'Landbouwverkeer moet veiliger'
Ze vinden dat landbouwverkeer moet gekeurt worden en zo
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Sluiten dus..
stroomdraadje eromheen en de beesten erinjagen
Vooal s'morgens vroeg.Zijn ze net te laat uit hun bed gekomen.....en ja.....gassen met die auto!!!.....Kijk das ook niet veilig!!!
Autorijders wijzen altijd met hun vinger naar grote voertuigen.En ze wijzen nooit eens naar zichzelf ,om eens een voorbeeld in het verkeer te zijn.De mentaliteit is hier in nederland lastig verloederd.
Mij is verteld dat hydr beremming niet eens meer mag boven een bepaald gewicht. In Nederland staat nergens beschreven dat je beremd moet zijn.
In Duitsland mag je max 2,50 zijn. Daarbuiten dien je geloof ik al vergunningen te hebben. Weet dit echter niet 100% meer. Nederland begint dat bij 3 meter.
daarbij komt een rijbewijs voor landbouwverkeer is wel logisch jah , als echt iedereen zomaar op zo een voertuig kan stappe is het niet veilig voor het rijbewijs T in (bij ons in belgie isdit er al de G)
De regels voor landbouwverkeer zijner wel al dachtik en over bereming weet ik het volgende
" alle aanhangers die zwaarder zijn als het eigen gewicht van de trekker dienen voozien te zijn van beremming " dat dit op orde moet zijn oké jaarlijkske keuring wordwel lastig en vrij ondoenbaar of er moet een dienst naarhuis komen wat praktisch onbetaalbaar is.
En idd het probleem ligt vaak bij de automobilisten en zelfs meer een meer bij gevaarlijke fietsers die het gevaar van grote voertuigen niet zien !
Wees alert in het verkeer , de baan is een oorlog geworden.
Het is meestal niet eens de schuld van de trekker chauffeur.
Iedereen is tegenwoordig zo gehaast en das eigenlijk ook niet goed.
We moeten gewoon weer meer betalen om al het materiaal te laten keuren daarbij komt nog eens een rijbewijs of iets kost allemaal weer poen.
En de Overheid weer blij.
maar ik vind het gewoon belachelijk hoe weinig regels er zijn, kwa rijvaardigheid van de chauffeur, maar ook met de veiligheid van de machine(s).
nou is het wel zo dat er aan een trekker van 1 tot 5 jaar oud weinig mankeert. maar met een trekker van 20-25 jaar oud zie je dat soms lampen kapot zijn, spiegels eraf enzo, dat kan gewoon niet.
met een trekker gaan we ook steeds meer de weg op dus moeten er ook meer veiligheid eisen gesteld worden.
maar kijk nou eens naar het percentage van trekkers op de openbare weg, dat ligt ongeveer op 0,6 % van alle motorvoertuigen in nederland IN TOTAAL
kijk dan naar alle verkeers ongevallen. daarvan komt ongeveer 20 % voor met een trekker.
dat is toch ernstig!!!???
En ik vind dat daar war aan gedaan moet worden
En je trekker laten keuren elk jaar.
Leuk voor de kleinere boeren die nu maar net rond kunnen komen.
Net zoals bij personenauto's.Ik word daar nu doodziek van!!!Iedere keer dat mijn auto gekeurd is .....krijg ik ellende in de tent met mn auto.Maakt niet uit welke garage....want ik heb de diverse garages al uitgeprobeerd.Allemaal drama met zo'n klote keuring.En ja....het is een auto van 6 jaar.
Tegenwoordig ben ik er zelf bij met de apk keuring van mn auto.En nu moet ik datzelfde met de trekker ondergaan?.....