FENDT 600 serie

Hallo ik heb een vraag over de 600 tussen 1984 en 1987 Gen 2,en tussen 1887 en 1993 Gen 3. Tussen de gen 2 en de gen 3 zit 10 pk tussen en bij de 615 5 pk verschil. Maar wat is het verschil tussen die twee kwa motor. of zit er een ander frontje op en een beetje diesel bij gegeven en dan heeft die meer pk,s.

Deel dit topic

Reacties

NewHollandErik
''en tussen 1887 en 1993 Gen 3''

Zal wel 1987 zijn neem ik aan? 😃

Gen II: konedata.net/Traktorit/fendt611_84.htm/
Gen III: konedata.net/Traktorit/fendt611_87.htm/
Fendttrisixfan
Kan je wel eens de technische gegevens geven, maar zal voor morgen zijn
deerefan
Weet ook iemand waar je een toerenteller/kmteller kunt vinden voor een 600ls?
Fendttrisixfan
@deerefan

Quote:
weet ook iemand waar je een toerenteller/kmteller kunt vinden voor een 600ls?

digitale zijn zeker bij de dealer nog te krijgen, analoge ben ik niet zeker maar denk van wel
Meneer Kool
Het belangrijkste verschil tussen die types, wat ik ken, is dat de types van 87-93 een koppelomvormer hebben. En met de pk's tja, het is het zelfde blok volgens mij. Dus zal wel iets opgefokter zijn. Alleen bij de 611 komt het omdat de 611 van 84-87 geen turbo heeft. En die van 87-93 wel.
Variodriver
Wat is dan het verschil met de A en B motors in de 600's ?
Favorit614
Blokken zijn niet het zelfde , de eeste typen hadden geen B motor.
De oude 6 serie had geen turbo op de kleinere modellen , een koppel omvormer , elctrische hef en dans onderdrukking , ect
Favorit614
Natte bussen dacht ik
MANdriver
De oude 600 serie heeft inderdaad droge bussen, de nieuwere B-motor heeft natte bussen. Deze lopen wat rustiger en stiller maar kunnen gevoelig zijn voor water in de olie door bijv. een keer te warm worden.
Bij normaal gebruik geen last van.
Mengeledriver
De motor is idd anders. De vooras is anders, die heeft een lock-o-matic differentiëel, nieuwere hefinrichting (EHR 4?), een extra oliepomp voor comfortschakeling van de differentiëelen. Zwarte pedalen, een groter gaspedaal, meer olieopbrengst met 2 oliekringen, een andere grill, een andere ondertrekhaak met snelwissel voor de treklat en piton fix.
Favorit614
Volgens mij heeft de 610 natte bussen (optie?)
Die loopt in friesland 😄
Mengeledriver
Die allereerste serie zonder EHR had idd ook natte bussen. Die bussen wegen meer als een keer zoveel als de latere natte bussen uit een B-motor 😃
Favorit614
Dat zeker maar kilo's geven ook tractie 😄
Mengeledriver
Jajaja, zekers, zekers 😃
Favorit614
Oja bij de eerste 600 hadden maar 1 deur , en de latere versie gingen de deuren andersom open handgreep aan de voorkant vd deur ipv achter
ford8630power
Wij ook zo'n 1 deurer gehad 😃 Kwaliteitsmachientje 😄
Favorit614
Barenstark noemen ze dat 😄
ford8630power
Turboloze 6 pitter he, niet erg fel maar machtig vasthouden 😉
Favorit614
hulk duckstad
De type voor 87 heeft ook weleen koppelomvormer , maar volgens mij was dat toen optie de brandstof pomp is ook anders voor 87 bosch a pomp daarna een mw pomp
Meneer Kool
Ja die vliegtuig deuren is ook zo'n geintje . Bij onze 610 klappen ze ook naar voren. Went vanzelf.

Al valt wel te zeggen dat die trekkers de turbo missen. Niet fel inderdaad, maar wel oersterk 😄 En ze krijgen de power ook goed aan de grond. fijne gewichtsverdeling.

De 610 heeft idd een bosch brandstofpomp 😉
hulk duckstad
Ja een 615 ook een bosch a de laatste een mw
Inter724
Ideaal! zijn wel mogelijkheden mee :: Optijd weg gisteraaf ofnie??

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
10