International B47 - Snel breken van breekbouten
Heeft er iemand ervaring met zwaardere breekbouten te steken op een IH b47 pers? Of zijn er andere manieren om het debiet te verhogen. De pers zelf is volledig gereviseerd. Ik weet zelf ook wel dat je de persen niet kan vergelijken met de huidige persen. Maar heb zelfs al probleem dat de kleinste versnelling van een IH 423 te groot is bij dikke roten
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International B47 (balenpers) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Welke breekbouten heb je erin, het moeten zeker 8.8 bouten zijn. en goed vastzetten. Heb ik in het verleden ook problemen mee gehad.
Is de pers helemaal uit elkaar geweest bij de restauratie? is de timing daarna weer goed afgesteld, als de haakse overbrenging bovenin een tand verkeerd zit kan de knoper net iets te vroeg komen waardoor het persblok tegen de stopper achterin het perskanaal slaat. dit kan ook de breekbout vroegtijdig breken.
Ik denk dat de lagerbus in het vliegwiel versleten is en het vliegwiel hierdoor constant een slingerende, klapperende beweging maakt. Bij het minste/geringste schokje in de aandrijflijn wordt door de speling versterkt op de breekbout "afgereageerd".