Illustratie van:

International B47 - Snel breken van breekbouten

Heeft er iemand ervaring met zwaardere breekbouten te steken op een IH b47 pers? Of zijn er andere manieren om het debiet te verhogen. De pers zelf is volledig gereviseerd. Ik weet zelf ook wel dat je de persen niet kan vergelijken met de huidige persen. Maar heb zelfs al probleem dat de kleinste versnelling van een IH 423 te groot is bij dikke roten

Deel dit topic

Reacties

Klein Rot
@Glenn IH
Welke breekbouten heb je erin, het moeten zeker 8.8 bouten zijn. en goed vastzetten. Heb ik in het verleden ook problemen mee gehad.
Glenn IH
@Klein Rot er zit 8.8 in en zitten goed vast
redeagle14
@Glenn IH laat je wel de breekbout werken op de borst en niet op de draad.
Glenn IH
@redeagle14 ja heb ik ook al op gelet. Maar het probleem is opgelost ondertussen. Door ander beleg te steken voor de slipkoppeling van het vliegwiel stond deze te vast waardoor de slag veel zwaarder was voor de breekbouwt.
goeiedag eem
@Glenn IH het is net wat Klein Rot zegt, je moet de juiste breekbouten gebruiken, origineel zijn ze 10.9 kwaliteit, als je bouten uit een hobby zaak hebt gekocht is de kans groot dat die maar 4.8 zijn en dan krijg je zulke problemen, hebben wij eerder ook gehad met een pers, en dan ook nog liever zwarte bouten gebruiken ipv gegalvaniseerde, want die hebben de kwaliteit ook niet meer tov de zwarte. En controleer je mes speling van de perswagen is die te groot krijg je ook dat de breekbouten er snel uit gaan want dan snijd hij niet maar ropt hij het hooi er tussen door, en kost je veel pk`s meer van de trekker
Glenn IH
@goeiedag eem de mes speling is erg klein hebben we speciaal goed op geldt zodat hij goed snijd en de messen zijn ook geslepen
jo845xl
@Glenn IH Zoals goeiendag eem al zegt , 10.9 gebruiken en zelf heb ik vroeger ook altijd met dit type gereden . Ik had niet veel last van breekbouten.
Wat ik wel deed was i.p.v. 2000 toeren motor gaf ik maar maximum 1700 toeren.
Je kunt misschien ook de slipkoppeling eens wat losser afstellen?
Glenn IH
@jo845xl ja bedankt kan ik eens doen en ja zelf rijd ik ook met mijn 423 op 1700 toeren dan krijg ik de juiste aantal slagen per minuut dat ze voorschrijven
Glenn IH
@jo845xl zelf reed je dus ook met een b47 met breekbouwten 10.9 in?
sassinga
@Glenn IH Gebruik je wel originele IH bouten. Zijn bij de dealer wel te krijgen.
Glenn IH
@sassinga nee ik gebruik er die van sterkte overeen komt met de originele
Klein Rot
@Glenn IH
Is de pers helemaal uit elkaar geweest bij de restauratie? is de timing daarna weer goed afgesteld, als de haakse overbrenging bovenin een tand verkeerd zit kan de knoper net iets te vroeg komen waardoor het persblok tegen de stopper achterin het perskanaal slaat. dit kan ook de breekbout vroegtijdig breken.
Glenn IH
@Klein Rot daar heb ik alle vertrouwen in dat de pers perfect staat afgesteld wand de pers is inorde gezet door iemand die vroeger bij IH heeft gewerkt en veel aan deze persen heeft gewerkt en doet dit nu nog altijd
+1
goeiedag eem
@Glenn IH gewoon voor de zekerheid alles een keer nalopen is geen schande en leer je zelf ook van, als er een keer wat is in het veld, wij hebben eerder ook een b47 gehad die bij een ihc monteur weg kwam en die hem met geen mogelijkheid meer aan de praat kreeg, met andere apparaten ook niet, en een verhaal erbij van 1op de 50 een losse pak wat eerder 1op de 50 een goede was, wij zijn er 3 avonden mee bezig geweest en ding perste als een weer super, dus niet altijd maar vanuit gaan dat het goed is, ook een monteur kan en foutje maken, (zeg niet dat dat bij jou het geval is hoor). je leert er alleen maar van om alles goed na te lopen en de werking goed te begrijpen van een pers en knoopapparaat
+1
Wimsumar
Beste Glenn IH:

Quote:
breekbouwten

Ik denk dat de lagerbus in het vliegwiel versleten is en het vliegwiel hierdoor constant een slingerende, klapperende beweging maakt. Bij het minste/geringste schokje in de aandrijflijn wordt door de speling versterkt op de breekbout "afgereageerd".
+1
radium45
@Wimsumar precies wat ik ook wilde schrijven en met als aanvulling dat het gat waar de bout doorheen steekt niet zuiver rond meer is.
Glenn IH
@Wimsumar bedankt zal ik deze winter ook eens nakijken weet je toevallig ook waar ik zoon lagerbus kan vinden?
Wimsumar
Beste Glenn IH:

Quote Reactie van @Glenn IH:
deze winter ook eens nakijken

Eventueel onderdelen: (Op T.F. onder nickname Kievitjeburen)

link.marktplaats.nl/m1297588516/

----------------------------------------------------
N.B.: Helaas werkt zijn website dutchbalerparts.nl niet.
+1
Glenn IH
@Wimsumar a ja juist daar kan ik eens kijken. Daar heb ik mijn nieuwe pickup tanden gekocht
+1
Klein Rot
Ik heb nog een vliegwiel liggen.
Glenn IH
Oplossing is gevonden ik heb de slipkoppeling lichter gezet. Deze stond juist afgesteld maar de nieuwe voering pakte veel beter dan de originele van vroeger. Resultaten 207pakken op 45min ( hier in België wordt door de band wel iets lichter geperst dan in Nederland heb ik ondervonden) en dit met breekbouwten van 8.8 ( ben er nog altijd niet echt uit welke er origineel in moet 8.8 of 10.9)
radium45
@Glenn IH Wij persen hier zwaardere pakken omdat hier per baal betaald moet worden. 😂
Glenn IH
@radium45 hier ook maar daarom liggen de prijzen hier ook iets lager

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International B47 (balenpers) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0