Illustratie van:

Case International Maxxum 5130 - Iemand ervaring mee, we overwegen ons hem te kopen.

We overwegen ons een case 5130 te kopen (geen PRO) iemand ervaring mee ?
ook bij het lossen van ambreage rattelend lawaai.

Deel dit topic

Reacties

(met powershift)
+2
Fordje4600
In de hoge versnelling mag je wel oorkappen op hebben door het enorme gejank in de transmissie/achterbrug. Verder vind ik het schakelen ook niet soepel gaan
+2
Miniplaat
Wij hebben er eentje, gekocht bij 2500 uur, inmiddels over de 8000 uur zonder noemenswaardige (technische) problemen. De lak is van slechte kwaliteit bij deze serie, maar dat is natuurlijk gewoon optisch en goed te verhelpen. De enige storing die we hebben gehad was het in storing vliegen van de transmissie, dit is opgelost met een aantal nieuwe solenoids, vrij kleine reparatie. Verder is de ongeblazen Cummins echt machtig sterk, het is onvoorstelbaar dat een 100pk trekker zulk zwaar werk al zo lang goed doet bij ons thuis😜💪 Powershift is nog niet los geweest, dus geen ervaring mee. Bak is heerlijk mee te rijden, maar wel laagtoerig shiften, anders gaat het met wat stoten inderdaad. Heb wel een aantal filmpjes op TF en YouTube staan mocht je geïnteresseerd zijn.
+2
Dr Fendt
Aandrijf trein van deze typen trekkers is betrouwbaar, met een hele sterke cummings er voor.
Elektrisch en plaatwerk zijn ze gewoon iets minder.
Deze trekkers worden niet meer nieuw gemaakt; dus koop je altijd een gebruikte.
Gebruikt materiaal blijft altijd een gokje.
Weet ook of het normaal is dat het ratelt als je de ambreage na schakelen indrukt?

bedankt voor de reacties jullie heben me echt geholpen.
+2
Miniplaat
@stefaan-van-laeys
een ratelend geluid klinkt nooit goed, maar je zou me eerst moeten uitleggen wat een ambreage is voor ik echt kan zeggen of ik het ken😅
+1
Mdbm
@Miniplaat Het vlaams dialect voor koppeling
@Mdbm agh ja ik kwam er niet op 😄
+1
@Miniplaat koppeling zei iemand in de reactie eroneder 😁 .
Miniplaat
@stefaan-van-laeys
Nou, dat klinkt niet als iets wat echt goed is, maar dan komt natuurlijk de vraag: komt het geluid uit de bak, of is het uitwendig een ratelend (rammelend) geluid? Ik herken het in elk geval niet, ik zou ook niet durven zeggen hoe ernstig het probleem is of kan zijn. Wellicht dat iemand anders op TF het kan toelichten..
@Miniplaat diene verkoper maakte ons nog wijs dat wer er eens moesten op letten hij zij dat ZE dat allemaal doen den afzetter!
Fordje4600
@stefaan-van-laeys mijn buurman zijn 5130 maakt geen ratelend geluid.... onze 8340 ford ratelt wel tijdens rijden met een stationair toerental, dit komt weg bij de 4wd cardanas
+1
@Fordje4600 ja die zal dan wel gelogen hebben zeker ! Gewoon om hem kwijt te geraken.
WO 562 Driver
@stefaan-van-laeys kan ook het druklager zijn die dan ratelt.
Maar dan moet ie waarschijnlijk door midden om dat te repareren.
Rickvh94
boereke
Ik heb zelf een MX100 C en dat is volgens mij de opvolger (wel met Perkins motor). Zou dat ratelen niet de torsiedemper (versleten veren) kunnen zijn? Anders even de kenners afwachten. Die van mij is al vervangen inclusief transmissie- en krukaskeering. Was een rekening van ongeveer 1600 €
@boereke ik zou het niet weten het is niet zo luid maar ik denk dat het uit de kas kwam en denk ok dat het aleen maar was na schakelen .
Helaas de dealer heeft hem verkocht met andere trekkers waarschijnlijk naar polen, toch bedankt voor al jullie reacties!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN