Ford 2000 - select o speed
Mijn ford 2000 uit 1968 blijft startproblemen houden nadat we: het brandstoffilter hebben vervangen en de zuigerveer hebben gereinigd. Er is onderdruk. Welke stappen (van klein naar groot) zou ik kunnen uitproberen?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wil de trekker pas aanslaan na langdurig doorstarten of slaat de trekker steeds weer af.
Overigens wat bedoel je met "zuigerveer gereingd"? En, wat versta/bedoel je met onderdruk?
Vooralsnog lijken de startproblemen op een gebrek aan brandstof tijdens starten.
Gezien hij normaal goed loopt,moet het probleem haast wel in de vulling van de brandstofpomp zitten.
Heb je een Cav roterende of en lijnpomp erop?
De vulpomp van de cav wil nog wel eens problemen geven.
Dit kun je testen/meten op de ontluchtingsbout op het moment de motor loopt.
Moet ferme straal zijn.
Lekkende toevoer,geen vuldruk bij een Cav pomp
Blijf voorlopig gerust met Startpilot starten en begin pas aan de motor te sleutelen als je deze site niet meer als helpdesk nodig bent!
Laat die keel toch? Laat die kerel toch? :?
Nou, mooi niet! Proberen doe je met een oude brommer , niet met een 1968 Ford 2000 SOS. Eigenaar Gebruiker1 was nog vloeibaar toen deze trekker al een carriëre van liefst 20 jaar onder erbarmelijke omstandigheden achter de rug had. Graag een beetje respect voor het oude A.U.B.
Zo heb ik ook al heel veel geleerd van mn ihc 624 met hulp van pa.
En beste Wim, de eerstelijns hulp heb ik al gehad. Ben nu echt op zoek naar een kenner.
Ik zal de brandstofpomp controleren door de ontluchtingsschroef bij een lopende motor te demonteren. Hopelijk dus een velle straal. Ben echter bang dat ik het moet zoeken in het verbeteren van de compressiedruk. Zijn hier tips en trics op toe te passen? Bijvoorbeeld eerst kleppen schoonmaken en daarna overwegen om de zuigerveren te vervangen?
Ps: Vanwege de emotionele waarde van de tractor ben ik op zich ook geïnteresseerd in betaalde hulp. Bijvoorbeeld een revisie of ruilmotor?
wynns.nl/index.php/nl/…