Illustratie van:

International 633 - Is het mogelijk de topsnelheid van 25 kmh te verhogen door verandering van de versnellingsbak?

Beste,

Mijn international 633 SA (1980) heeft nu een snelheid van 25 kmh in zijn vierde versnelling. Ik moet regelmatig lange afstanden afleggen naar verschillende weiden. Ik ben nu aan het overwegen om de snelheid van de tractor naar 30 of zelfs 35 kmh te brengen. Is dit mogelijk om de vierde versnelling te vervangen ? Of zorgt dit enkel voor problemen? Graag had ik van jullie wat advies gekregen wat de opties zijn en wat dit zou kosten.

Deel dit topic

Reacties

flip1150
Een van de weinige opties is om de Franse versnellingsbak voor een Duitse om te wisselen.
Ik geloof niet dat het zomaar gaat om simpel wat andere tandwielen in de versnellingsbak te zetten.
jo845xl
Ik heb eens gekeken op de onderdelenlijst van caseih .
Gewoon de hoge gearing vervangen en je heb een 30 km/h.
Als je wilt en je kunt wat uitrekenen kun je ook die tandwielen op maat laten maken en kun je er zelfs een 40 km/h van maken , heb ik zelf ook gedaan bij mijne 1055 .
SJB533
Quote Reactie van @jo845xl:
Als je wilt en je kunt wat uitrekenen kun je ook die tandwielen op maat laten maken en kun je er zelfs een 40 km/h van maken

Dat kan sowieso met een 33! De 8/933 waren (later) leverbaar met 40 kmh transmissie. Rest niet, maar dat maakt geen verschil volgens mij. Vraag me wel af, of je het moet willen....
stephan-inter
Kan je niet beter overwegen om er een andere trekker bij te kopen of deze in te ruilen? En wat vind jij een lange afstand?
walker1
@stephan-inter Inderdaad, wat zijn de afstanden en is het überhaupt wel een route waar je ook grotendeels die hogere snelheid kan halen? Als er om de paar kilometer een kruising, versmalling, rotonde, of weet ik veel wat zit, waardoor je telkens moet afremmen en weer optrekken, dan is er straks nauwelijks tijdwinst, maar wel een veel hoger dieselverbruik.
dus @SimonCallens wil je iets meer duidelijkheid geven over welke afstanden en soort wegen het gaat?
Oldtimer-fan
Ik denk dat je goedkoper en sneller klaar bent als je een tractor koopt die 30/35 km/h loopt.
+1
walker1
@Oldtimer-fan Ja, dat denk ik hier wel vaker. Al die knutselprojecten is misschien hooguit leuk om technische kennis op te doen, maar efficiënt of rendabel is het zelden. Behalve trekkers van 40 jaar oud die opeens 2 x zo snel moeten kunnen rijden, verbaas ik me ook vaak over plannen om van een 2wd een 4wd te maken of net andersom. Met enige regelmaat is er ook wel een topic te vinden van iemand die op een oude trekker fronthef en aftakas wil bouwen.
Ik durf te wedden dat men in 95 % van de gevallen beter wat anders kan zoeken en de oude trekker inruilen.
+1
Wimsumar
Beste SimonCallens:

Quote:
wat de opties zijn en wat dit zou kosten.

Op de CASE-IH-onderdelensite lijkt er met 1 of andere tandwielcombinatie wel wat mogelijk (30 of 40 km/uur). Laat de onderdelenbalie van jouw Case IH-dealer het maar precies uitzoeken en prijsopgave doen.
(Als de prijs 'nergens op lijkt', dan biedt je de helft en anders stoppen ze die (overjarige) onderdelen van gedateerde trekkermodellen maar in een plek waar de zon niet schijnt maar wel lekker 'warm' is.
(Hoogovens 😎 ).
partstore.caseih.com/us/parts-search.html/…

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0