Illustratie van:

Ford 6610 - ford 6610 laag profiel kabine

Hallo,

Ik heb een ford 6610 laag profiel kabine, met versnellingen aan het stuur.
Hij heeft bijna 7000 uren maar de kabine begint met de tijd tijdens het rijden meer en meer te trillen !
Ik denk er aan om de vier rubbers waar de kabine mee vast zit te vernieuwen in de hoop dat het dan zou kunnen gedaan zijn...

Heeft hier iemand ervaring mee?

Groetjes

Deel dit topic

Reacties

daan
Trilt je hele cabine, of kraken je ramen ?
Deutz-5006
Wij hadden er last van met onze johndeer`1640, dit kwam door dat onze banden niet goed waren afgesleten en hij begon steeds meer te trillen, zou dit het kunnen zijn?
RINDERFIATAGRI
Die rubbers vervangen dan zou het goed moeten zijn en als de ramen trillen/kraken dan moet je schoen vet op de rubbers van de ramen doen dan is dat ook over
ford 6610
Het volledige plafond ook de boven delen waar de radio en zo in zit...
de ramen kraken niet.

Misschien valt de veerkracht van de kabine rubbers weg na X aantal jaren?
Valtra-Fordpower
Heb je er een foto van?
weurding
Gezien de urenstand kan het zijn dat je motorblok begint te trillen en binnenkort uitelkaar valt, daar hebben die 10 serie's wel meer last van, zie de vele advertentie's met "nieuwe motor" 😃
Deutz-5006
@ weurding haha idd maar je ziet het idd wel veel in de advertenties met nieuwe motor
bert8210
Silent blocs vervangen, is nooit mis
tvt145
@ deutz 5006 Kan idd kloppen van die banden...
hebben wij ook gehad met de 7810, trilde ook als een gek... wielen omgewisseld scheelde wel wat, nieuwe voorbanden eronder toen en het was opgelost. (banden die er toen onder lagen stonden daar ook om bekend)
F-E-N-D-T-J-E
De 10 serie vornamelijk gen. 1 en 2 hadden veel rottigheid in t blok zitten dat kwam door de samenstelling van t gietijzer na dat ze er achter kwamen zijn ze naar een andere gieterij gegaan die t probleem opgelost heeft gen 3 heeft er veel minder last van het gaat voornamelijk om het moederblok naast de nokkenas ik heb t ook gehad met een 4610 gen 2 die had naast de nokkenas een gat zo groot daar kon je een 2 euro munt in kwijt. wat t trillen betreft heb ik geen last van gehad maar de banden kunnen inderdaad een grote oorzaak hebben hoeveel bar heb je in de banden? te harde banden rammeld ook als een gek heb je de voorbanden goed op spoorstaan dat wil ook nog wel is tegengaan werken met uitspoor gaan de wielen slingeren dan kan trillen ook veroorzaken
ford 6610
Ja das waar in het verleden waren er motor blokken die geen goed gietijzer hadden, onze garagist heeft dat opgelost daar een waterfilter in het koelwatersysteem te zetten (zoals een olie filter) en tot nu hebben wij dus nog geen problemen gehad , wel zit er een 2de motor in, de eerste is er onder garantie uit gehaald, wellicht was dat die slechte gietijzer legering...

Ik denk dat het trillen aan de achterbanden ligt of wel de vier rubber ophangingen, ben eens benieuwd wat dat gaat kosten zo vier rubbers ,die wissel stukken van een ford 6610 zijn soms wel erg duur !?
bert8210
@ford 6610

idd, dat van die filter klopt, hebben wij ook op de 8210 en hebben nooit geen problemen, ook zijn er nog die gewoon water met antigel gebruiken ipv koelvloeistof, dat is zeker af te raden. Ik heb in alle trekkers koelvleoistof

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
3