Ford 2000 - select o speed

Mijn ford 2000 uit 1968 blijft startproblemen houden nadat we: het brandstoffilter hebben vervangen en de zuigerveer hebben gereinigd. Er is onderdruk. Welke stappen (van klein naar groot) zou ik kunnen uitproberen?
gebruiker1

Reacties

Wimsumar
Beste Gebruiker1 : Wat zijn de startproblemen?
Wil de trekker pas aanslaan na langdurig doorstarten of slaat de trekker steeds weer af.
Overigens wat bedoel je met "zuigerveer gereingd"? En, wat versta/bedoel je met onderdruk?
valmet8400power
Met onderdruk zal hij wel gewoon carterdruk bedoelen
jasper01
Is die wel goed ontlucht en wat voor veer
Daniel-valtrafan
Zuigerveren vernieuwen en de kleppen schoonmaken..
gebruiker1
Beste Wim: De tractor start goed op de startpilot maar op eigen kracht lukt het niet zonder gevaarlijk dicht bij de lege accu te komen. De tractor is goed ontlucht, als hij eenmaal is gestart zijn er geen problemen.
gebruiker1
Hoi Daniel, is er een beschrijving van welke stappen ik hierbij moet doorlopen? klinkt mij namelijk als een goede stap. en waar zou ik de onderdelen kunnen kopen?
ValtraStisch
Ik vindt je verhaal een beetje onduidelijk.
Vooralsnog lijken de startproblemen op een gebrek aan brandstof tijdens starten.
Gezien hij normaal goed loopt,moet het probleem haast wel in de vulling van de brandstofpomp zitten.
Heb je een Cav roterende of en lijnpomp erop?
De vulpomp van de cav wil nog wel eens problemen geven.
Dit kun je testen/meten op de ontluchtingsbout op het moment de motor loopt.
Moet ferme straal zijn.

Lekkende toevoer,geen vuldruk bij een Cav pomp
Favorit614
Compressie testen
Wimsumar
Beste Gebruiker1: Als jij zelf geen/weinig kennis hebt van motortechniek ( en dat blijkt inmiddels wel) ga dan A.U.B. niet op zoek waar in de motor zuigerveren en kleppen zitten om deze te vernieuwen en schoon te maken. Dit is een zeer ingrijpende klus waar nog véél meer werkzaamheden en onderdelen aan toegevoegd moeten worden.
Blijf voorlopig gerust met Startpilot starten en begin pas aan de motor te sleutelen als je deze site niet meer als helpdesk nodig bent!
RF-HanomagR19
@Wimsumar dikke aanval.... laat die keel toch mooi proberen, kun je alleen maar van leren!!
de yanmarman
Ik denk dat het beste is da je er nieuwe zuigerveren op zet (als de cilinders niet de hardingelopen zijn)
Wimsumar
Beste RF-HanomagR19

Quote:
laat die keel toch

Laat die keel toch? Laat die kerel toch? :?
Nou, mooi niet! Proberen doe je met een oude brommer 😃 , niet met een 1968 Ford 2000 SOS. Eigenaar Gebruiker1 was nog vloeibaar toen deze trekker al een carriëre van liefst 20 jaar onder erbarmelijke omstandigheden achter de rug had. Graag een beetje respect voor het oude A.U.B. 😄
Corne S
@Wimsumar: misschien moet je hem gaan helpen, op een zaterdagje. Dan kan die er van leren.

Zo heb ik ook al heel veel geleerd van mn ihc 624 met hulp van pa.
ardpassat
Als de motor veel onderdruk heeft zal die niet gemakkelijk aanslaan omdat de compressiedruk te laag is.Als je maar een beetje onderdruk hebt dan zou ik het zoeken in het brandstofsysteem zoals ValtraStisch zegt.Ook kan het zijn dat het systeem afloopt bij stilstaande motor door een leiding die los zit,of een poreuze slang.
gebruiker1
Dank voor de tips! Ik ben erg blij met de aanschaf van mijn Ford 2000 sos met voorlader. Mijn opa heeft in een soortgelijke gereden, mijn vader en ooms hebben ermee gewerkt en nu heb ik er zelf een. Helaas met wat startproblemen, maar ondanks dat ik (nog?) a-technisch ben hoop ik het werkpaardje een mooie oude dag te kunnen bezorgen.

En beste Wim, de eerstelijns hulp heb ik al gehad. Ben nu echt op zoek naar een kenner.

Ik zal de brandstofpomp controleren door de ontluchtingsschroef bij een lopende motor te demonteren. Hopelijk dus een velle straal. Ben echter bang dat ik het moet zoeken in het verbeteren van de compressiedruk. Zijn hier tips en trics op toe te passen? Bijvoorbeeld eerst kleppen schoonmaken en daarna overwegen om de zuigerveren te vervangen?

Ps: Vanwege de emotionele waarde van de tractor ben ik op zich ook geïnteresseerd in betaalde hulp. Bijvoorbeeld een revisie of ruilmotor?
Wimsumar
Beste Gebruiker1: Indien het al lang geleden is dat de motorolie ververst is, ververs deze dan en doe er (bij draaiende motor) een blikje Wynns Supercharge bij in. ( Geruime tijd door laten draaien, anders bezinkt het)

wynns.nl/index.php/nl/…
gebruiker1
Beste Wim, dank voor de aanvulling. Ik ga met de tips aan de slag!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!