Schluter 1500 Hydrauliek - stuurbekrachtiging ombouwen naar orbitrol. Welk ventiel gebruiken??

Hallo,

Er staat hier een Schluter 1500 die stuurt met het oude stuurbekrachtigings systeem (normaal alleen 2wd gebruikt). Vanaf het stuurhuis loopt er een spoorstang naar het linkervoorwiel. En het stuurhuis werkt op een oliepomp die door de V-snaar word aangedreven.

Alleen dit werkt niet optimaal. We willen de V-snaar pomp verwijderen en met een orbitrol en stuurcilinder aan de vooras gaan werken. De trekker heeft een enkele tandwielpomp, die zorgt voor hefinrichting en hydrauliek. Nu wil ik de orbitrol aansluiten op de persleiding van de pomp. Alleen een orbitrol werkt op c.a 80 bar. Dus hier zal een ventiel tussen moeten?

Alleen heb ik geen idee welke dat moet worden. Hier mensen met hydrauliek kennis?

Er werd me verteld dat ik dit ventiel moest gebruiken, alleen het mechanisatiebedrijf spreekt dit tegen..
kramp.com/shop-nl/nl/…

Deel dit topic

Reacties

SjoerdHylke
Klopt, er moet gewerkt worden met een prio ventiel. De fendt 100 serie heeft de hydraulische besturing ook zo.
ValtraStisch
Afhankelijk van je maximale pompopbrengst moet je een priorieitsventiel kopen.
Ik vermoed dat je aan een ols80 genoeg hebt.
Je moet dan ook een orbitrol met ls hebben.
Klein Rot
Of je plaats een dubbele pomp waarvan de 2e een lager volume heeft die dan de besturing verzorgt.
Kijk eens op de site van ahs-hydro.de/index.php/
+2
Sojaboontje
Ik zou de originele stuurbekrachtiging laten reviceren/nakijken. originaliteit gaat naar mijn mening boven alles.
+1
schluterman
Zou ik ook voor gaan
Schluterfan
Ik heb enkele jaren terug bij mij de stuurpomp gereviseerd, waren enkel nieuwe dichtingen nodig toen. Werkt tot nu toe zonder problemen. Bij de jongere Schlüters zit er idd een extra tandwielpomp met een kleiner debiet. Ik denk dat bij een 1500 van de eerste generatie de oliepomp vooraan in het moedergewicht zit, of word deze ook nog met een V-snaar aangedreven zoals bij min Compact uit '73?
+1
hebbink
@Schluterfan Nee zit op de krukaspoulie. Hier hebben we een fronthef opgebouwd, maar zodra je er iets in hangt kun je niet meer sturen.. Vandaar dat we een moderner systeem willen toepassen. Bovendien moet de plaats van de stuurpomp plaatsmaken voor een luchtcompressor

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0