Illustratie van:

Massey Ferguson 390 - Waarde massey ferguson 390

Heeft iemand een idee wat een mf 390 met zijschakeling, bj 1992 en 9200uren nog waard is. trekker is technisch in orde maar aan het uiterlijk is wat werk

Deel dit topic

Reacties

Pauls
Ja, zou handig zijn met wat extra info.
Is het een 12-12 of nog een 18-6 bak ? 4 WD ? High of Low kabine ? Is er al iets vernieuwd, zoals remmen, koppelingsplaat, radiator, komt er water in de olie, bandenstaat ? Is er veel speling op fusees, is er met frontlader gewerkt ? heeft ie periodiek onderhoud gehad ? Als het plaatwerk niet echt onderhouden is, kan je je vragen stellen over het onderhoud. Een heleboel vragen dus ...
Voor wat het waard is, is mij verteld dat deze urentellers traag draaien, het enige juiste uur is als de trekker 1980 tpm maakt, dus steeds bijna volgas. Kan dus best zijn dat deze trekker algauw 12000 werkuur heeft. Wat niet wil zeggen dat ie dan totaal versleten is
mf6290
@Pauls heeft zijschakeling, dacht dat deze sowieso 12-12 bak hadden? is een 4wd met low cab. of er al iets vernieuwd is weet ik niet want het is niet mijn trekker, ik mocht deze eens lenen van de dealer terwijl 1 van mijn trekkers binnen was voor herstelling en de trekker bevalt me wel, heeft strakke versnellingsbak, de hef en aftakas werken prima, motor start heel goed, heeft geen onderdruk, verbruikt geen olie en is ook droog, volgens mij dus technisch in orde. banden 50%. enkel de motorkap heeft wat oppervlakkige roest en de trekker heeft in lange tijd geen wasbeurt gehad.
Pauls
@mf6290 12-12 bak is als vooruit-achteruit links onder het stuur bevind en niet met de zijpook, want is het 1-2-3-R op de zijpook dan is het een 18-6 bak. Is in die periode beide geleverd geweest. De hef is redelijk sterk, maar wel volledig mechanisch : 3000 kg (zonder hulpcylinders) is behoorlijk in deze categorie in die tijd.
Het beschadigde plaatwerk op de motorkap is wss van de persoon die op de motorkap heeft gestaan (die is eigenlijk niet voldoende sterk gemaakt om op te staan) voor het reinigen van de interieurfilter die zich op het dak bevind. richtprijs vind ik toch moeilijk, omdat er geen elektronica, en maar paar elektrische schakelingen inzitten, willen ze deze zelfs in Afrika, 7500 a 9000 (met 1 jaar garantie mag het ietsje meer zijn). Bedenk wel dat ie maar 80 pk heeft, en dat je er geen 100 uitkrijgt. Ik rij er zelf ook mee, en het zwakke punt is voor mij de koppeling.
mf6290
@Pauls ik dacht dat de zijschakeling altijd een 12-12 bak was met omkeer aan het stuur? de 1-2-3-4-R bak zit toch met de versnellingspook in de midden en niet opzij? denk niet dat de oppervlakkige roest aan de motorkap is van op de motorkap te staan want de roest bevind zich grotendeels op de zijkanten van de motorkap, lijkt mij moeilijk om daar op te staan. bij mij zou deze trekker gebruikt worden voor het verplaatsen en plaatsen van de beregening en verplegingswerken in de gewassen, lijkt mij een zeer handig trekkertje daarvoor en 80pk is daarvoor ook voldoende denk ik
@mf6290 Ja de 12 12 heeft altijd zijschakeling. Dat is de 2e generatie van de 300 serie die in 1991 op de markt kwam. Die hebben ook een luxere cabine en elektrische schakelingen voor de 4wd en diff slot. In 1993 volgens mij kwam de 18-6 speedshift met hi low. 3 groepen 3 versnellingen waarvan de R op de versnellingspook zit.
+1
Pauls
Quote Reactie van @mf6290:
bij mij zou deze trekker gebruikt worden voor het verplaatsen en plaatsen van de beregening en verplegingswerken in de gewassen, lijkt mij een zeer handig trekkertje daarvoor en 80pk is daarvoor ook voldoende denk ik

Dan voldoet deze trekker prima, eigenlijk gaat ie met pensioen met af en toe een werkdagje.
MASSEY-MOOI
Deze trekkers hadden allemaal al de 4wd elektrisch, dat kwam al toen de 600 serie op de markt kwam.
@MASSEY-MOOI de eerste generatie 300 serie had de 4wd met een trekhandel en het diff slot met een voetpedaal

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 390 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0