Schluter super 900 versnellingsbak probleem !

Ik zou graag de zf T 33OII van mijn schluter vervangen want deze is defect en onderdelen niet meer te krijgen bij zf. , kan ik deze bak vervangen door een ZF T 3313 OF een ZF T 3411.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem !!
Schluter 900

Reacties

appie1967
Wat is het probleem van uw eigen bak
Schluter 900
Te veel speling op de assen , ze zijn ermee blijven rijden , tot alles schroot was
appie1967
@Schluter 900 om welke assen gaat het
<{Steyr}>
@Schluter 900 kun je die assen niet af (laten) draaien of kotteren en er een nieuwe bus op persen?
Of de as na laten maken?
bas101
@ als t al zover is kun je idd beter op zoek gaan naar een goede gebruikte bak .
+1
wotan2
Bij wie van ZF heb je gevraagd naar onderdelen? ZF claimt anders nog erg veel te kunnen leveren.
Schluter 900
Zf belgie. , ik denk ook als ik alles moet vervangen door nieuwe onderdelen , dit onbetaalbaar zal worden .daarmee mijn vraag of ik mijn oude bak kan vervangen door de 3313 of 3411 .
+1
wotan2
@Schluter 900 Je kunt je beter rechtstreeks aan ZF Duitsland wenden, daar krijg je een eerlijk antwoord en willen ze je wel helpen. Ik ben ook al eens door bijna beledigd door ZF nederland van wat ik wel niet dacht met die ouwe troep, gewoon leverbaar in Duitsland. Vaak kun je beter opzoek naar mensen die wat beter in het wereldje zitten. Ik als Eicher enthousiast ben ook wel eens bezig geweest voor een asje uit een 325 bak wat werkelijk niet meer te krijgen was. Een duitse onderdelen handelaar (Mechanisatie bedrijf gespecialiseerd in Eicher) heeft het toen ergens laten maken. Prijs viel me aardig mee.
+1
Schluterfan
@wotan2
Ik heb eens dichtingen voor een ZF APL 3050 vooras bestelt bij ZF Belgie. Ik kreeg het bericht dat de stofring niet meer schikbaar was, en dat ze een alternatief zochten. Een week nadat ze me dit mede hadden gedeeld gelijk een mail terug met de vraag hoe het in zijn haak zat. We zijn er mee bezig. Ik ben dan maar met de dichting naar een bedrijf geweest in de buurt die dichtingen verkocht, was na 2min weer buiten, met dichting!
tractorquintentje
@Schluterfan Ik had laatst contact met een vertegenwoordiger van ZF en het ging over onderdelen van een oude versnellingsbak. Hij zei letterlijk dat de kans klein was dat ze nog oude onderdelen kunnen leveren en indien ze dat wel kunnen het zelfs vaak nog voordeliger zou zijn de onderdelen zelf te laten maken bij een metaalbewerker... 🙈
+1
Schluterfan
@tractorquintentje

Ik heb 1 oud onderdeel eens besteld bij ZF, 4weken wachten (kan ik aannemen, dat ouwe spul ligt wel ergens stof te vergaren in een of ander vergeten magazijn), en dan een rekening van meer dan 200euro krijgen voor een onderdeeltje van een vinger dik. Ik wist hoe laat het was.

Nu, er zitten gelukkig nog gasten die moeite doen. Alleen merk je dat het niet hun prioriteit is.
goeiedag eem
@Schluterfan ik ga voor alle lagers en of afdichtingen niet snel naar een dealer, ieder lager/afdichting heeft een codering en is nagoeg door iedere lagerboer/ technische groothandel te wel te leveren, en scheelt je meestal een hoop geld, maar wel even nameten als je wat besteld of het wel aan de maten voldoet, ben er een keer de mist mee in gegaan maar was heel snel op te lossen met een extra busje, toen was namelijk heb binnen gat aangepast van het lager door de fabrikant maar stond wel een codering op maar kwam niet overeen, Lager wat er in zit koste 15 euro en het busje zelf gedraaid, origineel lager via dealer 150 eur, ook dan kan je de overweging maken om het aan te passen, scheelt een boel geld
+1
Schluterfan
@wotan2

Eicher Ganacker?
bas101
@wotan2 tot ongeveer 2008 werkte bij.ZF in Delft NL ene Kees en die had een.luisterend oor als je wat zocht voor oude tot zeer oude ZF bakken en hielp je. indien voorradig aan onderdelen , sinds die daar weg is levert ZF NL geen onderdelen meer voor oude ZF bakken assen en stuurhuizen , lees : t personeel wil geen moeite doen iets op te zoeken .
+1
appie1967
@Schluter 900 als het om een 2wiel trekker gaat kan het al gauw kan zijn dat de tractor daardoor een ander eindsnelheid krijgt omdat de bak anders opgebouwd is met een 4wd loop je wel risico dat de voorloop niks meer van klopt
Schluterfan
@Schluter 900

Heb je al eens geinformeerd bij Schlüterwilli in Rosstal? Die doet in Schlüter 2de hands onderdelen. Hij weet misschien wel raad. Het enige waar hij altijd zeker van is, is wel de prijs. Maar dat heb je wel bij dat spul waar veel vraag naar is...

