Hallo,
Ik heb een vraag voor jullie: ik heb een dexta uit 61 die ik volledig gerestaureerd heb.
Nu heb ik mijn eerste grote oldtimer rit gedaan (5u gereden op volle toeren) nu blijkt dat wanneer hij stationair draait hij echt veel witte rook geeft en er zelfs olie uit de uitlaat spuwt...
(Ik had hem reeds weken ervoor een dik uur laten proefdraaien)
Hij heeft wel 20 jaar niet gedraaid dus ik vrees dat de dichtingen wat verduurt zijn.
Bestaat hiervoor een product???
En zoniet, wat zijn mijn opties???
Dank bij voorbaat!!!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ja, gereedschap en meetapparatuur.
De rook wijst op een lage compressie en/of te laat inspuittijdstip.
dieseldokter.nl/techniek-hoek/rookvormen/
Wat heb je gedaan aan de motor bij de "volledige restauratie"? Hoe liep de motor destijds? Van 20 jaar stilstand slijt een motor ook.
Na 20 jaar stilstand dan 5 uur vol gas is niet slim, bestel maar een nieuwe koppakking, deze heb je er n.l uitgebrand.
kijk ook na je olie als deze wit is heb je een groot probleem ,dan na aanbrengen koppakking olie en koelvloeistof vervangen.
lekke koppakking kun je niet herstellen met een zo genaamde pil, dus niet doen!
groet Anne
Ervaring leert, in het begin witte rook (nieuwe paus?) en olie als je doorrijd gaat de motor steeds beroerder lopen en is na een kort ritje het hele dorp niet meer zichtbaar door de rook.
maar ja wie ben ik.
m.v.g Anne.