Illustratie van:

International 845 XL - wat te doen?

Onze international 845 xl bereikt binnenkort de 10.000 uur. Ik hoorde wel eens van iemand die zij van ja dan moet je de achteras en dergelijk laten nakijken.Maar is dat echt nodig. Toen we hem kochten(tweedehands) hadden ze de achteras gereviceert en nieuwe remmen er op gezet.

Deel dit topic

Reacties

huub case
Bij de hoeveel uur was dat denk ik wel makkelijke info
fendtinterfan
Dat is lulkoek, dat heeft echt niks met 10000uur te maken hoor dat moet je pas na gaan kijken als er wat aan mankeert...
tom xla
Toen dat gedaan was rond de ja wat zal het zijn denk ongeveer 5500 uur
old man jose
@fendtinterfan
Dat heet dan weer geen onderhoud plegen.
cih1056xl
Beste is om alles regelmatig na te kijken idd 😛
cih1056xl
Niet helemaal uit elkaar halen bedoel ik dan 😃
fendtfan16
Een grote onderhoudsbeurt zou vast niet verkeerd zijn voor een trekker met die uren. Ik weet niet hoe handig je daar in bent, maar anders kun je het ook laten doen door een LMB of iemand anders die er handig is.
eddie
10 000 uur is ook een mooie tijd om de motor te reviseren maarja ligt er ook wel aan wat voor werk die altijd heeft gedaan, dat is moeilijk te zeggen aan een urenstand
tom xla
@fendtfan16 het ligt er aan wat je handig noemt en wat er moet gebeuren. ik heb al een keer remmen vervangen bij een andere trekker en een cilinder kop gereficeert.
willem en mf
Moter revviseren is wel een goed idee en alles even nakijken.
yoohan
Als die motor nog goed loopt, dan moet je hem absoluut niet gaan reviseren. Iets wat prima werkt, nooit uit elkaar halen.

Een grote onderhoudsbeurt kan daarentegen nooit kwaad, althans als die dat niet al gehad heeft.
fendtjuh
Precies Johan, niks gaan lopen klooien als het nog goed werkt nu!

Olie van de achterbrug moet wel een keer ververst worden, maar daar heb je als het goed is gewoon een schema voor, om de 1500 uur geloof ik.
interrijder
Gewoon netjes optijd olie verversen en niet eerder wat lostrekken als het nodig is, lijkt wel mooi ma zolang alles goed loopt is het jammer geld, en zo gauw er iets vreemd is dealer raadplegen zodat je gelijk weet wat je moet
Kimi4ever
Als de inter netjes zijn beurten heeft gehad is er bij 10 000 uren niks aan 't handje
Machineman
Man...dat ding is net ingelopen...
frank-ih
Je moet pas gaan repareren als er wat kapot is maar bij deze achterassen wil er nog wel eens ruimte komen op de borg veer van de steek as als dit zo is hoor je hem klapperen op de rontondes of als je hard door een bocht heen rijd dit kan je verhelpen door de as uit te simmen en de borg veer te vernieuwen
bij me eigen 845 had ik het ook toen brak de borg veer naar verloop van tijd toen stond de steek as er 10 cm naast
HOOIJMAN
Genoeg olie de in houden en op naar de 20 000 uur
Hoekstraj
Ja goed alles nakijken en zou de starterij ook maar goed in orde maken voor de winter en alle olie niveaus even controleren en koelvloeistof even meten
956xlpower
Je gaat toch geen achterbrug open trekken, als het niet nodig is!!! Hoeveel uur die ook gemaakt heeft.
fendtdeutz
Niets open maken als je geen klachten hebt, gewoon alles goed op olieniveau houden en gewoon uren maken en het is reviseren luitjes!!
interfan j
@fendtinterfan zoiets heet preventief onderhoud, dat doe je om beschadigingen en erge slijtage te voorkomen...
fendtinterfan
@interfan j tja alleen even de olie vervangen misschien. Je gaat toch niks uit elkaar halen terwijl dat heel niet nodig is

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
12