'Landbouwverkeer moet veiliger'

Ze vinden dat landbouwverkeer moet gekeurt worden en zo

Deel dit topic

Reacties

huub
Er staat al een soort gelijk topic op..

Sluiten dus..
steyrcvt6160
@huup dit was net op de tv
weytjens
Wat is dat allemaal zever van die doden en gewonden,hoeveel doden valle er wel niet bij auto ongevallen enzo!!!!
van stee96
Ik heb het gezien in het journaal
perry-fendt
Gezeik allemaal ... 😛
newholland-twente
Argg, stond laatst ook al zoiets in de krant 'Maiskneuzer gevaar op de weg' allemaal gezeur om dat soort machines te verbieden...
steyrcvt6160
@newholland-twent ja idd hoe moeten we dan anders de mais hakselen als ze dat doen verbieden 😛
husky
Gelukkig ben ik meestal bosbouwverkeer... 😃
husky
@steyrcvt6160
stroomdraadje eromheen en de beesten erinjagen 😃
steyrcvt6160
@husky dan hoef je de mais ook nie in de kuil te doen alsje dat doet 😛
JD-6830
De trekker op die foto rijdt aan de verkeerde kant van de weg.. dus daardoor word het imago van trekkerrijders ook niet beter, 😛
maartendankers
Die rijd gewoon goed hoor ard 😉
huub
Nederland 1 alweer, v. Werven..
jd user
Automobilisten moeten eerst maar eens netter gaan rijden.Tegenwoordig weten de meeste autorijders het gaspedaal wel te vinden.
Vooal s'morgens vroeg.Zijn ze net te laat uit hun bed gekomen.....en ja.....gassen met die auto!!!.....Kijk das ook niet veilig!!!

Autorijders wijzen altijd met hun vinger naar grote voertuigen.En ze wijzen nooit eens naar zichzelf ,om eens een voorbeeld in het verkeer te zijn.De mentaliteit is hier in nederland lastig verloederd.
lucas712
Ik denk dat op zich het landbouwverkeer het probleem niet is. als je kijkt waar ieder mee rijdt meest mooi net materiaal en geremd. alleen de wegen waar je langs moet zijn er niet op berekend, meestal te smal en dan die verekte drempels nog
SJB533
Even een paar verschillen met de Duitse wetgeving:

Mij is verteld dat hydr beremming niet eens meer mag boven een bepaald gewicht. In Nederland staat nergens beschreven dat je beremd moet zijn.
In Duitsland mag je max 2,50 zijn. Daarbuiten dien je geloof ik al vergunningen te hebben. Weet dit echter niet 100% meer. Nederland begint dat bij 3 meter.
nick jansen
Vidnt het geen gezeur ofzo het klopt wel maar is niet eerlijk want auto mobilisten zijn net zo gevaarlijk. maar landbouw verkeer is langzaam en dat fokt mensen wel weer extra op. maar verbieding noooooit! 😃
DeutzFahrAgrotron
Is mij veilig genoeg
casejxu
Vind veel van wat vertelt word overdreven.. vind persoonlijk wel belangrijk dat trekkers minimaal 1 keer moeten worden na gekeken... veiligheid vind ik persoonlijk heel belangrijk. Ook vind ik dat trekkers harder kunnen dan 50 niet normaal stel de norm op 40 zal ook een hoop ongelukken schelen.
O N
Het zal in ieder geval 2.60 zijn want zelf koelers mogen 2.60 zijn 😉

daarbij komt een rijbewijs voor landbouwverkeer is wel logisch jah , als echt iedereen zomaar op zo een voertuig kan stappe is het niet veilig voor het rijbewijs T in (bij ons in belgie isdit er al de G)

De regels voor landbouwverkeer zijner wel al dachtik en over bereming weet ik het volgende
" alle aanhangers die zwaarder zijn als het eigen gewicht van de trekker dienen voozien te zijn van beremming " dat dit op orde moet zijn oké jaarlijkske keuring wordwel lastig en vrij ondoenbaar of er moet een dienst naarhuis komen wat praktisch onbetaalbaar is.

En idd het probleem ligt vaak bij de automobilisten en zelfs meer een meer bij gevaarlijke fietsers die het gevaar van grote voertuigen niet zien !
Wees alert in het verkeer , de baan is een oorlog geworden.
mwHein
Zoals overal in het verkeer. Het is makkelijk om vingers te wijzen. Als een ieder van zichzelf zeker weet dat hij of zij veilig bezig is, hoeft hij/zij op deze topic niet te reageren. Veelal weten de meeste van zichzelf wel wanneer en hoe zij de veiligheid niet al dan niet zo nauw hebben genomen. Als je van je eigen fout zelf letsel overhoud is daaraantoe. Dat geldt voor de automobilisten alsook voor landbouwvoertuigbestuurders.
Jb26
De mensen moeten zelfs eens op gaan letten die in landbouw streken wonen/rijden.
Het is meestal niet eens de schuld van de trekker chauffeur.
Iedereen is tegenwoordig zo gehaast en das eigenlijk ook niet goed.
We moeten gewoon weer meer betalen om al het materiaal te laten keuren daarbij komt nog eens een rijbewijs of iets kost allemaal weer poen.
En de Overheid weer blij.
gerrit power
Hej die T6020 is van school bij ons deze opnamens zijn dan vanmiddag gemaakt toen namen ze de trekker even mee.
Romco14
Zal maar niet zeggen wat ik dacht toen ik het journaal zag....
fendtinterfan
Kijk dat iedereen hier het er niet mee eens is kan ik me voorstellen.

maar ik vind het gewoon belachelijk hoe weinig regels er zijn, kwa rijvaardigheid van de chauffeur, maar ook met de veiligheid van de machine(s).

nou is het wel zo dat er aan een trekker van 1 tot 5 jaar oud weinig mankeert. maar met een trekker van 20-25 jaar oud zie je dat soms lampen kapot zijn, spiegels eraf enzo, dat kan gewoon niet.

met een trekker gaan we ook steeds meer de weg op dus moeten er ook meer veiligheid eisen gesteld worden.

maar kijk nou eens naar het percentage van trekkers op de openbare weg, dat ligt ongeveer op 0,6 % van alle motorvoertuigen in nederland IN TOTAAL
kijk dan naar alle verkeers ongevallen. daarvan komt ongeveer 20 % voor met een trekker.
dat is toch ernstig!!!???
En ik vind dat daar war aan gedaan moet worden
Jb26
Oohh dus jij wilt liever een vrachtwagen rijbewijs gaan halen en om de ... jaar keuren en verlengen.
En je trekker laten keuren elk jaar.
Leuk voor de kleinere boeren die nu maar net rond kunnen komen.
weurding
@jb26 er zijn ook mensen die amper rond kunnen komen en toch auto willen rijden, deze vallen god zei dank ook onder de apk verplichting, een lege portemonnee mag geen excuus zijn om onveilig bij pad te zijn en een gevaar voor anderen te vormen, keuren die hap, net als in dld, 1 keer per 2 jaar op verlichting besturing en remmen!!
jd user
En na de keuring krijg je alle mankementen die je anders nooit had ,naar boven.
Net zoals bij personenauto's.Ik word daar nu doodziek van!!!Iedere keer dat mijn auto gekeurd is .....krijg ik ellende in de tent met mn auto.Maakt niet uit welke garage....want ik heb de diverse garages al uitgeprobeerd.Allemaal drama met zo'n klote keuring.En ja....het is een auto van 6 jaar.
Tegenwoordig ben ik er zelf bij met de apk keuring van mn auto.En nu moet ik datzelfde met de trekker ondergaan?.....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
1