of heeft dit probleem ook wel eens gehad. Ik hoor het graag.
gr. Douwe
- dmolenaar
23 uur geleden
Reacties
« Vorige Volgende » casejxu - 21 uur geleden
Als ik het probleem zo lees dan zie ik ook een mogelijkheid dat het hydroliek pomp versleten is.
DaanHaar - 19 uur geleden
Pomp versleten geeft een lagere druk weer maar zeker niet schokkerig.
Je hebt het hier over een tandempomp die aan de rechterzijde van de motor zit. Zelf denk ik dat het aandrijftandwieltje kapot of sterk versleten is waardoor de aandrijving van de pomp (dus twee circuits) niet goed verloopt.
Met name het feit dat het hier om de hef én stuurhydrauliek gaat, wat gescheiden circuits zijn, denk ik aan bovengenoemde oorzaak.
Succes.
DaanHaar - 16 uur geleden
Nog even over de aandrijving van de tandempomp. Ik weet niet zeker of deze rechtstreeks met een tandwiel op in de distributiekast zit of dat hier nog weer een verloop met een as-spie verbinding tussen zit. In het laatste geval kan ook het vervangen van de spie voldoende zijn. Je kunt de pomp er zo afdraaien en kijken hoe het zit, kan niet fout gaan. Let wel even op de aanvoer leiding dat je deze direct dicht drukt met een dikke poetslap of zoiets.
dmolenaar - 9 minuten geleden
Heren bedankt voor de reacties. Maar ik kan me niet voorstellen dat het de aandrijving is van de pomp, omdat als ik de trekker uitzet en dan meteen weer start, is het probleem voor kortere of langere termijn over. Naar mijn mening moet het een klep zijn in het lage druk ciruit.
gr. Douwe
« Vorige Volgende »
Reageer
Om te kunnen reageren moet je wel lid zijn van TractorFan. Meld je aan of log in!
TractorFan - Meer tractoren, tractor informatie, foto's en filmpjes dan welke website ook!
© 2010 Tinus Guichelaar | Toppertjes | Regels | Veel Gestelde Vragen | Inloggen
Bespaar flink op de tractorbladen.
Wil je ook tot € 62,- besparen op een (proef)abonnement? Klik hier.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik snap er de balle niet van!
Als je dan kijkt naar deze pomp is reguliere slijtage bijna onmogelijk want dan moeten beide deelpompjes evenveel versleten zijn om niet goed te kunnen reageren dus blijft naar mijn mening enkel de aandrijving van de pomp over.
Maar goed, succes met jouw zoektocht.
of iets anders met de aanzuigleiding mis...