Hier heb je zijn website: schlueterwilli.de/
En anders eens informeren bij Stefan Had, schlueter-ersatzteile.de/
Of Egelseer: schlueter-diesel.de/ tel.: +49 8761 72122-0

Bij alle 3 geldt dezelfde regel als je wat geinformeert wil zijn, pak de hoorn van de telefoon en bel. Kom je het verst mee vooruit. Ze zijn net als de trekkers op het laatste niet allemaal even up to date ivm het mailen. Alhoewel het bij Egelseer nog wel gaat de laatste tijd, als je tenminste weet bij wie je moet zijn...

Mocht je nog wat willen weten, mag je mij gerust oko een persoonlijk bericht sturen.

Succes!
schluterman
@Schluter 900 ik zou hem zo origineel mogelijk houden als ik in jou schoenen stond.
bas101
@Schluter 900 waarom wil je de ZF 330II vervangen door een 3313 of 3411?
+2
county854t
Hallo. Ik ben n leek op schluter gebied maar is dit type versnellingsbak alleen in schluter gebruikt? Anders kun je mss bij n ander meer gangbaar trekkermerk ook is informeren
Feeling Blue
@county854t De T 330 II zit inderdaad ook in Fendt, Deutz, Eicher, etc.. Ik weet alleen niet of die bakken allemaal globaal hetzelfde zijn of er binnen het type nog sterk verschillende series bestaan..
Soms zijn er wat kleine dingetjes anders, maar zolang het om opbouwspul gaat kun je het wel overzetten of juist weglaten..

Laten reviseren is soms nog best lonend, dan heb je praktisch een nieuwe bak, weliswaar voor iets meer dan een gebruikte.. maar met een gebruikte is het ook maar afwachten hoe lang die het volhoud.. Revisiebedrijven weten de weg naar onderdelen altijd wel te vinden en rondbellen naar een ruilbak kan ook nooit kwaad.. Het zijn in ieder geval geen hele ingewikkelde bakken..
Schluterfan
@Feeling Blue

Klopt, ik heb hem al een lijstje gemaild met trekkers waar dat type bak in gebouwd werd. Ook van de andere 2 versnellingsbakken mocht hij niets vinden. Van de 330 zijn er 4089 gemaakt, dus een gebruikte bak moet wel te vinden zijn.
+1
appie1967
@Schluterfan alleen het type bak is niet voldoende de stuklijst nr is minstens zo belangrijk
Deutz-5006
Ik zoek nog informatie over een zf a230 bak, om eenntandwiel opte zoeken voor voorwielaandrijving maar zf nederland wouden ook niet helpen, misschien heeft er iemand hier nog info over of moet ik duitsland contacten
InsaneNL
@Deutz-5006 ik heb net het dealer onderdelen boek voor de 8005 geüpload, hier staan ook alle onderdeel nummers voor de ZF bak in, misschien dat je er wat mee kan tractorfan.nl/doc/618/
Deutz-5006
@InsaneNL ja ik heb die van een 8005, maar niet van een 8005a, jij wel? Namelijk die aandrijfkast van de voorwielaandrijving staat er bijmij niet in.. alvast bedankt iig
+1
InsaneNL
@Deutz-5006 staat er in die link wel in, vanaf pagina 16 is aandrijf kast en vanaf pagina 25 is de versnellingsbak zelf. Dit is ook niet het standaard onderdelen boekje maar het dealer boek met de bestel nummers. De nummers voor alle ZF onderdelen zijn ook gewoon de echte ZF nummers en geen eigen nummers van Deutz. tractorfan.nl/doc/618/
Deutz-5006
@InsaneNL harstikke bedankt! Hier kan ik wat mee
InsaneNL
@Deutz-5006 Ik heb ook nog het boek voor de 9005 en de 9006 geüpload, voor de 7506 had ik al eerder geüpload.
9005 pagina 87: tractorfan.nl/doc/619/
9006 pagina 119: tractorfan.nl/doc/620/
7506 pagina 102: tractorfan.nl/doc/589/
10006 pagina 95: tractorfan.nl/doc/621/
Tandwielen voor de 9005 en 9006 zijn hetzelfde
7506 heeft andere verhoudingen,
in het boek voor de 10006 heb ik ook nog gekeken maar daar staat geen ZF nummer meer voor het ingaande tandwiel van de aandrijfkast en de hoeveelheid tanden staat er ook niet meer bij.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!