Ford 3055 - Er zit teveel ruimte in de het stuur huis, bij hogere snelheden gaan de voorwielen slingeren. Wat is daar aan te doen?
Als ik met de trekker op de weg rijd gaan de voorwielen slingeren. Er zit ongeveer 15 cm speling in het stuur. Deze trekker heeft geen stuurbekrachtiging.Wel zijn er nieuwe fuseebussen en fusee-pennen geplaatst. Daar werd het wel wat beter van maar het is niet genoeg. Wat is er aan te doen? En hoe moet dat dan?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 3055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Onderdelenboek:
partstore.agriculture.newholland.com/us/…
P.S.:
Of niet met hogere snelheid gaan rijden. (= voor een 72-jarige ook leuk om naar de jongedames om te kijken. ).
Ehhhh,.. wel oorbeschermers op doen hoor. (Nee, niet voor het geluid, maar anders kom je thuis met tintelende pijnlijke rode oortjes. ).
Die simpele oplossing was namelijk al aanwezig toen ik de trekker kocht. maar het resultaat is dan, als je op grasland rijd bij elke bocht de zode stuk gaat. Dus die oplossing is voor mij niet zin vol, maar in ieder geval bedankt voor je reactie.
De opmerking van Wimsumar. lijkt mij bruikbaarder. Ik weet alleen niet hoe ik het oliepeil van het stuurhuis moet controleren. De stuurkogels hebben geen speling Het probleem zit in zit volgens mij uitsluitend in het stuurhuis. Is daar nog wat aan bij te stellen?
Ik heb nog wel een probleem met het in schakelen van de hydraulische aftakas. In een klap komt het vermogen op het werktuig. (cyclomaaier). Dit heeft mij al een set V snaren gekost. Kan dat ook een beetje geleidelijker?
(klik om te vergroten)
Zoals gebruikelijk was ik weer op de Farm & Country Fair in Aalten en daar zijn altijd wel leeftijdgenootjes waarmee we de de hele landbouw en mechanisatie problemen bespreken. Een van hen wees mij erop dat oudere trekkers daar aanwezig. één stelschroef hadden op het stuur huis en dat die vrij eenvoudig bij te stellen is. Maar ik was er nog niet van overtuigd dat het bij de Ford 3055 ook zo simpel is. Dank zij Wimsumar zijn instructies durfde ik het wel te proberen.Ik was dat geslinger van de voorwielen ook meer dan zat.
Dus het plaatwerk er af.onder de tank inderdaad. De steun van de gas handel ook maar even losgemaakt die zit maar met één bout vast en dan kun je er beter bij aan de rechter kant. Dan zie je aan weerskanten tegen over de stuurarm assen een draadeind met een schroef sleuf.Dat draadeind zit met een moer vast op het bolle deksel van het stuur huis. Die moeren draai je los Vervolgens kun je met een platte schroevendraaier de de draadeinden aan draaien waardoor je de tandwielen van de stuurarm strakker op de tandheugel van de stuuras trekt en er minder speling is. De vrije slag is hierdoor van 15cm naar 8cm terug gebracht. en dat blijkt voldoende te zijn om het slingeren te voorkomen. Hij stuurt wel iets zwaarder nu.
Die V snaren waren bepaald niet nieuw meer, toch jammer maar helaas.
Ik mut mar es wat henniger an doon. dunkt mie.
Bokke.